Gå till innehåll

PAR+FD, checka turn?


Recommended Posts

Ska jag checka turn för pottkontroll?

251 händer på fi 71/34

 

Full Tilt Poker Game #12969280258: Table Finger (heads up) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 16:18:56 ET - 2009/06/22

Seat 1: Hero($64.15)

Seat 2: LuckyLove02 ($48.75)

Hero posts the small blind of $0.25

LuckyLove02 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 2 of Diamonds5 of Diamonds

Hero raises to $1.50

LuckyLove02 calls $1

*** FLOP *** King of Diamonds5 of Spades8 of Diamonds

LuckyLove02 checks

Hero bets $2

LuckyLove02 calls $2

*** TURN *** King of Diamonds5 of Spades8 of DiamondsJack of Spades

LuckyLove02 checks

Hero ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sätt skulle jag skjuta turn.. Beror lite hur dålig fi är, är han röjd och c/r och är allmänt spew och inte viker någon träff eller passiv synfisk med 71 i vpip och typ aggf 1?

 

Om vi skjuter turn, vad gör vi om fi slår om?

Checkar och träffar färg, vill vi få in det?

 

Lutar åt bet men marginellt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checka

 

Tror jag gillar en check.

 

check imo

 

Varför vill ni checka? FI kommer nog alltid c/r sina starkaste händer på flop (KK/88/55/K8/K5/85), troligtvis KQ/KJ också eftersom brädan är rätt så dragig. Så c/r tror jag knappt man behöver vara rädd för alls! Rent generellt kommer ju FI floata den floppen med en massa händer som troligtvis kommer lägger sig mot en tunna på turn. Mot enparshänder har vi ju dessutom väldigt mycket equity, alla ruter, alla 5-or och alla 2-or.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill ni checka? FI kommer nog alltid c/r sina starkaste händer på flop (KK/88/55/K8/K5/85), troligtvis KQ/KJ också eftersom brädan är rätt så dragig. Så c/r tror jag knappt man behöver vara rädd för alls! Rent generellt kommer ju FI floata den floppen med en massa händer som troligtvis kommer lägger sig mot en tunna på turn. Mot enparshänder har vi ju dessutom väldigt mycket equity, alla ruter, alla 5-or och alla 2-or.
Eftersom turn är så blank den kan bli tror jag inte vi får så mkt FE som vi behöver.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom turn är så blank den kan bli tror jag inte vi får så mkt FE som vi behöver.

 

Känns som att alla tycker tvärtemot vad jag tycker så risken är väl stor att det är jag som har fel.

Relativt ofta har ju FI ett mellanpar 66/77/99/TT för alla dessa blir det lite svårare att fortsätta med en J på turn.

Jag satte upp en range för vad han kan ha synat flop med:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 30.816% 30.82% 00.00% 1383 0.00 { 5d2d }

Hand 1: 69.184% 69.18% 00.00% 3105 0.00 { TT-99, 77-66, A8s, A5s, K8s+, 76s, A8o, A5o, K8o+ }

 

Mot denna range som jag tror är alldeles för tight har vi 30.8% equity. Många FI's floatar även med random Ahög och 44/33/22 och andra konstiga grejer men la bara in de händer som har träffat någonting eftersom vi inte vet så mycket om denna FI. Av dessa händer kan det väl va rimligt att tro att FI inte kan stå emot trycket med endast par i 5or eller 8or, inte heller 66/77. Tror dessutom de flesta FI's foldar 99/TT mot en turnbarrell. Det borde räcka utmärkt med FE om han foldar de händerna.

Jag tror att det är ganska mkt bättre att stjuta turn här än att checka.

Eller är jag ute å cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vad sätt blir det svårare för honom att fortsätta på J turn?

 

Jag är inte rädd för att bli C/Rad jag tror bara han typ aldrig foldar. Check borde vara standardspelet här eftersom han sällan foldar bättre, och när vi väl träffar så är vår hand inte face up vilket betyder att vi får betalt.

 

Men nu talar jag iofs mer om 6max/5max kom jag på. HU finns det säkert en del fördelar med att hålla aggressionen uppe här och betta igen, eftersom båda era ranges bör vara något vidare. Så ye, betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...