Gå till innehåll

Backgammon på nätet?


Jakke

Recommended Posts

http://www.gammonempire.com brukar jag spela på ibland, där kan du spela cashgame.

 

Kan passa på att fråga ni som spelar backgammon hur ni öppnar med 21? Bill Robertie säger ju att man ska slotta 5-punkten och spela 13/11 och 6/5 medans BG programmet GNU (vet inte hur bra det är..) säger att man ska spela 24/23 13/11. Hur brukar ni spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan passa på att fråga ni som spelar backgammon hur ni öppnar med 21?

Jag föredrar 13/11 6/5 när matchen är lika eller när jag ligger efter för att det leder till komplexare situationer med större gammonpotential. Den passar också bra när man spelar mot sämre motståndare. Jag spelar 24/23 13/11 när jag leder av motsatt anledning.

 

programmet GNU (vet inte hur bra det är..) säger att man ska spela 24/23 13/11

Inte sant, utan det beror på ställningen i matchen. GNU är riktigt bra, det är få spelare som spelar bättre än GNU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte sant, utan det beror på ställningen i matchen. GNU är riktigt bra, det är få spelare som spelar bättre än GNU.

 

Jag har hört att om man spelar misstänkt likt GNU, exempelvis på Gammon Empire, så antas man ha fuskat och får kontot stängt. Vet någon om det stämmer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda boken som jag har läst men som jag tyckte gav mycket är "501 essential backgammon problems" av Bill Robertie.

Annars så är det väl "Backgammon" av Paul Magriel som är detta spels motsvarighet till "'Super System". Alla kommer väl ihåg snyggingen Magriel från WPT:n i Reno säsong 1 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...