bzkt Postad 2 Maj , 2005 Rapport Postad 2 Maj , 2005 En hand jag spelade nyss, NL25 SH. Jag gillar att vara den aggressive spelaren på bordet, raisa mycket händer i position (dock inte skithänder, spelar rätt så tight). Hittar 64s på knappen och raisar 4xbb för att sätta lite press på motståndarna, blir synad och även reraisad, lade dock inte för mycket vikt på reraisen med tanke på att han var väldigt shortstackad och tiltad. Tycker ni handen är fel spelad av mig, eller borde jag spelat den annorlunda? Check-raisa flop kanske? Fick hela hans stack iofs men känns som att jag inte fått det om han suttit med t.ex. AK eller liknande. Borde jag helt enkelt foldat preflop? Det är helt enkelt något som gnager i mitt bakhuvud om att jag kanske spelat den helt fel, kan inte sätta fingret på det, därför ber jag om er hjälp #Game No : 1988638676 ***** Hand History for Game 1988638676 ***** $25 NL Hold'em - Monday, May 02, 16:56:53 EDT 2005 Table Table 37305 (6 max) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 2: ICDoubleA ( $33.5 ) Seat 5: JohnnyPwhirl ( $27.65 ) Seat 1: HERO ( $27.2 ) Seat 3: UrBanSToner ( $29 ) Seat 6: SaritaLinda ( $2.1 ) Seat 4: hyde08 ( $23 ) ICDoubleA posts small blind [$0.1]. UrBanSToner posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 6:spade: 4:spade: ] Ok hittar 64s på knappen, en rolig hand man kan leka lite med. Gillar att höja många händer i position för att skapa mig en tableimage och spela ut folk på floppar. Kanske inte är korrekt spelat här med tanke på att spelaren innan mig har så lite framför sig, var rädd att han skulle trycka mot min raise. hyde08 folds. JohnnyPwhirl calls [$0.25]. SaritaLinda calls [$0.25]. HERO raises [$1]. ICDoubleA folds. UrBanSToner folds. JohnnyPwhirl calls [$0.75]. SaritaLinda is all-In [$1.85] Jag kan väl inte släppa den här? Det skulle ju se ut som jag vore weak HERO calls [$1.1]. JohnnyPwhirl calls [$1.1]. ** Dealing Flop ** [ 7:spade:, K:heart:, 5:spade: ] Underbar flop, öppet färgstegedrag. Känner att jag bör spela denna aggressivt, så jag bettar någonstans precis under potten och blir raisad. Med tanke på hur många outs jag har synar jag. JohnnyPwhirl checks. HERO bets [$3]. JohnnyPwhirl raises [$6]. HERO calls [$3]. ** Dealing Turn ** [ 3:diamond: ] Klonk! Stegen. Med tanke på att han raisade mig på floppen antar jag att han har något bra och bettar rakt in i honom efter han checkat, hoppas han check-raisar all-in. JohnnyPwhirl checks. HERO bets [$10]. JohnnyPwhirl calls [$10]. ** Dealing River ** [ 9:diamond: ] Ofarlig river, båda är potcommited och han checkar, bara att ställa in. JohnnyPwhirl checks. HERO is all-In [$9.1] JohnnyPwhirl calls [$9.1]. JohnnyPwhirl shows [ 7:club:, K:club: ] two pairs, kings and sevens. SaritaLinda doesn't show [ T:club:, K:diamond: ] a pair of kings. HERO shows [ 6:spade:, 4:spade: ] a straight, three to seven. HERO wins $48.5 from side pot #1 with a straight, three to seven. HERO wins $6.35 from the main pot with a straight, three to seven. Citera
Djens Postad 2 Maj , 2005 Rapport Postad 2 Maj , 2005 Bra spelat. Det finns nog bara en sak du "kunde" gjort bättre. på floppen är du >50% chans att du sätter stege eller färg, så tryck gärna på ännu mer nästa gång här. När jag spelar vet jag att spelare direkt blir rädda när de ser en bräda med 3 i samma färg. Med andra ord gäller det att få in en väldans massa pengar redan innan brädan färgar sig! (Ja, jag tycker om att spela mina drag HÅRT, men när det sitter ger det utdelning och de flesta gånger lägger sig folk) Så tills nsta gång skulle ajg nog vilja trycka mer på floppen. Fast här hade du en så bra read att det tydligen inte behövdes...grattis Citera
bzkt Postad 2 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2005 Jag hade inte alltför bra read, satte på honom på AK, KQ, KJ. Han hade kanske inte synat mitt bet på turn om han haft de händerna, kanske var dåligt betat? Hade kanske kunnat få mer om jag checkat turn och då hade han förmodligen kommit ut och betat river starkt med AK, KQ, KJ? Med facit i hand spelade jag ju rätt då han hade tvåpar på flop, men min read var ju annorlunda. Det är turn som stör mig lite. Citera
Djens Postad 2 Maj , 2005 Rapport Postad 2 Maj , 2005 Jag tycker faktiskt att 3-6 dollar till på floppen skulle vara bra. Dels för att få honom vidare potcommited samt för att ditt bet på turn skulle vara mindre i förhållande till pott, hade du betat sådär hårt pott%mässigt sett efter att bara synat mot mig så kan jag nästan lova att jag skulle kräva ett monster för att syna. Det bara skriker ju: "Kolla, jag har en dunderhand" Citera
bzkt Postad 2 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2005 Förstår vad du menar, men han har trots allt bara synat preflop och checkar över till mig på flop (detta är ju iofs standardmove för svaga NL25 spelare när de träffar stort), men jag vill ju faktiskt att han ska syna i det här läget. Jag vill bygga upp poten lite och få honom med mig om mitt drag träffar. Min bet på turn tror jag han såg som en bluff eftersom han tror nog inte att en 3a hjälpte mig, väldigt svårt att sätta mig på 46 i det läget. Tror han är rätt säker på att han har den bästa handen i det läget, såhär svaga spelare tänker bara på vad de har och inte vad någon annan kan ha. Fortfarande något som stör mig angående den här handen Citera
Nidson Postad 3 Maj , 2005 Rapport Postad 3 Maj , 2005 Jag hade nog checkat floppen. Eftersom du redan har en all in så är inte en semibluff så givande, du måste ju ändå sätta draget för att vinna nå pengar. Om du nu bettar floppen så tycker jag att du ska gå all in när han reraisar. När du nu synar hans raise sitter du ju i en bedrövlig sits om du inte träffar turnen och han skulle visa fortsatt styrka. Citera
trexter Postad 3 Maj , 2005 Rapport Postad 3 Maj , 2005 Precis, på floppen har du om något en fantastisk chans att skapa en loose image. Tryck in allt du har efter hans raise. Kanske kan du få honom att folda något han har odds för att syna med. Kanske kan du förhindra honom från att bli skrämd då turn "färgar" bordet. Kanske avr han på en extremt svag hand/bluff men sannolikheten är liten och om han inte är LAG finns det nog ändå inte så mycket mer att hämta. Helt otvivelaktigt ger en all-in dig mer pengar i långa loppet. Blir du synad kan du ställa in med en triss tjugo minuter senare. (Många moståndare hinner inte se att du hade _både färg- coh stegdrag utan ser bara färgdraget.) Citera
Recommended Posts