papiPope Postad 26 December , 2012 Författare Rapport Postad 26 December , 2012 Fy fan, slut snus. 2 min till affärerna stänger och 1.5 mil dit. Lätt liv. Svårt att få royal btw! Edit: Botas med sprit obv. Men suget blir ju bara kraftigare.... Citera
papiPope Postad 31 December , 2012 Författare Rapport Postad 31 December , 2012 Fan hann inte först detta år, men tredje inlägget på pf 2013 är inte fy skam. Tråkig jävla nyår iaf. Blev tillslut att dra igång ett gäng turrar som slutade dåligt. En kvar dock och den får hålla mig och henkell trocken sällskap. Gott nytt år och skål osv. Citera
papiPope Postad 10 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2013 Framme i Campione efter en sjuuukt sjuk resa. 23h från start till mål. Kunnat göra den på typ 19ish, men stannade Milano några timmar och kollade in staden. Men fattade inte vad jag kollade efter egentligen. Hade planer på att fixa en karta, men beslutade att jag lär hitta något kul att se på egen hand. Där hade jag fel.. Fick även ihop makalösa 1-1.5h sömn inatt/imorse. Vidrigt att bo långt från Stockholm när man ska flyga på morgonen med Ryanair. Spelar dag1b imorgon så ska sova sönder mitt minimala hotellrum snart. Btw, såg 24 med en muslim i väntan på flygbussen. Tur iaf att det var när Jack Bauer är i Afrika. Citera
papiPope Postad 10 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2013 Omg. Tog med en uttagsadapter eller vad det heter som min datorladdare inte passar i för att den är så gammal så att några plastbitar är i vägen. Förövrigt hade jag med det till Malta, men glömt bort storyn om den.. Har nyss suttit i kanske en timme och försökt bryta/skala av dom där platsbitarna. Kniv var första tanken och drömmen rakt igenom denna pina, men har ju ingen på rummet och vem orkar gå till lobbyn i onödan? Så använde mig till en början av bla en kapsyl, nyckel, skäggtrimmer, och en kapsylöppnare. Det funkade fan inte bra, så bröt av flärpen(namn där?) på en penna som fanns på rummet och den var av stål eller nåt och då var bara att börja toksåga. Lite blodvite uppstod, men det var de lätt värt när jag tillslut fick bort dom där jävla plastbitarna. Citera
HSvensson Postad 10 Januari , 2013 Rapport Postad 10 Januari , 2013 Omg. Tog med en uttagsadapter eller vad det heter som min datorladdare inte passar i för att den är så gammal så att några plastbitar är i vägen. Förövrigt hade jag med det till Malta, men glömt bort storyn om den.. Har nyss suttit i kanske en timme och försökt bryta/skala av dom där platsbitarna. Kniv var första tanken och drömmen rakt igenom denna pina, men har ju ingen på rummet och vem orkar gå till lobbyn i onödan? Så använde mig till en början av bla en kapsyl, nyckel, skäggtrimmer, och en kapsylöppnare. Det funkade fan inte bra, så bröt av flärpen(namn där?) på en penna som fanns på rummet och den var av stål eller nåt och då var bara att börja toksåga. Lite blodvite uppstod, men det var de lätt värt när jag tillslut fick bort dom där jävla plastbitarna. Hade exakt samma problem i vegas! Brorsan som stuckit dan innan hade tagit med sig den rätta laddaren och jag blev kvar med den som det var några plastbitar ivägen på =) Provade också med det mesta, t o m hårtorken för att smälta skiten men ack nej.. Drog ner till det lokala 7/11 och köpte något jag trodde var en fickkniv men det var en vin öppnare med tillhörnade såg som var skitkass... Kämpade som fan och fick till slut bort det. Överlycklig! När jag sedan skulle testa den började det rassla inuti adaptern och jag anade oråd.... Mycket riktigt hade jag lyckats ta sönder i min iver... Lycka till i turren! Citera
