HSvensson Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Nyvaken Fixa lite frukost nu sen köra igång liret. Kör en paus senare för att fixa middag och handla godis, tror aldrig i hela mitt liv jag har handlat lösgodis. Klart jag har ätit det, men aldrig handlat själv, premiär! Sen blir det väl lir hela kvällen och natten.. Citera
papiPope Postad 13 December , 2009 Författare Rapport Postad 13 December , 2009 tror aldrig i hela mitt liv jag har handlat lösgodis :shock: :shock: Funderar seriöst om jag är eller nånsin ens varit vinnande på poker. Det där är väl en ungefärlig graf hur min rulle går. Skottning gör ju mkt i det men cash game överlag känner jag att jag inte alls utvecklas något i. Snarare blir sämre... Tillslut kommer jag ju inte lyckas bygga upp rullen igen och då är det gulen för första gången. Vet inte hur jag ska göra, skulle kanske vara smartast att bara lira turrar men tycker inte jag har rulle för att göra en satsning på det helt... Kanske tar lite ledigt från poker, men vad ska jag göra då liksom när jag ligger i lumpen? Ingenting? Som jag förövrigt ångrar hur mycket som helst att jag ens tänkte tanken på att göra. Fattar inte hur jag tänkte där, för visste att jag inte ville göra den innerst inne. Ser inget positivt i det egentligen. Fet merit? Nej. Lära känna nytt folk? Ja, men helt ärligt kommer man inte umgås med någon efter muck, dels bor man 10000 mil ifrån varandra och så om man funderar på hur många från gymnasieklassen man fortfarade umgås med regelbundet? Snackar med typ 2-3 regelbundet. Resten kanske snackat med 0-5 ggr sen studenten, och det var ett halvår sen. Även fast man var tighta på skolan. Heja vilken positiv människa jag är. Edit: Största klonken just nu är väl att jag håller på att få feber, hoppas för då slipper jag vara med på utbildningsveckan som kommer. Men blir väl bad beat där.. Citera
HSvensson Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Kämpa på matte! Mitt tips är att du tar ledigt tills nästa år, bara umgås med familj och har det jävligt gött över jul utan att tänka på poker alls. Sen funderar du ut (via typ sharkscope och gamla dagboksinlägg) vad du egentligen är bäst på, mtt's, cg eller sittar? Hur stor rulle har du? Jag gjorde ju så att jag ville lira mkt turrar, så jag funderade först på vilka turrar jag brukar lyckas i och tycker är softast och satte lite "filter": minst 100 pers, buy-in på 100 - 300 kr, inga turbos eller rebuys. Kollade runt på alla nätverk vilka turrar som passade in här, sen delade jag upp rullen i 3-4 delar på dessa klienterna. Kör nu efter ett grundschema när jag ska lira MTT's vilket är jävligt soft för då skottar man inte enstaka turrar utan vet vilka man gillar, nice! Har du inte så stor rulle så du har möjlighet att köra MTT's (förutom låga mtts som man ändå inte har nån motivation för) tycker jag du kör lite sittar (€5 - €15) med rakeback i en månad (dvs. januari). Med vinsten som du självklart kommer ha lägger du på en MTT rulle. Då har du också fått större sug på mtt's om du inte lirar några under januari.. Bara lite tips från fisken som jag är. Jag hade gjort så iaf, kör med typ 50 inköpsregeln i MTT's. Visst bör man ha minst 100 inköp men du bor hemma och har det safe med ekonomin så 50 bör vara lagom för dig, du kommer ju ändå klonka upp dig direkt -------------------------------------------------------------- Har kört klart första passet för dagen, slutar på miniback över 2,5h. Ska till affären och för första gången, ja, första gången handla lösgodis. Vill pointera att det alltså är första gången jag betalar för det haha... (inte snott innan men morsan har väl pröjsat) Nåja, mkt örl nu.. På det igen halv nio! gogogo Citera
