Gå till innehåll

Reeeeejl!


sulla

Recommended Posts

  • Svars 223
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du som har resultat sedan tidigare. Hur kan det komma sig att du är förvånad över att vara bästa spelaren med fem kvar i million?

 

Ja, visst var det synd att du inte fick bättre kort på FT, men du tycker ingen av de som är kritiska har en endaste poäng?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte fortsätta denna diskussion mot Jantegalningar som

 

A: Inte unnar nån framgång

B: Förutsätter att jag inte kan lira och att allt därför är tur

C: Inte kan acceptera att man trots vinst i en turre kan ha otur. Vilket iofs inte spelar så stor roll om man vinner men spelar en viss roll då man kommer femma och de tre jag orkat OPR som kom framför mig typ inte har några som helst resultat att visa upp och dessutom spelade huvudlöst, något jag hade kunnat utnyttja om jag ens fått nära på nån spelbar hand.

 

du är dum i huvudet om du seriöst menar att du hade otur i million.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off topic: såg ett par hundra händer med Shaun Dean (tror han skiver för first poker?) då han satt på mitt bord och han låg chippie med typ 200 pers kvar. Han tappade typ 120BB med helt huvudlöst spel. Nån som har bättre koll än mig på denne man som vet hur han nått framgång?

 

De flesta som skriver för FP är riktigt dåliga och otroliga explodonks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som har resultat sedan tidigare. Hur kan det komma sig att du är förvånad över att vara bästa spelaren med fem kvar i million?

 

Ja, visst var det synd att du inte fick bättre kort på FT, men du tycker ingen av de som är kritiska har en endaste poäng?

 

El Kryddo skrev ett vettigt inlägg som jag tyckte stämde rätt bra. Men många av de kritiska tycker ju enbart att man ska vara tacksam för summan och det stora startfältet. Utan att på något vis hävda att jag är begåvad är det samma logik som att hävda att Federer skulle vara nöjd med att klara första omgången i en ATPturre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du är dum i huvudet om du seriöst menar att du hade otur i million.

 

Definitionsfråga imo, men såklart hade jag flyt i att missa massa setups samt att folk vart villiga att spela mot mina starka händer. Dock fick jag garanterat mindre antal starka händer än mina övriga motspelare på FT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blanconegro kom 4:a och jag skulle sätta alla pengar jag har på att han är bättre än du Sulla, på poker.

 

Det var han jag inte OPR:a så det kan stämma, är inte medlem på OPR så får bara tre sökningar... minns dock att han spelade bra och att han var supernova eller nåt så köper det rätt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol avundsjuk är det sista jag är sulla. Huruvida jag unnar någon framgång eller inte är ju irrelevant. Om du vinner eller inte skiter jag i eftersom jag inte känner dig.

 

Mina vänner unnar jag framgång samt kanske även spelare som jag vet är duktiga men aldrig lyckats hitta någon stor klonk (syftar på MTT-spelare).

 

Det folk blir förbannade på är att du whinar efter att ha vunnit $65k, är du så jävla dum att du inte förstår det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis sulla :-D

 

Hade jag varit dig hade jag fan inte ens orkat kommentera på gnällmobben. Herregud va alla ska in och peta i varenda jävla detalj. Allvarlig talat vad gör det om man gnäller lite över kortsnitt? Det är ju inte första gången i så fall någon gör det ;-) Det är ju bara ett konstaterande. Och bara för han vinner massa cash då ska alla fåntrattar här reta sig på det. Ibland är det så man vill kräkas när avundsjukan lyser igenom.

 

Grattis ffs 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis sulla :-D

 

Hade jag varit dig hade jag fan inte ens orkat kommentera på gnällmobben. Herregud va alla ska in och peta i varenda jävla detalj. Allvarlig talat vad gör det om man gnäller lite över kortsnitt? Det är ju inte första gången i så fall någon gör det ;-) Det är ju bara ett konstaterande. Och bara för han vinner massa cash då ska alla fåntrattar här reta sig på det. Ibland är det så man vill kräkas när avundsjukan lyser igenom.

 

Grattis ffs 8-)

 

TY

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lovade ju att posta Shaun Dean, och var helt säker på att det var han som satt på mitt bord men det visade sig var just Deeb som en tidigare potare nämnde. Hittar inte heller potten jag tänkte på då vi satt i omgångar på samma bord. Hur som hittade jag väl ett spel som jag inte tycker är just lysande.

 

 

*********** # 392 **************

PokerStars Game #30142046065: Tournament #174530578, $200+$15 Hold'em No Limit - Level XXIV (12500/25000) - 2009/07/06 4:56:27 CET [2009/07/05 22:56:27 ET]

Table '174530578 383' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: auntie_bance (252132 in chips)

Seat 2: pascaltolly (140776 in chips)

Seat 3: shaundeeb (925335 in chips)

Seat 4: Poker4MyFood (411424 in chips)

Seat 5: budlightIV (163425 in chips)

Seat 6: 69rid-ge (631485 in chips)

Seat 7: bachelor_80 (976006 in chips)

Seat 8: Elrubinou (1386695 in chips)

auntie_bance: posts the ante 2500

pascaltolly: posts the ante 2500

shaundeeb: posts the ante 2500

Poker4MyFood: posts the ante 2500

budlightIV: posts the ante 2500

69rid-ge: posts the ante 2500

bachelor_80: posts the ante 2500

Elrubinou: posts the ante 2500

Poker4MyFood: posts small blind 12500

budlightIV: posts big blind 25000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to bachelor_80 3 of Diamonds7 of Spades

jsmanuel [observer] said, "stars has 8 aces"

69rid-ge: folds

bachelor_80: folds

smokrokflock [observer] said, "gl deeb"

Elrubinou: folds

auntie_bance: folds

pascaltolly: folds

shaundeeb: raises 530555 to 555555

Poker4MyFood: calls 396424 and is all-in

budlightIV: folds

Uncalled bet (146631) returned to shaundeeb

*** FLOP *** 10 of Spades10 of HeartsAce of Clubs

smokrokflock [observer] said, "k"

smokrokflock [observer] said, "k"

RyanLangz [observer] said, "JJJJJJJJ"

smokrokflock [observer] said, "k"

*** TURN *** 10 of Spades10 of HeartsAce of ClubsAce of Diamonds

smokrokflock [observer] said, "k"

smokrokflock [observer] said, "k"

*** RIVER *** 10 of Spades10 of HeartsAce of ClubsAce of Diamonds8 of Diamonds

Submotion [observer] said, "kkkkkkkkkkkkkkkkk"

BadbeatU77 [observer] said, "LOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL"

*** SHOW DOWN ***

Poker4MyFood: shows Jack of SpadesJack of Hearts (two pair, Aces and Jacks)

shaundeeb: shows King of Clubs3 of Clubs (two pair, Aces and Tens)

RyanLangz [observer] said, "LOSE"

Poker4MyFood collected 862848 from pot

RyanLangz [observer] said, "LOSE"

XPokerEliteX [observer] said, "damn wtf"

*** SUMMARY ***

Total pot 862848 | Rake 0

Board 10 of Spades10 of HeartsAce of ClubsAce of Diamonds8 of Diamonds

Seat 1: auntie_bance folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: pascaltolly folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: shaundeeb (button) showed King of Clubs3 of Clubs and lost with two pair, Aces and Tens

Seat 4: Poker4MyFood (small blind) showed Jack of SpadesJack of Hearts and won (862848) with two pair, Aces and Jacks

Seat 5: budlightIV (big blind) folded before Flop

Seat 6: 69rid-ge folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: bachelor_80 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Elrubinou folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga konstigheter.

 

Ställer man sina topp 35% händer i det läget så spelar man inte optimalt, finns rätt många bättre vägar att gå mot en random million lirare. Dessutom är det inte givet att detta var botten av Deebs range, kan lika gärna betyda att han pushar 50%.

 

Spelet tidigare var dessutom att han höjde varannan hand av de 20 senaste.

 

Sitter jag i BB här synar jag alla PP alla A5+ och kanske en del annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar fortfarande inte vad folk gnäller om. Trots att man "har tur" och kommer till ft i ett ohyggligt stort startfält kan man väl för bövelen ha otur på själva finalbordet??! Det är väl inte vinstpengarna som avgör om man kan kalla det tur, otur eller vad fan som helst...?

Jättekul att vinna $64K iofs men vet man med sig att man kunde gått mycket längre om man inte hade haft ett sjukt kallt kortsnitt måste man väl få säga det?!

För en gångs skull ställer jag mig faktiskt på sullas sida...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig ser det ut som ett bra ställ. Väldigt marginellt men jag tror att pengarna ska in.

 

För övrigt tror jag att random millionlirare synare alldeles för tajt i detta läget, speciellt sb.

 

edit, förresten vill jag nog inte lira push/fold från knapp, men gör man det så ska k3s nog skeppas. Slår hellre upp till dryga 5k...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hade jag tex hamnat på 1000e plats med nötkåk vs fyrtal hade jag kunnat whina över det utan kritik men tydligen spelar resultatet en jävla roll."

 

Skillnaden ligger i att när du åker ut på 1000e plats har du hamnat under ditt väntvärde och kan därför till viss del sägas ha haft otur. När du nu hamnar 60xxx$ över ditt väntvärde för turneringen och ändå gnäller måste du väl förstå att det kan uppfattas som lite otacksamt?

 

"Denna gång undvek jag bara att ha otur till en viss gräns."

 

Detta betyder ungefär att du snittar över 60k$ per gång du är med i million.

Du borde ställa upp ofta!

 

"ALLA allins var jag favorit i potten."

 

Och detta är bara att inte ha otur? LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...