Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej. hur är med skatten exact, når man spiller cash game hos pokerstars?

om jag vinner t.ex. 5000 kr, ska jag skrive det på min nästa deklaration?? hoppas någen kan hjälpe med dette fråga, tack.8-)

Postad
hej. hur är med skatten exact, når man spiller cash game hos pokerstars?

om jag vinner t.ex. 5000 kr, ska jag skrive det på min nästa deklaration?? hoppas någen kan hjälpe med dette fråga, tack.8-)

ja du ska skriva det på din deklaration eftersom pokerstars antagligen är skattepliktigt

Postad

Skatterverket har väl flera ggr gått ut med att det i praktiken inte går att redovisa/kontrollera varje pot som överstiger 100kr och att man istället skall betala 30% på alla uttag från siter som är skattebelagda. Trots att reglerna egentligen säger så.

Eller är ja helt ute och cyklar här :roll: ?

Postad
Skatterverket har väl flera ggr gått ut med att det i praktiken inte går att redovisa/kontrollera varje pot som överstiger 100kr och att man istället skall betala 30% på alla uttag från siter som är skattebelagda. Trots att reglerna egentligen säger så.

Eller är ja helt ute och cyklar här :roll: ?

Det är så jag förstått det också.

Så deklarera all uttag och räkna med 30% i skatt. Rimligt för vinnande spelare, men lite konstigt för förlorande spelare kan man tycka.

• 1 month later...
Postad

Jag skrev till skatteverket för något år och frågade om just detta och hur jag skulle göra. Jag har tjänat en del på PS ,men aldrig vågat ta ut något eftersom jag inte har vetat om dom kommer ta hela rullen + lite till. Svaret var dock väldigt diplomatiskt till sin natur där man enbart hänvisade till dom regler som gäller, dvs. 30% per pott över 100. Trots att jag pushade på för att veta hur jag skulle göra så fick jag detta svar som ju säkert ligger i klass med de svar oraklet i delfi gav på sin tid.