Teh_MoUsE Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Skaffa bärbart bredband när du ligger i lumpen bara, min kompis spelar WoW på det viset. inga problem. Citera
papiPope Postad 13 December , 2009 Författare Rapport Postad 13 December , 2009 Skaffa bärbart bredband när du ligger i lumpen bara, min kompis spelar WoW på det viset. inga problem. Har redan det, annars skulle jag få damp:-D Var typ deprimerad på riktigt i början när jag inte hade dator eller internet för fanns absolut ingenting att göra. Citera
papiPope Postad 13 December , 2009 Författare Rapport Postad 13 December , 2009 bla bla bla Bara lite tips från fisken som jag är. Det är bra tips:-) Ska nog köra på sngs och bygga upp rullen under vintern/våren ordentligt. Måste få en bra deal på en sida med mycket trafik också, hit me! Något? Får se hur mycket lir mer det bli 2009, om det blir något alls. Kanske nån turre iaf. Citera
Teh_MoUsE Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Har redan det, annars skulle jag få damp:-D Var typ deprimerad på riktigt i början när jag inte hade dator eller internet för fanns absolut ingenting att göra. Been there, done that. var på praktik 2 veckor i gbg och bodde på vandrarhem. Det enda som fanns var tv med 1an 2an 4an. + man kunde inte plugga in spelkonsoll. hemskt liv Citera
HSvensson Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 Lång spelsession över.. Slutade på 4,5 bi ner vilket blir totalt ca -5 bi för dagen. Sessionen höll sig sjukt stabil länge, pendlade mellan -1 och +1 bi men kom upp mig lite innan det rasade via några katastrofspel från min sida, kämpade mig ändå tillbaka lite i slutet. Över 7h i sträck med 8 bord tar dock på krafterna... När jag för typ en timme sen kollade ut såg jag nån gubbe på väg till jobbet, cyklandes i snö och kyla. Skrattade lite för mig själv, här sitter jag och har inte gått och lagt mig än men har det ändå ganska bra som slipper gå upp så sjukt tidigt och cykla till jobb / skola, fii fan ... Resultat för lockdown är förresten nu lite mer än 4bi upp, varit uppe på +12 som mest men bara jag är plus är jag ganska nöjd. Spelar ju inte med A-game eftersom mitt förstamål är att få in så många timmar som möjligt. De långa sessionerna tär därför på spelet. Om man ser till antalet timmar ligger jag i fas, 42h spelade, 4 dagar kvar och ska alltså upp till 70h. Blir en baggis! Nu får jag nog sova så jag kommer upp innan det blir mörkt igen Citera
HSvensson Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 Kan sova? Folk (grannar) börjar ju kolla på nyhetsmorgon och äta frukost väldigt högljutt och sen börjar det oändliga vägarbetet utanför kl 7, omöjligt... Lär vara vaken nån timme nu sen sova bort hela dan och vakna till kvällen så min dygnsrytm blir ännu mer fuckad ... Citera
HSvensson Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 Sov ingenting, så sjukligt trött nu men ska klara att inte sova förrän kl 20 typ så man kommer i hyfsad rytm. Lirade precis men oj vad allt gick fel, back så det skrek om det men dock inte bara pga tröttheten: [WHAIN] KQ på 84QK all-in mot AA, river 4 KK mot AA ai pre (inget att göra åt, men dålig timing) AA all-in på 763, möter 77... TT på 8 hög flopp, möter AA... KJ på J hög bräda på turn, möter JT som drar hålstegen på rivern.. Q9 färgdrag på 8QT all-in mot KK.. [/WHAIN] Och alla dessa potter var inköpspotter, och backade nästan lika många inköp totalt.. Är faktiskt tveksam till mer lir men ska käka och duscha nu så får jag se efter det. Är back för månaden nu, jippie... Citera
