Gå till innehåll

IKEA kontorsstolar


Drunken_Penguin

Recommended Posts

Jag sitter för nuvarande på en sån här:

 

22307_PE103490_S4.jpg

 

Inköpt på IKEA för några år sen för dryga 500-lappen. Kändes då som ett hyffsat val till en billig peng, men efter att ha varit på besök hos IKEA och råkat testa denna:

 

69659_PE184857_S4.jpg

 

...så tycker jag kort och gott att min skitstol inte är särskilt bekväm längre. Den senare är en Markus för 1795kr. Det är en hel del pengar för mig just nu, men eftersom jag har planer på att spela mycket poker i juli så känner jag att jag gärna skulle vilja uppgradera min sittplats. Kollar man runt lite hos andra firmor så kostar liknande stolar från 3000 och uppåt typ.

 

Så, om man ska uppgradera sin stol, är det värt att satsa på en Markus, eller ska man satsa på en mer "high class" möbelaffär och lägga 1500-2000 ytterligare på en bra stol?

 

Har någon erfarenhet av Markus (det där lät lite gay, men ni förstår vad jag menar...) så dela gärna med er av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markus är fin bara att min var nån form av måndagsexaplar så stolsplattan sitter typ inte fast riktigt i den saken där hjulen sitter så går liksom att vicka i sidled vilket är sjukt tiltande, men obv inte orkat kolla upp om den går att byta eller så och är väl för sent nu :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy satan, köp en snygg stol istället. Dvs inte en kontorsstol.

 

Snyggt ligger inte så långt upp på rankingen för mig, är mycket mer ute efter bekvämlighet. Man känner stolen mer än man ser den i alla fall.

 

Du får gärna länka till nån stol som du tycker är bra, jag är i alla fall öppen för förslag. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
Hur gick det med Markus?

Funderar på att beställa den oprovad online och få den hemskickad.

Risk att man förfryser foten om man ger sig ut i denna vargavinter.

 

Tror det är den Sumpas har, så obv bra val! :mrgreen:

 

Lol på Kron. :-)

 

Nä, jag köpte den aldrig. Hade den gamla ett tag till, sen hittade jag en annons där de reade ut begagnade kontorsstolar till schyssta priser så det blev en lite mer inställbar variant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Markus stol. Innan dess hade jag en "budgetstol" från Ikea och tröttnade på den då den var oskön. Checkade några trådar här på pf.nu och såg att Markus rekommenderades så jag köpte den.

 

Helt klart bättre än budgetstolen jag haft innan och överlag är jag nöjd. Det jag endå måste klaga på är att nackstödet inte känns perfekt, känns om den borde vara lite längre neråt och jag är rätt lång, 184 cm och sedan armstöden kunde vara lite längre upp men om man glömmer det är stolen skitskön, får betygen 4/5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en bra stol på jysk(chef tror jag den heter) som kostar 2500kr i originalpris men typ var tredje vecka så har de kampanj och säljer den för mellan 1250 och 1500 (iaf här i falköping)och den är nog skönare än Markus.

 

Tror att du tänker på någon annan, Chef kostar 499 ordinarie pris, 300 just nu.

 

http://jysk.netset.se/?cat1id=0&famid=0&manid=0&oid=etailer-product&catgr=0&cat2id=0&_locale=1&viewMode=3&prodid=980

 

Kanske är denna du tänker på?

 

http://jysk.netset.se/?cat1id=0&famid=0&manid=0&oid=etailer-product&catgr=0&cat2id=0&_locale=1&viewMode=3&prodid=729

 

Någon annan på hemsidan kostar inte i närheten av 2000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...