Orrarah Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Fi spelar 35/26/1.7 med en 3bet% på 13.6 över 405 händer. Jag sitter i pos på honom och har redan 3betat några gånger mot just honom. Hur ofta 4betar en fi light här för att han har tröttnat på att bli 3betad? Vad ska man ta för linje överhuvudtaget? Vad stackar vi med om vi nu synar och skulle träffa nåt? Känner mig ganska lost... ***** Hand History for Game 1053858109 ***** $500 NL Texas Hold'em - Sunday, June 21, 21:16:30 ET 2009 Table Diana 56 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 2: Orrarah ( $755.27 )150bb Seat 4: Hettich ( $628.92 ) Seat 3: _Hunter_ ( $1643.3 ) Seat 5: Markus800 ( $2375.91 ) Seat 1: morbid ( $1180.72 ) Hettich posts small blind [$2.5]. Markus800 posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Orrarah [ Qc Ac ] morbid raises [$20]. Orrarah raises [$67.5]. _Hunter_ folds. Hettich folds. Markus800 folds. morbid raises [$150]. Orrarah ??? Citera
jkkman Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 lite för dålig för sånt här men fold är jättedåligt. shove eller syn. Citera
Ängeln17 Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Jag tar den synen iom positionen, stackdjup och hans spelstil. Hade jag haft 100BB hade jag nog pushat. Hur jag spelar sen beror väl lite på hur FI har spelat postflopp tidigare. Fast jag är inte säker på att mitt spel är rätt. Citera
upandcoming Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 syn är förstås det allra sämsta alternativet jag foldar! Citera
Trillske Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Hur ofta 4betar en fi light här för att han har tröttnat på att bli 3betad? Vad ska man ta för linje överhuvudtaget? Vad stackar vi med om vi nu synar och skulle träffa nåt? Är han kompetent fyrbettar han inte för att han "tröttnat" utan för att han tycker det är ett bra tillfälle för det. Han har antagligen rätt eftersom du inte har en aningen om vad du gör där. Alternativ 2 är förståss att han råkar ha en bra hand. Din 3bet känns väldigt onödig, men syna bara fyrbeten tyckerjag. syn är förstås det allra sämsta alternativetNej? Lättare om man sitter där men vi ligger inte nödvändigtvis dåligt till mot hans range alls. Pushar vi gör vi det. Citera
Balooo Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Din 3bet känns väldigt onödig, men syna bara fyrbeten tyckerjag. Det är väl absolut inget fel på att 3betta där Citera
ampixo Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Det är väl absolut inget fel på att 3betta där joohoodu! Citera
Basen Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Det är väl absolut inget fel på att 3betta där Fortsättningen då? Hur spelar du vidare? Citera
ebla Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Hur såg fi:s 4bet% ut? 3bet-folda AQs i den här situationen suger. Är du inte beredd att stacka 150 bb tycker jag syn pre är mycket bättre då AQs floppar rätt bra och du har position. Citera
bossbaver Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 joohoodu! Huh? Hur tight får man bli. AQs är ju seminöt ju ffs. Måste ju iallafall lätt ligga i en 3bets range. syn-4betsrangen är väl däremot kanske inte så skojig att lägga in AQs men orka 3betsfolda AQs. Jag hade 1, synat, klonkat floppen och vunnit en stor pott 2, synat, missat floppen och förlorat en semi-liten pott. Citera
strater Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 AQ är ju en rätt skön hand att flata med i pos, mosar en squeeze från blinds och hur ofta synar utg killen här med sämre oop vid 3bet? inte särskilt ofta... aq måste vara i stort sätt sämsta handen att 3beta med i pos i förhållande till styrka annars? som spelat så blir det väl synen, lite för djupa för att shova in här om du nu inte tror att han tar syn med flippningar ganska ofta. Citera
OsantVassSpelare Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Förstår inte hur folk kan vilja syna här, det är CP-kallt IMO. Push eller fold. Helst, eller nästan fullständigt, fold eftersom vi är 150BB djupa. Mycket standard 3bet av dig dock, WP. Generellt är det riktigt kasst att syna 4bet om man inte har över 200BB och/eller har ett jävligt ostandard meta-spel samt är ett pokergeni. Citera