papiPope Postad 15 December , 2009 Författare Rapport Postad 15 December , 2009 Been there, done that. var på praktik 2 veckor i gbg och bodde på vandrarhem. Det enda som fanns var tv med 1an 2an 4an. + man kunde inte plugga in spelkonsoll. hemskt liv gbg>boden 2 veckor>11 månader __________________________________ Efter en eftermiddag ute i det kalla vädret, med en ~10 kg tung radio på ryggen, är det dags att chilla med Sverigerankingen och Prison Break snart! Citera
HSvensson Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Har haft ett sjukt dygn...Sov ju inget förra natten så igårkväll somnade jag kl 18, sov till 02. Gick upp och käkade lite etc. Somnade igen kl 06, tänkte att det nog inte var lönt att ställa klockan för odds på att jag kan sova till eftermiddagen? Vaknar kl 15... Alltså sovit 17 av de senaste 24 timmarna vilket är lite sick Vaknade och trodde det var onsdag dessuntom lol... Lirat en session idag, slutade efter 3h på -€1... Äta nu och sen dra igång liret igen, lär väl bli rätt lång antar jag... Ciao! Citera
papiPope Postad 15 December , 2009 Författare Rapport Postad 15 December , 2009 "A regular tweener":-D Gah, kul att förlora en pott i sr tack vare touchen på laptopmusen. Synar 600 på 100/200 med 66, inge klö på cutoff. Axx, alla klöver på flop, fi checkar, jag med. blank klöver på turn, han checkar, jag betar 850 och han tar syn. Blank river han och checkar, vipps så betar jag 200 och han steker ett litet tag innan han synar A8 ruter.. Citera
papiPope Postad 15 December , 2009 Författare Rapport Postad 15 December , 2009 En outad, Firchen hade en 4, för mer än dubbla avg. 200.00/400.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 december 2009 22:42:50 SVERIGERANKINGEN (Vanlig /Turnering ) Plats 1: Nallen (34632.00) Plats 2: Treasure (3974.00) Plats 3: Firchen (13804.00) Plats 9: mj90 (19016.00) Plats 4: derend (5847.00) Plats 5: MONEYMARCO (10176.00) Plats 6: Unknown (0.00) Plats 7: NetKingCoo (5750.00) Plats 8: Scarlet3 (3874.00) Plats 10: Goque (6610.00) Firchen lägg LM 200.00 derend lägg SM 400.00 ** Giv ** Nallen [N/A, N/A] Treasure [N/A, N/A] Firchen [N/A, N/A] mj90 [Knh, Knk] derend [N/A, N/A] MONEYMARCO [N/A, N/A] NetKingCoo [N/A, N/A] Scarlet3 [N/A, N/A] Goque [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** MONEYMARCO Lägg NetKingCoo Lägg Scarlet3 Lägg mj90 Höj till 1100.00 Goque Lägg Nallen Lägg Treasure Lägg Firchen Lägg derend All-in 5847.00 mj90 Syna 5847.00 *** Flop(Board): *** : [Ds, 4s, Dk] *** Turn(Board): *** : [Ds, 4s, Dk, 10s] *** River(Board): *** : [Ds, 4s, Dk, 10s, 3s] *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 12119.00 mj90 [Knh, Knk] Två par, damer och knektar Vinst: 0.00 derend [4h, 4k] Kåk Vinst: 12119.00 Citera
papiPope Postad 15 December , 2009 Författare Rapport Postad 15 December , 2009 Ute 99 vs JJ 34 med 20 priser Citera
HSvensson Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 ÄNTLIGEN lirat klart, varit en sjukt jobbig session där jag länge låg på BE vilket kändes skönt, sen kom jag upp på +4bi, sen small det till några gånger och åkte ner, jobbade upp, åkte ner på sjuka utdragning osvosv ... Till sist jobbade jag mig ändå upp på BE. Låg på ca -€80 när denna handen kommer: Qrkaaaaaaa ($55.24) Netsuko ($81.11) yannoch93 ($61.10) HERO ($126) RubberF1st ($52.50) Qrkaaaaaaa posts (SB) $0.25 Netsuko posts (BB) $0.50 Dealt to HERO yannoch93 raises to $1 HERO raises to $3.50 fold, fold, Netsuko raises to $81.11 (AI) fold, HERO calls $77.61 FLOP ($163) TURN ($163) RIVER ($163) Netsuko shows HERO shows HERO wins $160 Innan jag tog beslutet då han har ställt tänkte jag: "antingen kommer jag sluta på -160 eller BE hmm.. Sjukt skön iaf, han hade nyligen kommit in på bordet, väldigt skum hand men kan ju inte släppa där iaf! Annars var det sjukt många setups, set mot set, stege mot rivrad färg osv.. Lite LOL om man kollar på mina sessioner idag.. 1. 