Gå till innehåll

Finalbord: TPTK , blir cr


Recommended Posts

En kompis spelade den här handen och vill ha kommentarer på vad man gör efter att FI (chip leader) cr och varför?

 

Det är finalbord, Hero har näst största stacken, 6:e plats ger $150 usd och 1:a platsen $1.200 usd.

 

Full Tilt Poker $10 + $1 No Limit Hold'em Tournament - t1500/t3000 Blinds + t400 - 6 players - View hand 161239

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: t32309 M = 4.68

BB: t124578 M = 18.05

UTG: t64166 M = 9.30

MP: t27242 M = 3.95

CO: t17730 M = 2.57

Hero (BTN): t92475 M = 13.40

 

Pre Flop: (t6900) Hero is BTN with A :spade: Q :club:

3 folds, Hero raises to t10000, SB calls t8500, BB calls t7000

 

Flop: (t32400) 8 :club: Q :diamond: 2 :spade:(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets t21909, SB folds, BB raises to t59500, Hero?

 

Som sagt, vad gör man och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är det läge att vara synfisk. Givetvis synar du även hans ställ på turn. Brädan är toktorr och vad ska han in och rota runt där om han nu råkar ha settat? Det är inte många som gör det där iaf. Han lär väl inte syna med KK,AA pre i risig pos mot 2Fi.

 

Jag gissar på Q med sämre kicker än dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att man i alla fall borde bestämma sig för vad man ska göra innan man betar ut in i chipleadern.

 

Enda rimliga händerna som slår Hero är 22 och 88. Alla andra skulle höjt pre (QQ+) eller lagt sig (tvåparshänder).

 

Jag hade pushat då chansen att BB försöker bullya Hero är sjukt stor. BB vet att Hero inte vill åka som sexa när han är chiptvåa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte hur djupa vi är? Kanske är bliven men utan att veta det så vill jag nog syna och få in det på turn. Då får vi iaf lite deg av hans bluffar..

 

SB: t32309 M = 4.68

BB: t124578 M = 18.05

UTG: t64166 M = 9.30

MP: t27242 M = 3.95

CO: t17730 M = 2.57

Hero (BTN): t92475 M = 13.40

 

tXXXXX är markerantalet.

 

M = XX.XX är väl det vanliga M, dvs antal varv man kan posta blinds+antes innan man är död.

 

Foldar vi är vi chiptrea med strax över 60K marker om jag förstått det rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB: t32309 M = 4.68

BB: t124578 M = 18.05

UTG: t64166 M = 9.30

MP: t27242 M = 3.95

CO: t17730 M = 2.57

Hero (BTN): t92475 M = 13.40

 

tXXXXX är markerantalet.

 

M = XX.XX är väl det vanliga M, dvs antal varv man kan posta blinds+antes innan man är död.

 

Foldar vi är vi chiptrea med strax över 60K marker om jag förstått det rätt.

 

Okej då förstår jag.. GEEEEET IT IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN AND SMIIIILE then 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har rimligen set, Q med hyfsad kicker eller luft. Eftersom vi ändå inte kan vika så synar vi för att om möjligt få ut allt de gånger vi slår honom.

 

Nej, allt i hans range kommer han syna vårt ställ med, tror faktiskt att han bluffar 0% här, troligen sämre Q eller set med tung övervikt till Q. Att han hade set denna gång gör inte deg till ett dåligt spel. Dessutom kan vi få syn av händer som JJ 1010 mfl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, allt i hans range kommer han syna vårt ställ med, tror faktiskt att han bluffar 0% här, troligen sämre Q eller set med tung övervikt till Q. Att han hade set denna gång gör inte deg till ett dåligt spel. Dessutom kan vi få syn av händer som JJ 1010 mfl.

 

Det tror inte jag.

 

Men självklart är deg inget dåligt spel. Det är ju väldigt sällan det har någon som helst betydelse om vi synar eller degar. Det enda dåliga spelet är fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...