Supertequila Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Jag hade flattat pre. Om raisebeloppen är "till" så hade jag synat, annars hade jag nog foldat. Citera
DjLuppy Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Generellt är det riktigt kasst att syna 4bet om man inte har över 200BB och/eller har ett jävligt ostandard meta-spel samt är ett pokergeni. Varför kan man inte syna 4bet här? --- Tycker det verkar vara ett rätt bra läge att få in det pre trots att vi har en liten sample på fi. Det verkar det sannolikt att han kommer tro att vi 3bettar ganska light här mtp er history. Ser inget fel i att flatta pre här men att 3bets folda är iskallt, finns mkt bättre händer att använda som 3bet bluffar isf. Citera
Dead-Inside Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Jag hade flattat pre. Om raisebeloppen är "till" så hade jag synat, annars hade jag nog foldat. Fast du flattar ju 100% pre här. Med det sagt flattar jag nog absolut stora majoriteten av gångerna här själv. Som spelat så är det, som Tequila säger, om raisebeloppen är till 150 så syn, ta en flopp, spela vidare post. Annars foldar jag. Finns säkert lägen där jag pushar med dessa stackar och så men jag brukar ha ganska bra info (mer än vad dina allmänna stats över 400 händer ger) när jag gör det. Och då hade jag den planen när jag 3bettade, ska jag tillägga. Tycker det verkar vara ett rätt bra läge att få in det pre trots att vi har en liten sample på fi. Det verkar det sannolikt att han kommer tro att vi 3bettar ganska light här mtp er history. Ser inget fel i att flatta pre här men att 3bets folda är iskallt, finns mkt bättre händer att använda som 3bet bluffar isf. Ya, men om vi har gjort ett misstag behöver vi inte följa upp det med flera misstag. Tror folk gör det alldeles för ofta. Citera
Trillske Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Det är väl absolut inget fel på att 3betta därNej det är fruktansvärt begåvat att trebetta AQs och sätta sig förvirrad när man åker på en fyrbett. Mer sånt tack. Citera
Sparven Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Ser inget fel i att flatta pre här men att 3bets folda är iskallt, finns mkt bättre händer att använda som 3bet bluffar isf. Så länge fi kan syna så behöver det inte vara en bluff för att vi trebetsfoldar. Citera
Balooo Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Nej det är fruktansvärt begåvat att trebetta AQs och sätta sig förvirrad när man åker på en fyrbett. Mer sånt tack. Men skämtar du? Jag flattar också dessa händer majoriteten av gångerna. Dock hamnar man i liknande situationer då och då som man inte tycker att något alterativ är riktigt bra efter att ha blivit 4bettad. Du kanske inte 3bettar annat än KK+ och skräphänder som du kan kasta utan att behöva tänka Citera
greywolf Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Så länge fi kan syna så behöver det inte vara en bluff för att vi trebetsfoldar. bra inlägg, alla verkar alltid ta för givet att det är iskallt att 3beta typ ATs+ och folda mot 4bet. det behöver det inte vara om FI synar med dominerade händer och slår om AK+ Citera
DjLuppy Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Så länge fi kan syna så behöver det inte vara en bluff för att vi trebetsfoldar. Fortfarande iskallt att 3bet folda AQs här. Finns som sagt bättre händer till att använda till det t.ex. A3s, T8s etc. Om du vill 3bet folda här så har jag svårt att se hur en tänkande spelare inte fullständigt våldtar oss (antar att fi spelar likadant över ett större sample). Citera
DjLuppy Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Wow, GL with that.. Planen när vi 3bettar är inte att "ta reda på hur vi står eller ngt liknande". Den är att om fi 4bettar kan vi 5betta profitabelt om viu gör lite antaganden utifrån den lilla sampeln. Att fi synar in sig är ju i den här disskussionen helt irrelevant, det enda vi behöver tänka på när vi 3bettar är vad vi gör om fi 4bettar oss. Vad fi synar in sig med behöver vi ju inte fundera på förrän vi är på flop då vi får ett helt nytt beslut. Citera
greywolf Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 lol någon/några i denna tråd bör genast tänka om sitt spel..tillbaka till ritbordet så att säga. Citera
Recommended Posts