3h: -€1,64 2. 7.5h: +€1,98 Så jag gick plus idag! :ola: Har "bara" 15h kvar på lockdownen, sjuuukt skönt! Vore nice om jag fick med mig ett BE eller ett litet plus iaf, är väl inte för mycket begärt? Nu: Paradise Hotel! Citera
papiPope Postad 16 December , 2009 Författare Rapport Postad 16 December , 2009 Är "sjuk" idag så slipper vara ute i 15-20 minus och strida med radion på ryggen;-) Citera
papiPope Postad 16 December , 2009 Författare Rapport Postad 16 December , 2009 Chillspelade bara nån sng på full tilt. Rätt att dega här? Seat 3: koplikalur (1,135) Seat 4: papiPope (2,850) Seat 6: scinic (675) Seat 7: LOTR77 (4,165) Seat 8: 6OfOne (2,045) Seat 9: butch luke (2,630) papiPope posts the small blind of 30 scinic posts the big blind of 60 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to papiPope LOTR77 folds 6OfOne folds butch luke folds koplikalur has 15 seconds left to act koplikalur raises to 180 papiPope raises to 2,850, and is all in scinic calls 615, and is all in koplikalur has 15 seconds left to act koplikalur calls 955, and is all in papiPope shows scinic shows koplikalur shows Uncalled bet of 1,715 returned to papiPope *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** papiPope shows a full house, Eights full of Fives koplikalur shows a full house, Nines full of Fives koplikalur wins the side pot (920) with a full house, Nines full of Fives scinic shows a pair of Fives koplikalur wins the main pot (2,025) with a full house, Nines full of Fives Citera
HSvensson Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 kevryn ($100) fratello!! ($20.60) ski2die ($64.15) HERO ($49.50) vvytrysk ($88.09) kevryn posts (SB) $0.25 fratello!! posts (BB) $0.50 Dealt to HERO fold, HERO raises to $1.75 fold, kevryn raises to $6 fold, HERO calls $4.25 FLOP ($12.50) kevryn bets $7 HERO raises to $18 kevryn raises to $54.37 Vad gör vi här? Det skriker ju AA KK QQ men kan vi verkligen lägga? Citera
Teh_MoUsE Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 kevryn ($100)fratello!! ($20.60) ski2die ($64.15) HERO ($49.50) vvytrysk ($88.09) kevryn posts (SB) $0.25 fratello!! posts (BB) $0.50 Dealt to HERO fold, HERO raises to $1.75 fold, kevryn raises to $6 fold, HERO calls $4.25 FLOP ($12.50) kevryn bets $7 HERO raises to $18 kevryn raises to $54.37 Vad gör vi här? Det skriker ju AA KK QQ men kan vi verkligen lägga? Jag foldar inte om jag höjer den floppen. Citera
HSvensson Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Jag foldar inte om jag höjer den floppen. Varför skulle man inte höja floppen? Citera
kravmärkt Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Varför skulle man inte höja floppen? varför skulle man folda om man höjt den floppen? Citera
Teh_MoUsE Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Varför skulle man inte höja floppen? Har inget emot raise här. Citera
Teh_MoUsE Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 varför skulle man folda om man höjt den floppen? Soulread obv! Citera
HSvensson Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 varför skulle man folda om man höjt den floppen? Nänänä ...den frågan godkänner jag inte, det var ju min från första början? Citera
Recommended Posts