Gå till innehåll

Poker laptop + extern skärm


Lemiux

Recommended Posts

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lirar bara MTTs och SNG så kör ingen hud alls dock PT3 vid summering.. Hoppas du blir nöjd med ditt köp. Ge lite feedback sen :)

 

alright, kom på att jag kan ju köra parallels eller fusion också :D. Japps bara den ramlar in på posten så. säkert inte näsa vecka :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är mina subjektiva åsikter efter att ha använt olika laptops under några år:

 

- Allt över 15" / 3kg är uteslutet om man vill släpa med sig datorn regelbundet. 15" är fortfarande obekvämt att dra med sig så jag rekommenderar 14" eller ännu hellre 13" för bästa släpbarhet. I min mening så är notebooks över 17" bara till för de som vill ha en mindre stationär dator eller som behöver en dator de lätt kan flytta mellan två bostäder.

 

- Ryggsäck är att föredra. Även lättare datorer blir besvärliga att bära på med en axelväska.

 

- Ska du använda datorn hemma vid skrivbordet så är en dockingstation med ordentlig skärm ett måste för ergonomins skull. Använd inte laptopens inbyggda skärm eller tangentbord. Om du inte sitter vid datorn så mycket är det kanske inte så noga, men om du ska sitta långa sessioner så är ergonomi inte att underskatta.

 

- En liten, trådlös bluetooth-mus till laptopen är ett bra och smidigt alternativ till att använda pekplattan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nuni, sitter jag här i knät med min MPB 13" 2.26ghz 4gb. känner verkligen att jag är glad att jag startade den här tråden! har suttit med den och känt efter i en dag nu ca. som det känns nu så kommer det ikke bli någon mer pc för min del. os x passar mig så mkt bättre. så TY sethcohen + alla andra som fick över mig ;). nu ska jag väll bara införskaffa mig en extern skärm och parallels för grindet, men just nu är det lugnt när jag iaf håller på å trixxar med den ;).

 

bild1yoo.th.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också sugen på att slå till på en MBP dock så behöver jag lite mer grindvänligt än dig.

 

T.ex. så vill jag ha: 24 bord på stars + HEM/PT3 HUD + olika AHK scripts + musik samtidigt.

Spelar även på andra klienter som inte stöder mac och drar mer cpu än stars, är mac bara att utesluta då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också sugen på att slå till på en MBP dock så behöver jag lite mer grindvänligt än dig.

 

T.ex. så vill jag ha: 24 bord på stars + HEM/PT3 HUD + olika AHK scripts + musik samtidigt.

Spelar även på andra klienter som inte stöder mac och drar mer cpu än stars, är mac bara att utesluta då eller?

 

de finns ju inte nå enkla svar om nu nån inte har exakt de du frågar och kör så. annars är de bara att testa sig fram kolla upp var flaskhalsar är och uppgradera dessa

 

problemet med så många bord/klienter kommer ofta i databasens diskhantering och då är ofta minne/disksystem viktigare än cpu... I en stationär är det lättare att slänga in några extra diskar/minne för bättra diskprestanda osv och givetvis uppgradera cpu och annat med.

 

laptoppar är ju inte precis tänkta som servrar heller vilket postgresql, mysql osv ändå är

 

edit: man kan ju dock ha databasservern på extern maskin i en skrubb eller nåt, om man inte kan slänga in diskar som på en stationär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också sugen på att slå till på en MBP dock så behöver jag lite mer grindvänligt än dig.

 

T.ex. så vill jag ha: 24 bord på stars + HEM/PT3 HUD + olika AHK scripts + musik samtidigt.

Spelar även på andra klienter som inte stöder mac och drar mer cpu än stars, är mac bara att utesluta då eller?

 

Så länge du inte använder ett virtuellt OS (Parallells eller VMware Fusion) så bör det inte vara några problem, kör på 7200rpm disk, klart värt även om Apple tar ut ett hyfsat överpris för uppgraderingen.

 

Jag orkade setuppa PT3s HUD på min MPB där jag spelar 9 bord på Entraction genom VMware fusion igår, det pallade den inte alls. Ska testa lite tweaks och att låta Fusion använda båda processorkärnorna, kan återkomma om hur det går. Bootcamp fittar ur för mig och många andra, får man det att funka bra så man kan köra windows native så är väl det bra om man orkar boota om när man ska spela windowsklienter.

 

Såhär halvvägs genom semestern skulle jag byta min macbook pro mot en likvärdig windowsdator rakt av direkt. Om två månader när jag är hemma och grindar på min stationära och mest använder maxboxen i skolan/dega i sängen/soffan så tycker jag kanske annorlunda och då bara för att multitouch gör touchpaden behaglig att använda. Ser inte grejen med OSX förutom att man slipper spyware och virus, findern suger, Win taskbar >>>> Dock enligt mig och man kan inte ändra simpla inställningar utan tredjepartsprogram eller haxxa i terminalen (vilket jag inte kan).

 

Det är naturligtvis inget dåligt köp men tänkte dela med mig att lite dåliga erfarenheter bland alla som hajpar Macs och OSX som något perfekt och problemfritt.

 

Jag är btw sugen på en Dell Latitue E6500, kan vara värt att kolla upp för windowsdator.

 

EDIT: Orkade googla lite och såg lite olika sätt hur folk löst att boot camp fryser, ska testa lite grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också sugen på att slå till på en MBP dock så behöver jag lite mer grindvänligt än dig.

 

T.ex. så vill jag ha: 24 bord på stars + HEM/PT3 HUD + olika AHK scripts + musik samtidigt.

Spelar även på andra klienter som inte stöder mac och drar mer cpu än stars, är mac bara att utesluta då eller?

 

Sen måste du också göra parallels eller fusion för Windows. Men det är ju inga problem egentligen vet ju inte riktigt hur en laptop klarar 24-tabling. men för HM/PT3 måste du ju ha Win, vad jag vet har det inte kommit till mac än?

 

men som sagt, jag är grymt nöjd med min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Nå? hur har det gått här?

 

De har gått jälvigt kung seth :D. har väll dig att tacka att du fick in mig MAC världen . kommer absolut inte att byta till pc igen, never. grindet fixxar jag med parallels. men blir inte så mkt just nu när jag väntar på en skärm ;). men fan vad allt flyter på bättre och FUNKAR. å inte nog med det så är den så jävla vacker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...