Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sett att det finns mobilt bredband att köpa för en dag, en vecka osv hos Comviq. Tror man fick 1GB för 89 kronor som gäller i en vecka, verkar ju bra eftersom jag inte har mobilt bredband och om jag ska ut och resa i Sverige.

Hur mycket poker får man för 1GB? Spelar 4-bord på Unibet. Någon som har en aning om hur många timmar man kan grinda för 1GB? Vill ju inte betala för hög timtaxa för mobila bredbandet.

Mvh Patfor

Postad

Du laddar inte ned några bilder (förutom eventuella avatarer om du spelar på t.ex. PokerStars). Kortbilderna finns lagrade på datorn. Det som skickas till och från servern är information om vad som händer. Vet inte hur mycket data som skickas efter kryptering och allting, men 1 GB ska vara mycket mer än tillräckligt. Saker som kan tillkomma är programuppdateringar, men de är nog aldrig mer än några MB.

Postad
Jag avverkade drygt 1GB på ett år på spelande och sporadisk surfande på min speldator.

Vill ju inte vara en messerschmitt nu men det låter mindre troligt, eftersom bilder och videos (även stream) och annat är rätt mycket data. Poker ska dock inte vara något problem.

Postad
Vill ju inte vara en messerschmitt nu men det låter mindre troligt, eftersom bilder och videos (även stream) och annat är rätt mycket data. Poker ska dock inte vara något problem.

Kanske han surfar med Lynx(text only browser) :)

Postad

Oki, jag ska inte svara med aggronazzesvar då...

Hade alltså 3G på min bärbara dator som jag använder enbart för att spela poker förutom några tillfällen då jag reser. Gått inte in till Youtube eller annat som drar bandbredd när jag rest.

Har andra datorer för att göra sånt som kräver bandbredd, 3G är bara min "omvända backup" isf nätet skulle gå ner. I vanliga fall kör jag trådlöst WLAN latmask som jag är och med WLAN blir det lite knas med vissa pokerklienter.

Kanske han surfar med Lynx(text only browser) :)

funny-pictures-cats-find-missing-lynx.jpg

Katastrof om jag missar alla snygga tjejerna på reklamen juhh... :roll: