Gå till innehåll

problem med JJ


Hero86

Recommended Posts

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($50)

Hero (BB) ($50)

UTG ($104.19)

MP ($55.75)

Button ($93.25)

 

Preflop: Hero is BB with Jdiamond.gif, Jspade.gif

2 folds, Button bets $1.50, SB calls $1.25, Hero raises $6.50, Button raises $19.50, 1 fold

 

Total pot: $15.50

 

 

Känns som att liknande situationer uppkommer rätt ofta med just JJ och jag skulle vilja höra vad era tankar är runt det här med JJ och 3 och 4 bet pots vs unknown.

Vi har spelat 3 rundor och han hade änså länge inte gjort någon steal raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för en lekman som mig känns det som han vill ha in de pre, och troligtvis har pp 99+ eller aqs+(även o KANSKE ÄVEN AJ). mycket svårt att säga vid de här laget då ingen historik finns.

 

Alternativ A: tryck in degen o hoppas på en CF som bäst.

Alternativ B: folda.

 

Sedan kan man överväga en syn men han kommer ju fortfarande agera efter dig, och låt säga att det kommer kq9...ja du förstår själv.. hans range är ju däromkring.

 

rätta mig om mitt resonemang är helt fuckat. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bläh, avskyr den där typen av lägen utan read. Det faktum att han sitter på knappen gör att han troligen fyrbetar lite bredare vilket kan tala för en syn. Jag tror dock att den generelle spelaren på lägre nivåer har en tightare distribution än den mattiaz uppskattar (många synar nog bara med AQ, 99 (ev 10,10) exempelvis) vilket torde tala för en fold. Jag väljer det sistnämnda alternativet tills jag får någon form av read på min motspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte syna i det här läget, endera foldar jag eller pushar.

Hade ni tänkt att syna 40% av eran stack pre och sedan vika till överkort eller vadå?

Eller menade ni att syna istället för att 3betta?

 

Sen kan man ju undra om Robenius bara slänger in svar för att få så många inlägg som möjligt.

Varför ställer du JJ i detta läge, tror du att han 4betsbluffar så pass ofta här? och dessutom commitar sig själv till potten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja, utan read så foldas här aldrig? in med degen ffs...

 

sen så är ju fi som sagt "dum i huvet", men är ju nl50 så fina 4betsstorlekar kanske inte är det viktigaste/vanligaste?

 

park, visst kan man välja att pusha/comitta över 3bet men särskilt vanligt är det inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte syna i det här läget, endera foldar jag eller pushar.

Hade ni tänkt att syna 40% av eran stack pre och sedan vika till överkort eller vadå?

Eller menade ni att syna istället för att 3betta?

 

Sen kan man ju undra om Robenius bara slänger in svar för att få så många inlägg som möjligt.

Varför ställer du JJ i detta läge, tror du att han 4betsbluffar så pass ofta här? och dessutom commitar sig själv till potten?

 

hahahaheheahhaheh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...