Gå till innehåll

Recommended Posts

Spelade en framgångsrik session med 4 bord NL2 hos Titan poker igår. På 1-2 timmar vann jag lite drygt 1,5 inköp. Enda som stör mig lite efteråt var en hand som jag inte är säker på att jag gjorde rätt i.

 

UTG tittar jag ner på :Ks::As: och raisar 4BB.

Två spelare efter mig lägger sig.

Den tredje reraisar till 13BB och alla efter honom lägger sig.

Jag synar honom och floppen kommer :7c::Kc::Td:

Jag bettar ut 13BB (ca ½ potten alltså)

På direkten går han all-in med nästan ett helt inköp vilket är nästan exakt lika mycket som jag har bakom mig. Jag har ingen om helst tell eller read på honom så jag lägger mig.

 

Korrekt spelat?

 

Efteråt frågade jag "aa?" och han svarade "5 2".

Om det är sant kommer jag aldrig få veta men om så var fallet och de inte var i klöver så ångrar jag mitt beslut. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknar man 100händer/bord&timme så är 0,75 inköp 18,75BB/100. Det är väl en god session, även om det är micro?
Nej, det tycker jag inte.

Jag räknar inte på genomsnittet när jag tänker "en god session" som bara varat någon timme.

De tråkiga är de som går segt, och dem glömmer jag ändå av så då räknar jag inte de som bra eller dåligt... Hajjar du?

 

Men jag har nog lite grövre pendlingar i variansen än vad TS har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det tycker jag inte.

Jag räknar inte på genomsnittet när jag tänker "en god session" som bara varat någon timme.

De tråkiga är de som går segt, och dem glömmer jag ändå av så då räknar jag inte de som bra eller dåligt... Hajjar du?

 

Men jag har nog lite grövre pendlingar i variansen än vad TS har.

 

Jag är nog osäker på exakt vad du menar, men vi kan släppa det. Inte så viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo efter att ha ältat det i ett par dagar nu så har jag nog också insett att det var dumt att inte syna där.

Hade det varit regnbåge eller jag haft färgdraget så hade jag nog synat. Men nu var det varken eller och jag fick bara för mig att han satt med AA.... Omslaget pre och att han så enormt gärna verkade vilja skydda sin hand mot ett ev. färgdrag.

 

Tänkte på pokermiljonen när KK läggs pre med motiveringen "essen står" och Rounders där Mike motiverar en läggning med "I don´t loose what I don´t put in the middle". Men just den här gången var det nog dumt och fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första är det där helt fruktansvärda citat ett spela cashgame utifrån, för det andra ska du inte tänka en sekund här utan syna automatiskt, för det tredje är synen mer solklar tackvare att det finns ett drag.

 

Hade det varit rainbow skulle du ligga mycket värre till (men fortfarande solklar syn).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...