Scrath Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 Jag har köpt mig en ny laptop, en Macbook pro 17''. För poker har jag tänkt att spela i något Windows OS. Hur går man bäst tillväga? Att installera via bootcamp eller ett virtualiseringsprogram som Parallells Desktop eller WMware Fusion. Vilket utav programen är isf bäst och hur blir det prestandamässigt om man kör ett antal klienter, HM, ev HHoOnverter osv? Nu till min egentliga fråga. Vilken version av Windows ska jag välja? Följande OS kan jag få gratis genom skolan: XP Professional XP Professional x64 Vista Business SP1 Vista Business x64 Vista Enterprise x64 och x86 I dagsläget lutar det åt att jag installerar Vista Business x64 via bootcamp, men tänkte höra om det finns någon rutinerad mac-användare eller annan kunnig människa med en vettig åsikt först. edit: Hur funkar win7 rc förresten? Läst mkt gott om det och blivit mer och mer sugen på det. Citera
JesperPV Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 Det finns ett gäng trådar om det här redan, men ingen bryr sig om sånt längre verkar det som. XP installerat med bootcamp Parallells med möjlighet att boota om XP, HM och lite poker funkar alldeles utmärkt i Parallells Citera
thefman Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 du ska ha 32 bitars windows för att alla drivrutiner ska funka smärtfritt. 64 bit funkade inte för mig och efter lite googlande visade det sig vara ett känt problem. Citera
thefman Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 du ska ha 32 bitars windows för att alla drivrutiner ska funka smärtfritt. 64 bit funkade inte för mig och efter lite googlande visade det sig vara ett känt problem. dvs windows rullade på 64 bit men mac drivisarna ville ej Citera
bombit Postad 30 Juni , 2009 Rapport Postad 30 Juni , 2009 Om du vill köra både OS X och Windows så rekommenderar jag att du kör Windows XP 32-bit i VMWare Fusion eller Virtual Box (gratis). Att köra BootCamp tröttnar man fort på eftersom man måste boota om för att växla mellan OS X och Windows. Det finns en slimmad release av XP ("TinyXP") som är utmärkt att köra i en virtuell maskin. Tyvärr stöds den inte av MS... Citera
Recommended Posts