jafar Postad 17 Juni , 2009 Rapport Postad 17 Juni , 2009 Den gamla dagboken blev det inte mycket av så jag startar en ny. Såhär skrev jag i "förra" dagboken: Har spelat poker i säkert fem år nu. Oftast blir det 0,25/0,50 FL alternativt 2/4 FL på SvS. Brukar ha lätt för att bygga rullar, men svårare för att hålla de intakt så att säga. Brukar komma upp i $100 eller 1 000, men väl där brukar det komma någon form av mental blockering och det går åt helvete. Man kan säga att jag tjänar mina pengar på 0,25/0,50 FL, och bränner de på högre nivåer. Jag kan hålla på här i all evighet, men ska stapla upp det på några punkter. Det jag anser vara min största svaghet är mitt bankroll managment. Jag kan inte acceptera en minus-session. Då slänger jag hellre iväg hela rullen i frustration än loggar ut från kontot med mindre än jag loggade in med. Acceptera några minussessioner alltså. Hålla mig till samma nivå, d.v.s. $ 0,10/0,20 FL. Inget skotteri alltså. Skapa en rulle som räcker gott och väl räcker för nivån för att sedan så småningom gå upp till 0,25/0,50 och göra samma sak. Anpassa min spel efter motståndarna. Träffar jag på en callingstation får jag kanske se upp lite. Byggt upp en rulle på SvS som ligger på 1700 friska. Det blir 2/4 FL och målet är att bli reg på 5/10. Citera
jafar Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2009 Det är tänkt att det ska dra igång från denna rullen, men kan posta lite bakgrundsstats. 5/8: + 100 (insättning) + 239 6/8: + 530 8/8: + 173 9/9: + 318 10/9: - 286 Lite tipsvinster på drygt 600 kr gör att rullen hamnar på 1734 (ska försöka att inte tippa något alls) Citera
jafar Postad 10 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2009 Blir lite paus nu så drar kanske igång en session imorgon eftermiddag. Citera
jafar Postad 11 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2009 Lite osäker på denna. Svenska Spel, $2.00/4.00 Limit Hold'em Cash Games, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: HERO (Button): $44 thenewdeal (SB): $99.05 Vina (BB): $229.04 JessyJames (UTG): $179.25 BigTimes (CO): $209.58 Dealt to HERO 7:club: 8:club: Pre-flop: JessyJames calls $2, BigTimes calls $2, HERO calls $2, thenewdeal calls $2, Vina raises to $4, JessyJames calls $4, BigTimes calls $4, HERO calls $4, thenewdeal calls $4 Flop: ($21) J:club: 3:club: 9:heart: (5 Players) thenewdeal checks, Vina checks, JessyJames checks, BigTimes checks, HERO checks Turn: ($21) 7:heart: (5 Players) thenewdeal checks, Vina bets $4, JessyJames calls $4, BigTimes calls $4, HERO calls $4, (1 folds) River: ($37) 6:club: (4 Players) Vina checks, JessyJames checks, BigTimes bets $4, HERO calls $4, (2 folds) Results: HERO wins $42.91 BigTimes Showed K:heart: 6:heart: Synade bara i hopp om att de andra två också skulle syna (bra pottodds för dem) och på så sätt få in mer pengar i potten. Nu visade ju sig att FI missade draget och troligtvis skulle foldat om jag raisat ändå. Men om vi utgår från han sitter med en riktig hand, med en han skulle synat min reraise. Ska jag raisa och därmed få minst en call eller bara syna och hoppas på att de andra två tar efter (eller kanske raisar)? Om jag satt på A-hög flush är detta kanske rätt spelat och någon av de andra två kanske träffade sin flush och raisar istället. Era synpunkter? Hade av någon anledning lyckats sätta en veckogräns på 250 så efter mitt lilla måndagsminus rök denna gräns ganska snabbt. Fick mecka med ett nytt konto men det ska inte vara några större konstigheter. Känns som det kan vara jävligt nyttigt att köra två olika konton på SvS. 2-tablade 2/4 och hittade ett litet nattpluss på 198. Citera
