Gå till innehåll

Viktminskningsdagbok - TF, Jennez, Lisa, baller mfl.


Jennez

Recommended Posts

  • Svars 406
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Aldrig hört talas om?

 

:), väntat på att nån skulle reagera... min beefdeffmix består av :

 

En burk KVARG (lättkesella), en deciliter lättyogurt å en skvätt fun light wild berries. <shoutout till någon zeke>... Bisarrt gott att mixa ihop o dricka. Det är gode mättande också för den delen.

 

350g beefmix =

46g protein

12g kolhydrater

3g fett

 

227 kcal

 

--- Med andra ord är det LCVD-kur jag kör på, lågkaloriediet.

Dricker en sådan till frukost, eventuellt käkar ett kokt ägg och sedan en till lunch och äter vanlig middag. För dem som gymmar så får dem i sig ungefär dagsbehovet av proteiner ändå om vi inte snackar kopiöst stora pojkar.

 

edit: Dricker ni 3 st om dagen plus middag så kan ni snirkla er in på 900-1200 kcal om dagen beroende på måltiden utan att vara särskilt hungriga, och tränar ni hårt medan så bryter ni inte ner några muskler heller pga det stora proteinintaget.

 

edit2: kommer att börja försöka träffa gymmet vid 14,00 tiden nu framöver så kommer nog personligen ändra till en på morgonen vid 8 snåret, sedan äta lunch vid 12, gymma 14 o dricka en instant efteråt. och sedan dricka en vid typ 17. Öka från 2 till 3 per dag med andra ord.. så går man inte till gymmet något på tom mage.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bra att träna (lågintensivt) på tom mage med syfte fettförbränning?

 

Jopp men gym är verkligen inte lågintensitet. Om man inte latar det vill säga!

Men typ ut och gå för frullen är nutz och ska man göra det på kvällen får man tima så att det var så många timmar som möjligt sen man sist käkade utan att vara dödshunrig typ.

 

 

 

edit. :hjärter: till dig killerwolf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag & Skanke har missat "före"-bilderna. Dom här är dock från 4 veckor sedan:

 

fef139de-1.jpg

 

Jag ser egentligen tjockare ut men nu var det en bra kameravinkel.

Kan fixa en bättre bild av min öltunna om ni vågar se den... Har all fett insamlad i en öltunna runt magen; väldigt lite underhudsfett annastans utom kärringtricepcen...

 

Nio kilo på knappt två månader är riktigt tufft! Ni får äta som om ni vore med i Robinson.

 

Bahh! Klarade mig med 5 drödbitar, en kopp te och en kopp saft i 1 1/2 vecka i Estland. Vill dock inte göra det nu igen. Att träna och äta vettigare är bättre.

 

Slog i ett svagt ögonblick vad med mina kolleger i brandkåren att dom fick raka av mig håret om jag inte understeg en viss vikt vid en viss tid. Hade hyfsat långt hår vid tidpunkten.

7 kilo på 12 veckor skulle väck. Efter 6 veckor hade jag gått upp ett kilo :shock: .

När det var 2 dagar kvar hade jag 4 1/2 kilo kvar. Jobbigt va?

Men med lite knep och knåp lyckades jag dock behålla manen. Så är det någon som har problem i slutet är det bara att höra av sig :mrgreen: .

 

Man kan ju göra som boxare etc som innan invägningen men det är både jobbigt och fuskigt. Dessutom kan jag få enorma kramper av bara en liten vätskebrist så det är inte min väg att gå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit: informationen är hämtad från länken nederst, tyckte personligen det var en mental hjälp att veta att man måste inte gå morgonpromenaderna då jag är världens sämsta upp och hoppa person.

 

en långpromenad före frukost attackerar tydligen fettdepåerna direkt, och det är ju trevligt, resultat blir ju nästan omgående så om du håller nere energiintaget, men långsiktigt är det nästan ingen skillnad mot att t.ex gå eftermiddagspromenader eftersom det handlar fortfarande om "energi in, energi ut". Käkar du som en gris och går morgonpromenader så bygger du upp depåerna snabbare än vad du gör dig av med dem för att lägga det kort, och över en längre periods tid så spelar det ingen större roll när du går, bara du går punkt.

 

Gymma på tom mage är ingenting jag klarar av i alla fall, jag blir oerhört känslig mot huvudvärk och dylikt om jag tar ut mig ordentligt på gymmet(tunga pass, ex. benpass på gymmet) och inte har ätit inom en range på 1h-2,5h.

 

En matnyttig länk, den kanske redan har pastats?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit vad jag har dålig kondition! Sprang typ 400 meter utanför längs med kanalen... hann inte ens bli svettig innan jag var nära att ramla ihop av mjölksyra.

 

Nåja, det kan bara gå åt ett håll. Var ju första frivilliga löpningen på typ 20 år också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit vad jag har dålig kondition! Sprang typ 400 meter utanför längs med kanalen... hann inte ens bli svettig innan jag var nära att ramla ihop av mjölksyra.

 

Nåja, det kan bara gå åt ett håll. Var ju första frivilliga löpningen på typ 20 år också.

 

! great work matey, ställ dig på löpbandet, ha som mål att jogga 200m, gå sedan 200m, sedan joggar du 200m åså håller du på så. Sedan på typ 1 vecka kan du ju öka till 300m/100m eller liknande, till slut löper du som en häst !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit vad jag har dålig kondition! Sprang typ 400 meter utanför längs med kanalen... hann inte ens bli svettig innan jag var nära att ramla ihop av mjölksyra.

 

Nåja, det kan bara gå åt ett håll. Var ju första frivilliga löpningen på typ 20 år också.

 

Mår du bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bra att träna (lågintensivt) på tom mage med syfte fettförbränning?

 

Effekten av det tas ut av att du äter efteråt. Det du inte förbränner av det du äter efter träningen på tom mage lagras som fett. Det som gäller är totalt intag<total förbränning om man vill gå ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Effekten av det tas ut av att du äter efteråt. Det du inte förbränner av det du äter efter träningen på tom mage lagras som fett. Det som gäller är totalt intag<total förbränning om man vill gå ner.

 

EDIT: Läste inte sista sidan och killerwolfs inlägg innan jag svara :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma en kort sväng mellan matsessionerna...

 

Kl 12 åt vi en lunchbuffé på Fars Hatt i Kungälv, ett värdshus/hotell med anor från 50-talet. Svullade friskt från salladsbuffén och tog sedan en skål med husets fisk- och skaldjurssoppa. Mumsigt värre.

 

Kl 15 var det så dags igen, denna gång på Fridas vid havet i Varberg. Var fortfarande rätt mätt så det blev en [sic] fisk- och skaldjursgryta med bordsvatten och inget mer.

 

Kl 2030 stampar vi in på Källaren Laxen i Falkenberg för att fira loss sambons 30-årsdag som är rätt runt knuten. Kikade precis på deras onlinemeny och det började vattnas i munnen. Ska se om jag orkar med en trerätters med tillhörande öl/vin. Tur man ska promenera fram och tillbaka :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...