papiPope Postad 10 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2013 va skaru spela? Good luckz ipt, tyty! Hade exakt samma problem i vegas! Brorsan som stuckit dan innan hade tagit med sig den rätta laddaren och jag blev kvar med den som det var några plastbitar ivägen på =) Provade också med det mesta, t o m hårtorken för att smälta skiten men ack nej.. Drog ner till det lokala 7/11 och köpte något jag trodde var en fickkniv men det var en vin öppnare med tillhörnade såg som var skitkass... Kämpade som fan och fick till slut bort det. Överlycklig! När jag sedan skulle testa den började det rassla inuti adaptern och jag anade oråd.... Mycket riktigt hade jag lyckats ta sönder i min iver... Lycka till i turren! Haha fint försök med hårtorken:-D kallt att den pajade(du måste ha våldat rejält:)), själv var jag nära att slänga den åt helvete ett par hundra gånger. Tycker världen borde införa lag att alla ska ha samma uttag som Sverige! Tackar du! Citera
HSvensson Postad 10 Januari , 2013 Rapport Postad 10 Januari , 2013 Haha fint försök med hårtorken:-D kallt att den pajade(du måste ha våldat rejält:)), själv var jag nära att slänga den åt helvete ett par hundra gånger. Tycker världen borde införa lag att alla ska ha samma uttag som Sverige! Tackar du! Haha ja men jag skulle ju flyga hem dagen efter och hade 0 batteri på laptopen så fick lite panik vad man skulle göra på planet...Löste sig ändå när jag fick en skön snubbe som berättade att han skulle göra lite "affärer" i Amsterdam Citera
NorthQ Postad 11 Januari , 2013 Rapport Postad 11 Januari , 2013 Vidare till dag 2? Heja papiPope! Citera
papiPope Postad 12 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2013 Vidare till dag 2? Heja papiPope! Japp, slutar på 75k, startstack 25k och vi börjar spela på 400/800 ante 100 imorgon. Citera
HSvensson Postad 12 Januari , 2013 Rapport Postad 12 Januari , 2013 Japp, slutar på 75k, startstack 25k och vi börjar spela på 400/800 ante 100 imorgon. Make me proud! EDIT: url man kan följa det via? EDIT 2: Eller sms'a mig så kan jag förmedla dina enorma framgångar Citera
HSvensson Postad 12 Januari , 2013 Rapport Postad 12 Januari , 2013 Har i princip slutat spela pga bristande intresse + att jag har annat att hitta på. Tänkte dock dega in en femhundring på svs och testa spela lågt typ 20kr's sit&goes och turrar. Inget cg. Har bara spelat på denna nivån väldigt kort period (för många år sen) så dålig koll på hur värdet är nu, även om det känns som det handlar mest om att man ska orka med i längden att spela om tjugor.. Tänkte hjälpa det på traven med att visa mina resultat här iaf. Kan bli hur som helst, vi får se Rulle: 500kr go go go Citera
HSvensson Postad 12 Januari , 2013 Rapport Postad 12 Januari , 2013 å inget jävla HM, PT eller PO! Här är det känsla som gäller Citera
HSvensson Postad 12 Januari , 2013 Rapport Postad 12 Januari , 2013 Folk är verkligen skitkassa på denna nivån =) Dock inte till min fördel när min KK möter monsterhanden J3s och han klonkar in färgen... Och ja, jag tänkte posta störiga och ointressanta rapporter från mina 20kr sittar Citera
gEeWhiZm8 Postad 12 Januari , 2013 Rapport Postad 12 Januari , 2013 Japp, slutar på 75k, startstack 25k och vi börjar spela på 400/800 ante 100 imorgon. Nice! GLGL Citera
HSvensson Postad 12 Januari , 2013 Rapport Postad 12 Januari , 2013 !"¤!%!"&¤y¤ Äckliga comhem!!! Blev disconnectad 3ggr under 1h...Inte första gången heller.. Nåja, kunde iaf avsluta 5 sittar trots problemen.. 11/1 Antal: 5st Resultat: +50kr Rulle: 550kr Citera
papiPope Postad 12 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2013 Make me proud! EDIT: url man kan följa det via? EDIT 2: Eller sms'a mig så kan jag förmedla dina enorma framgångar Paganoevents.com tror jag man kan följa det på. Lär väl dock vara på italienska. Sen fanns det en app också. "Coinflip" heter den. Nice! GLGL Ty sir! Citera
