allan11 Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 hej. hur är med skatten exact, når man spiller cash game hos pokerstars? om jag vinner t.ex. 5000 kr, ska jag skrive det på min nästa deklaration?? hoppas någen kan hjälpe med dette fråga, tack. Citera
norris Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Tror du ska skatta på varje pot som överskrider 100kr. Citera
Burning Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Sök och du skall finna. Finns redan många trådar om detta ämne. Citera
fsista Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Du ska redovisa varje enskild hand som överstiger 100 SEK i pottstorlek som du vunnit, och skatta 30% på dessa. Citera
checkamat Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 hej. hur är med skatten exact, når man spiller cash game hos pokerstars? om jag vinner t.ex. 5000 kr, ska jag skrive det på min nästa deklaration?? hoppas någen kan hjälpe med dette fråga, tack. ja du ska skriva det på din deklaration eftersom pokerstars antagligen är skattepliktigt Citera
Caroline87 Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Vad gör man om man nu vill skatta och inte har någon koll/statistik över sina händer? Citera
thefman Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Vad gör man om man nu vill skatta och inte har någon koll/statistik över sina händer? skicka in bankrullen plus lite till? Citera
Faxxen Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Skatterverket har väl flera ggr gått ut med att det i praktiken inte går att redovisa/kontrollera varje pot som överstiger 100kr och att man istället skall betala 30% på alla uttag från siter som är skattebelagda. Trots att reglerna egentligen säger så. Eller är ja helt ute och cyklar här ? Citera
JimmyRare Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Skatterverket har väl flera ggr gått ut med att det i praktiken inte går att redovisa/kontrollera varje pot som överstiger 100kr och att man istället skall betala 30% på alla uttag från siter som är skattebelagda. Trots att reglerna egentligen säger så. Eller är ja helt ute och cyklar här ? Det är så jag förstått det också. Så deklarera all uttag och räkna med 30% i skatt. Rimligt för vinnande spelare, men lite konstigt för förlorande spelare kan man tycka. Citera
mdoland Postad 31 Juli , 2009 Rapport Postad 31 Juli , 2009 Jag skrev till skatteverket för något år och frågade om just detta och hur jag skulle göra. Jag har tjänat en del på PS ,men aldrig vågat ta ut något eftersom jag inte har vetat om dom kommer ta hela rullen + lite till. Svaret var dock väldigt diplomatiskt till sin natur där man enbart hänvisade till dom regler som gäller, dvs. 30% per pott över 100. Trots att jag pushade på för att veta hur jag skulle göra så fick jag detta svar som ju säkert ligger i klass med de svar oraklet i delfi gav på sin tid. Citera
Recommended Posts