jafar Postad 11 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2009 Fått in lite stats nu också: BB/100Hands: 2.57 PreFlopRaise%: 10.81 VPIP: 39.06 Precis fått igång PO så lär mig fortfarande av det. Vad kan jag dra för växlar av dessa stats? Sen finns det fler intressanta saker. De två händer jag förlorat mest på är 108s och KQs, och handen jag förlorat mest med är i särklass KJ. Citera
jafar Postad 11 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2009 Ny lång session nu mot kvällskvisten. Kände mig inte helt hundra och spelet var sådär. Kommer på mig själv spela alldelles för många händer, speciellt i tidig position. Även en hel del onödiga synar på knappen när CO (eller någon annan) raisat. Vilka händer spelar ni UTG? 5-handed snackar vi om. AA-AJs? Var nere drygt 150 och var nära att gå upp till 5/10 för lite skott men lyckades hejda mig. Hittade tillbaka till grundspelet och ITMade på två SNG. Plusset inte det viktigaste utan att jag fortsatte med hårt jobb och hittade tillbaka till spelet. + 60 Citera
Scaniac Postad 12 Augusti , 2009 Rapport Postad 12 Augusti , 2009 Blir lite svårt för mig att bedöma då det är fixed.. har inte en aning om liret där! men hoppas på det bästa, tummen upp:D Citera
jafar Postad 13 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2009 Enormt stort intresse för dagboken märker jag Fin session igår, men desto sämre ikväll. Spelade generellt rätt dåligt och kände egentligen inte det där suget under denna kvällssession. Åkte på en ganska avgörande AA vs. 44 förlust som sved en del. Annars generellt rätt dåligt spel, och jag kan inte direkt skylla på att jag hade otur med korten (även om jag inte satte överdrivet många drag). Känner fortfarande att en dålig tendens brukar hålla i sig. En sur förlust i en stor hand kan jag få svårt att skaka av. Det brukar hålla i sig och spelmässigt samt pengamässigt går det spikrakt ner under resten av sessionen. Det jag gick plus igår jämnade jag ut idag. Någon som har fler tips hur man får ut det maximala av PO + SvS? Citera
jafar Postad 13 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2009 Kört lite NL, skönt med lite omväxling från FL. En hand som jag kände att jag inte spelade helt hundra. Spelet på turn och river är väl mest det som kanske skulle kunna förbättras. Eller inte kanske, det KAN förbättras. SvS alltså, så det är kronor som gäller, inte $. $1/$2 No Limit Holdem 10 players Hand conversion powered by PokerSavvy Plus Stacks: UTG pl99 ($168.51) UTG+1 claes ($286.78) UTG+2 Hero ($122.72) MP1 uno23 ($195.00) MP2 BanditeNr1 ($396.68) MP3 smurfline ($168.16) CO __Pitea__ ($69.27) BTN Urbanko ($403.73) SB Sir_Killer ($38.00) BB UrBe@ten ($404.38) Pre-flop: ($3, 10 players) Hero is UTG+2 T:heart: T:club: pl99 calls $2, claes raises to $10, Hero calls $10, 1 fold, BanditeNr1 calls $10, 4 folds, UrBe@ten calls $8, pl99 calls $8 Flop: 9:spade: 9:heart: 6:diamond: ($51, 5 players) UrBe@ten checks, pl99 checks, claes checks, Hero bets $40, 1 fold, UrBe@ten calls $40, pl99 folds, claes folds Turn: K:spade: ($131, 2 players) UrBe@ten checks, Hero checks River: 5:diamond: ($131, 2 players) UrBe@ten checks, Hero checks Final Pot: $131 UrBe@ten shows: 7:spade: 7:heart: Hero shows: T:heart: T:club: Hero wins $127.73 ( won +$77.73 ) BanditeNr1 lost -$10 UrBe@ten lost -$50 pl99 lost -$10 claes lost -$10 Turn-checken är väl acceptabel, men rivern? Bettet på flop? Citera
Recommended Posts