Gyre Postad 3 Maj , 2005 Rapport Postad 3 Maj , 2005 Spelar fyra bord samtidigt så jag har ingen större koll på spelarena. PO säger runt 25% sedda floppar på denna killen, det är dock inte många händer der baseras på. 1/2 TexasHTGameTable (Limit) - Tue May 03 12:46:33 EDT 2005 Table Table 25437 (Real Money) -- Seat 9 is the button Total number of players : 9 Seat 1: B112138 ( $0) Seat 2: thag8 ( $33.19) Seat 3: GyreGrus ( $55) Seat 4: BAPCPA68 ( $54.37) Seat 5: vision114 ( $74.5) Seat 6: danpeder ( $29.37) Seat 7: Lazy_Dragon ( $50) Seat 8: Helmut_Kohl ( $60.13) Seat 9: TBNOWD ( $48.14) thag8 posts small blind (0.5) GyreGrus posts big blind (1) Lazy_Dragon posts big blind (1) ** Dealing down cards ** Dealt to GyreGrus [ Kc, Ac ] Plockar upp en fin hand på BB BAPCPA68 folds. vision114 folds. danpeder folds. Lazy_Dragon checks. TBNOWD raises (2) to 2 thag8 folds. GyreGrus raises (2) to 3 Lazy_Dragon folds. TBNOWD calls (1) En höjning från mittenposition, given rerais från mig tycker jag, inte mycket att orda om ** Dealing Flop ** : [ Jc, Th, 8c ] Floppen landar och den är mycket bra i mina ögon, två stycken nötdrag + två överkort, väljer att betta ut som vanligt när jag har höjt GyreGrus bets (1) TBNOWD raises (2) to 2 GyreGrus raises (2) to 3 TBNOWD calls (1) Han raisar mig, utan att tveka specielt länge så reraisar jag, tycker den är ganska given, höjer han för frikort kan han glömma det och har han mig slagen har jag minst 12 out som är helt säkra, bortsett från möjlighet på splitt om han sitter med AK han med. ** Dealing Turn ** : [ Ad ] GyreGrus bets (2) TBNOWD raises (4) to 4 GyreGrus calls (2) Ett kort som jag inte direkt gillar, ser inget val än att betta ur och se vad han gör, hans höjning sätter mig i syna-ner-mode om jag inte hittar färgen eller stegen på rivern ** Dealing River ** : [ 7h ] GyreGrus checks. TBNOWD bets (2) GyreGrus calls (2) Tycker en check-syn är bäst här. Kanske är en bet-fold eller bet-call bättre? ** Summary ** Main Pot: $24.5 | Rake: $1 Resultat kommer senare. Citera
bzkt Postad 3 Maj , 2005 Rapport Postad 3 Maj , 2005 Jag skulle gissa på att han satt med JJ eller TT, hade han haft AA, KK hade han väl förmodligen reraisat preflop och hade han haft QQ på turn hade han förmodligen foldat eller synat? Som han spelade handen borde han ha JJ eller TT enligt mig iaf, är ju iofs inte limitspelare men men Tycker din check-syn på river är det absolut bästa alternativt. Citera
Kotoryu Postad 3 Maj , 2005 Rapport Postad 3 Maj , 2005 Finns en massa händer han kan ha haft. De flesta slår tyvärr ett par, men att folda på river verkar dumt. Citera
Gyre Postad 3 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2005 Lägger inte till resultatet än, men vad tycker ni om mitt spel? Vad han hade är ju knappast vad jag vill ha reda på Citera
Barf Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 Hade spelat handen exakt likadant ... Mycket bra spelat med andra ord! Problemet blir dock vad du ska göra om du inte träffat nåt på turn som du gjorde i det här fallet, nån med några funderingar? /Mvh Peter Citera
elvis77 Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 Lägger inte till resultatet än, men vad tycker ni om mitt spel? Vad han hade är ju knappast vad jag vill ha reda på Skulle ha spelat exakt lika, eventuellt inte raisat pre då man kan få bra mycket bättre betalt av ett träffat ess annars om han sitter på Ax. Citera
Gyre Postad 4 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2005 Skulle ha spelat exakt lika, eventuellt inte raisat pre då man kan få bra mycket bättre betalt av ett träffat ess annars om han sitter på Ax. Kastade in handen i pokerstove idag, och jag är monsterfavorit på floppen, runt 80%, fast i vanlig ordning blir jag utdragen då fi sitter med KQ och hittar alltså stegen på turn. Det där med att bara syna höjningen är ganska intressant. Ser helt klart hur jag skulle kunna få bättre värde genom handen om han sitter med en hand jag dominerar och vi träffar samma par. Dock borde jag tappa lite värde dels genom att jag inte får in lika mycket pengar preflop då jag tämligen säkert att favorit samt chansen att plocka upp potten på floppen kommer lågt och han sitter på tex AQ/AJ/AT/KQ/KJ. Sen får jag ytterligare lite info om hans hand om han cappar eller bara synar. Hade spelat handen exakt likadant ... Mycket bra spelat med andra ord! Problemet blir dock vad du ska göra om du inte träffat nåt på turn som du gjorde i det här fallet, nån med några funderingar? /Mvh Peter Oavsett vad som landar på turn tycker jag att man bör betta ut. Höjer han det bettet så är det ju bara att syna och hoppas på att man hittar några av sina outs. I just denna handen kommer ju ett kort som tvingar mig att syna ner potten i princip. Citera
Zyr Postad 7 Maj , 2005 Rapport Postad 7 Maj , 2005 A8, AJ,AT, QK tror jag möjligen ett set..eller försöker han bara bluffa Esset du spelade rätt, inget att göra åt ifa att vann, vad hade han? Citera
Recommended Posts