Gå till innehåll

Välja pokersajt


jaha81

Recommended Posts

Hej, jag letar efter en pokersajt som uppfyller följande krav:

 

- Möjlighet att spela i euro (dvs ingen instabil dollar som snart kommer störtdyka)

 

- Kompatibel med antingen PokerTracker eller PokerOffice

 

- Skattefri

 

- Möjlighet att multitabla

 

Därefter får den gärna erbjuda (i prioritetsordning):

 

1) Hög trafik

2) Mycket fisk

3) Bra rakeback

 

Några goda råd?

 

Mvh

 

PS. Ledsen ifall detta kanske inte är exakt rätt forum, men jag hittade iaf inget bättre i min snabba genomgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Möjlighet att spela i euro (dvs ingen instabil dollar som snart kommer störtdyka"

 

 

 

Desto mer den instabila dollarn sjunker sjunker också rejken.

Spelar du högt så kanske det inte spelar dig nån roll..

 

 

Det hade jag faktiskt inte tänkt på. Kanske kan stryka eurokravet då.

 

RED: Fast pengarna sätter in från början kommer ju att minska i värde. Detta gäller ju även om jag cashar ut vinsten regelbundet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Fast pengarna sätter in från början kommer ju att minska i värde. Detta gäller ju även om jag cashar ut vinsten regelbundet"

 

 

 

Visst är det så men kan ju gå upp i nivå om dollarna står lågt vs Euron.

 

Är bra mycket lättare att plussa bra när man spelar i dollar..

 

Spelar man låga nivåer spelar rejken stor roll..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Fast pengarna sätter in från början kommer ju att minska i värde. Detta gäller ju även om jag cashar ut vinsten regelbundet"

 

 

 

Visst är det så men kan ju gå upp i nivå om dollarna står lågt vs Euron.

 

Är bra mycket lättare att plussa bra när man spelar i dollar..

 

Spelar man låga nivåer spelar rejken stor roll..

 

 

Om jag går upp i nivå måste jag ju även öka min bankroll till motsvarande nivå, så det ser jag inte som någon lösning.

 

Varför är det lättare att plussa med dollar? rejkens andel i förhållande till vinster förblir ju densamma oavsett valuta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag går upp i nivå måste jag ju även öka min bankroll till motsvarande nivå, så det ser jag inte som någon lösning.

 

Varför är det lättare att plussa med dollar? rejkens andel i förhållande till vinster förblir ju densamma oavsett valuta?

 

 

 

Om du sätter in i dollar blir ju rullen större än om du växlar till euro= med större rulle

 

 

Hm hm.. tänk till lite ang rejken nu.. ska du spela seriöst så borde du kunna klura ut varför det är svårare att plussa när man spelar i euro.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sätter in i dollar blir ju rullen större än om du växlar till euro= med större rulle

 

 

Hm hm.. tänk till lite ang rejken nu.. ska du spela seriöst så borde du kunna klura ut varför det är svårare att plussa när man spelar i euro.....

 

Ok du får ursäkta mig men jag förstår faktiskt inte vad du menar i första stycket.

 

Är din poäng för övrigt att det skulle vara dyrare att växla till euro än till dollar? Eller menar du att färre dumma amerikaner spelar i euro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ju ingen roll om du har $ eller euro för rakens skull, du får ju tillbaka samma % oavsett, enda skillnaden är ju att "staksen" blir aningen högre med euro än med $ det är ungefär som att säga..spela bara 1/2 för du får betala med rake när du spelar 2/4...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ju ingen roll om du har $ eller euro för rakens skull, du får ju tillbaka samma % oavsett, enda skillnaden är ju att "staksen" blir aningen högre med euro än med $ det är ungefär som att säga..spela bara 1/2 för du får betala med rake när du spelar 2/4...

 

öööh?

 

spela 0.005/0.002 så betalar du ännu mindre rake.

 

2/4 är mycket bättre ur rakesynpunkt än 1/2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Du betalar inte mindre i rake för att dollarn sjunker i värde. Betalade du i snitt X bb/100 händer i rake tidigare så kommer du fortfarande göra det såvida inga andra faktorer förändrats.

 

- Du får givetvis spela på lägre (lika höga) nivåer om du går från dollar till euro. Spelade du $3/6 tidigare så kan du förslagsvis gå över till €2/4. Du går i praktiken inte ner i nivå eftersom $6 och €4 är (nästan) värt lika mycket.

 

Annars skulle väl det enda rätta vara att spela på Svenska Spel. Spelar du $1/2 så kan du gå över till SvS 1/2 SEK istället. Eftersom bankrullekravet blir mycket mindre så kan du dessutom plocka ut 80% av din rulle :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Du betalar inte mindre i rake för att dollarn sjunker i värde. Betalade du i snitt X bb/100 händer i rake tidigare så kommer du fortfarande göra det såvida inga andra faktorer förändrats.

 

- Du får givetvis spela på lägre (lika höga) nivåer om du går från dollar till euro. Spelade du $3/6 tidigare så kan du förslagsvis gå över till €2/4. Du går i praktiken inte ner i nivå eftersom $6 och €4 är (nästan) värt lika mycket.

 

Annars skulle väl det enda rätta vara att spela på Svenska Spel. Spelar du $1/2 så kan du gå över till SvS 1/2 SEK istället. Eftersom bankrullekravet blir mycket mindre så kan du dessutom plocka ut 80% av din rulle :).

 

 

Nej självklart betalar jag inte mindre rake relativt sätt ifall dollarn går ned. Min (iofs något uppenbara) poäng var att ifall dollarn går ned så är det inte bara min vinst som går ned utan även raken (i absoluta siffror). Nog om denna pinsamma rake-diskussion! =)

 

Finns det för övrigt någon sajt som uppfyller mina krav och önskemål? Redbet och Frontbet har jag fått i förslag hittills - uppfyller dessa mina krav? Hur väl uppfyller de i så fall mina övriga önskemål?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det ska vara så svårt att fatta. I en cappad pot, vad vill du betala?

$3, €3 eller 15kr?

 

Är detta de generella maxgränserna för rake över de flesta sajter?

 

Jag bara antog att de satte maxgränsen olika valutor sinsemellan utifrån någon typ av ungefärlig växelkurs, men så är alltså inte fallet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...