Gå till innehåll

NLT - QQ överpar mot eventuellt set.


alve

Recommended Posts

Min första post på forumet, har suttit och läst rätt mycket dock :). Måste passa på och tacka för alla bra och seriösa svara som postas i alla trådar, faktiskt lärt mig mycket av detta forum.

 

Spelade denna hand igår på Expekt, lite dåliga Hand historys från expekt så har försökt fixa till den lite :P. Lite rörigt med stackarna, men fixade i alla fall fram stackarna på de viktigaste personerna :P. Pengarna inom paranteserna är stacken efter actionen.

Inte särskilt van vid denna nivå ($0,25/$0,50) men satt igår och lira lite innan jag skulle sova.

Ingen riktigt speciell read på --Martin-- mer än att han inte verkade vara dålig på något sätt.

 

 

Game: Texas Holdem Game number: 336076199

Date: 5/2/2005 10:08:18 PM

Game: 336076199: Table: Nervous Breakdown

Normal Table No Limit 0.50/1.00

 

Players:

sonny13333

JensPikenes (Dealer)

knocko (sitting out)

alvetehmasta ($75,17) (small blind)

--Martin-- ($40,20) (big blind)

henkemason

schybbo

soros6

ETO

Clayen

 

Dealt to alvetehmasta: [ QS, QH ]

 

------------------

OpeningBetRound

------------------

 

knocko : Sits out

alvetehmasta ($74,92) : Posts small blind 0.25

--Martin-- ($39,70) : Posts big blind 0.50

henkemason : Calls for 0.50

schybbo : Folds

soros6 : Folds

ETO : Calls for 0.50

Clayen : Folds

sonny13333 : Folds

JensPikenes : Calls for 0.50

alvetehmasta ($72,92) : Raises for 2.00 3 limpare väljer att raisea ~pot här

 

--Martin-- ($37,95) : Calls for 1.75 call från bb, kan väl betyda att han sitter på någon av de flesta premium hands

 

henkemason : Folds

ETO : Folds

 

JensPikenes : Calls for 1.75 limp/call, svårt att sätta han på en hand än.

 

------------------

Flop: [ J :spade: 9 :diamond: 5 :spade: ] Pot: $7.75

------------------

 

alvetehmasta ($66,92) : Bets 6.00 bra flop fast färgdrag drar på ~potbet.

 

--Martin-- ($25,95) : Raises for 12.00 han min raisear mig, set? AJ?

JensPikenes : Folds

 

alvetehmasta ($60,92) : Calls for 6.00 Callar för att se vad han gör på turn

 

------------------

Turn: [ J :spade: 9 :diamond: 5 :spade: 4 :club: ] Pot: $31,75

------------------

alvetehmasta ($60,92) : Checks

 

--Martin-- ($10,95) : Bets 15.00 Han bettar halva potten efter en raise postflop, känns ju garanterat som styrka, men har jag honom slagen? Sitter han på settet eller bara TPTK kanske?

 

Frågan är vad gör jag nu, han bettar halva pott och har cirka $10 kvar i stacken. Men hur ligger jag till i handen?

 

Postar resultatet senare för de intresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga vad han sitter på, kan vara triss, kan vara AJ KJ, men jag skulle nog sätta honom all in där eftersom han har så relativt lite kvar. Du behöver nästan en read på honom för att kunna göra ett helt korrekt beslut. Tror du han reraisar med toppair ? tänk på att din check kan gett honom en indikation om tveksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det va ungefär dom händerna jag också satt honom på. Hur ska jag få ut mer information? Ska jag betta istället för att checka på turn? Reraisea flop?

 

Ni får gärna också kommentera mitt spel i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste höja mer preflop, 2? BB är abs. inte tillräckligt. Höj 4-5, eller vad ditt standardraise är, för att kamoflera handen. Kanske inte helt nödvändigt på denna nivå, hursomhelst ska du höja mer PF. På floppen bör du betta pot snarare än ~0.8 av potten, att syna hans raise snarare än att reraisa får honom antagligen? att du sitter på ett lågt PP eller A-hög, vilket gör att han säkerligen kommer betta ut på turn. På turn är det bara att slå om hans bet, du har honom sannorlikt slagen. Well detta är min line iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver som sagt en read på honom för att göra rätt beslut. Hur solid har han spelat fram tills nu? Har han spelat stora potter med endast toppar förut? Hur tight anser han att DU är o.s.v.

 

Jag skulle nog tryckt in degen och hoppats. I värsta fall har du ju alltid 2 outs att lita på! ;)

 

 

Skulle nog höjt mer preflop också efter 2 limpare, kastat in runt 6xBB i det där läget kanske istället för dom 4x du nu bränner av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar :). Tar till mig av alla tips. Jag tänkte han hade set var på g att folda. Efter många om och men så bestämde jag mig dock att trycka för det lilla han hade kvar i stacken.

 

alvetehmasta : Went all-in 60.92

--Martin-- : Went all-in 10.95

alvetehmasta : Receives returned betting money 34.97

------------------

River: [ JS 9D 5S 4C QD ]

------------------

 

------------------

Showdown

------------------

alvetehmasta [ QD, QS, QH, JS, 9D - Three of a Kind ]

--Martin-- [ JS, JC, JH, QD, 9D - Three of a Kind ]

 

Vad säger man, humörsväningar från att se hans JJ i holden till Q på river :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ hade väl varit att re-raisa på floppen och folda om han ställer in, om han synar så check-foldar du turn.

 

Som det blev tycker jag det är svårt att folda turn när hans stack är mindre än potten. Hade ni haft $100 till hade det nog varit lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...