papiPope Postad 12 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2013 Bust nyss. Skeppa 15bb utg med AT, syn av SB med AK. Började dagen svängigt annars. Ner till 40k efter att jag förlorat en 70k pott med AJ mot AA på JxxAx. Sen upp till 110k efter QQ vs JJ och QQ vs AK ai pre. Ner till 80k när jag pushade kille med 88 på 762. Han hade 66. Sen väldigt kallt ett tag med missade floppar osv när jag hittar AA med 50bb, en med 20bb degar och träffar sin dam med QQ. Stendött sen till busten. Citera
papiPope Postad 16 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2013 Meh, kul att nu inse att tcoop börjar om 24 timmar istället för 7 minuter:-( Citera
Haslo Postad 17 Januari , 2013 Rapport Postad 17 Januari , 2013 Meh, kul att nu inse att tcoop börjar om 24 timmar istället för 7 minuter:-( haha Citera
papiPope Postad 19 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2013 tips: surfa inte samtidigt som ni spelar en turbo triple stud. obv missade jag tre ggr att det bytte från stud till razz och fick fin hög han alla ggr och sista gången försvann alla chips:S Citera
papiPope Postad 30 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2013 Såg First Aid Kit live tidigare ikväll. Världsklass på de tjejerna! Citera
papiPope Postad 31 Januari , 2013 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2013 Ok? Eller: Större 3b? Beta mindre och låta någon donka in med ett sämre par/luft? Plats 1: hjgkih (2940 i marker) Plats 2: ivgi355 (2910 i marker) Plats 3: DreamEvil666 (3110 i marker) Plats 4: gnft69 (3760 i marker) Plats 5: 1wighty (2950 i marker) Plats 6: boahgerding (2850 i marker) Plats 7: PaddyCPJ (3000 i marker) Plats 8: $Gaskonec$85 (2270 i marker) Plats 9: asdf (2850 i marker) adsf: lägger small blind 15 hjgkih: lägger big blind 30 *** HÅLKORT *** Utdelat till adsf [Jd Jc] ivgi355: fold DreamEvil666: raise 30 till 60 gnft69: fold 1wighty: fold boahgerding: call 60 PaddyCPJ: fold $Gaskonec$85: raise 105 till 165 asdf: raise 255 till 420 hjgkih: fold DreamEvil666: call 360 boahgerding: call 360 $Gaskonec$85: call 255 *** FLOPP *** [5s 4c 5d] adsf: bet 2430 och är all-in Citera
NorthQ Postad 1 Februari , 2013 Rapport Postad 1 Februari , 2013 Ok? Eller: Större 3b? Beta mindre och låta någon donka in med ett sämre par/luft? Plats 1: hjgkih (2940 i marker) Plats 2: ivgi355 (2910 i marker) Plats 3: DreamEvil666 (3110 i marker) Plats 4: gnft69 (3760 i marker) Plats 5: 1wighty (2950 i marker) Plats 6: boahgerding (2850 i marker) Plats 7: PaddyCPJ (3000 i marker) Plats 8: $Gaskonec$85 (2270 i marker) Plats 9: asdf (2850 i marker) adsf: lägger small blind 15 hjgkih: lägger big blind 30 *** HÅLKORT *** Utdelat till adsf [Jd Jc] ivgi355: fold DreamEvil666: raise 30 till 60 gnft69: fold 1wighty: fold boahgerding: call 60 PaddyCPJ: fold $Gaskonec$85: raise 105 till 165 asdf: raise 255 till 420 hjgkih: fold DreamEvil666: call 360 boahgerding: call 360 $Gaskonec$85: call 255 *** FLOPP *** [5s 4c 5d] adsf: bet 2430 och är all-in Du 4betar inte 3betar. Borde vara lite större, iaf så att Gaskon behöver peta in typ 320 utöver det han redan lagt in. Så som spelat före flopp har jag svårt att se att Gaskon har något annat än 99/TT/JJ eller AK/AQ. Hade han haft JJ eller bättre bör han egentligen 5betat för att få bort någon spelare som försöker set-mina. Finns ju risk att DreamEvil eller boah floppat båten. Ett alternativ på floppen (pot 1800?) är ju typ runt knapp halvpott med autosyn om någon pushar, då kan du få in lite bluffar också. Nu blir du förmodligen bara synad av händer som redan har dig slagen om inte fi donkar av en syn med typ 77. Citera
Recommended Posts