Gå till innehåll

Ett par händer jag undrar över...


Recommended Posts

Hej! Första gången jag postar mina händer här och vore tacksam om någon kunde reflektera över dessa!

 

Har mest lirat 3-5 dollars SNG:s men har nu börjat "skotta" lite på 10 dollars med goda resultat, har dock inte rulle till detta än egentligen =)

 

Nu till händerna:

 

PokerStars Spel #29466379550: Turnering #172478355, $10+$1 Holdem No limit - Omgång IV (50/100) - 2009-06-17 15:28:01 CET [2009-06-17 9:28:01 ET]

Bord '172478355 1' 9-max Plats #2 har knappen

Plats 2: bloomberg_84 (1435 i marker)

Plats 3: nico.gigi (530 i marker)

Plats 4: aj5669 (3320 i marker)

Plats 6: helgaferre (2960 i marker)

Plats 9: KingWiser (5255 i marker)

nico.gigi: lägger lilla mörken 50

aj5669: lägger stora mörken 100

*** HÅLKORT ***

Utdelat till bloomberg_84 [Jh Ad]

helgaferre: synar 100

KingWiser: lägger sig

bloomberg_84: höjer 200 till 300

nico.gigi: lägger sig

aj5669: lägger sig

helgaferre: synar 200

*** FLOPP *** [3d 9d Td]

helgaferre: passar

bloomberg_84: satsar 200

helgaferre: höjer 2460 till 2660 och är all-in

 

bloomberg_84: ???

 

Jag har read på spelaren som lös, har spelat väldigt många potter...

 

 

Nästa:

 

Plats 1: el_marabou (3390 i marker)

Plats 2: riverrat236 (2000 i marker)

Plats 3: Habyt (1470 i marker)

Plats 4: bochko1 (1480 i marker)

Plats 6: CBRS (740 i marker)

Plats 7: bloomberg_84 (1500 i marker)

Plats 8: nexo78 (1500 i marker)

Plats 9: MrDutchGuy (1420 i marker)

bochko1: lägger lilla mörken 10

CBRS: lägger stora mörken 20

 

Utdelat till bloomberg_84 [Jc Jd]

bloomberg_84: synar 20

nexo78: lägger sig

MrDutchGuy: synar 20

el_marabou: synar 20

riverrat236: lägger sig

Habyt: lägger sig

bochko1: höjer 60 till 80

CBRS: lägger sig

bloomberg_84: synar 60

MrDutchGuy: synar 60

el_marabou: synar 60

*** FLOPP *** [6c 3h 3c]

bochko1: satsar 160

bloomberg_84: höjer 160 till 320

MrDutchGuy: lägger sig

el_marabou: lägger sig

bochko1: synar 160

*** TURN *** [6c 3h 3c] [8d]

bochko1: passar

bloomberg_84: satsar 450

bochko1: höjer 630 till 1080 och är all-in

 

bloomberg_84: ???

 

 

Kom gärna med åsikter om hur jag spelade handen innan beslutet också! Jag känner att jag tycker det är svårt att spela låga överpar på floppar. Är det standard att gå in med hela sin stack om det krävs med t exx 99,1010,JJ,QQ om dessa är överpar och om brädan inte är alltför dragig?

 

Tacksam för svar!

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I första handen borde du beta lite mer på floppen och sen syna en eventuell all-in, betar du lite och får syn blir det tråkigare på turn om du missar. Som spelat definitivt en syn eftersom du troligtvis har minst 12 outs, ofta 15, vilket är runt 50 % chans att vinna.

 

I den andra är det bara att stoppa in, höj lite mer på floppen så blir det återigen enklare att spela. Antar att det inte är för löst att få in det med JJ på 10-dollars i första nivån vilket det kan vara på högre nivåer där folk spelar tajtare, är faktiskt inte säker på om du ska höja preflop men jag tror det. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen: Sattsa mer på flopp så slipper du fundera på vad du ska göra om man höjer dig. Som du spela nu så har du ändå aldeles för bra pottodds för att vika.

 

Andra handen: Som du spelar den, så är du way to commited för att vika turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Raisar mindre size pre, typ 250. Går också att pusha imo även om det är på gränsen.

 

Checkar definitivt flopp. Du har mycket backdoors och lär skrämma bort allt du leder över samt ofta få omslag av händer som slår dig.

 

2: Höjer pre. Större omslag på flopp som spelat och får def in det som spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Raisar mindre size pre, typ 250. Går också att pusha imo även om det är på gränsen.

 

Checkar definitivt flopp. Du har mycket backdoors och lär skrämma bort allt du leder över samt ofta få omslag av händer som slår dig.

 

2: Höjer pre. Större omslag på flopp som spelat och får def in det som spelat.

 

1. ship pre ar nog basta linjen. Hade vi varit forst in skulole vi minraisa. 2,5x ar riktigt dalig size med 15bb fran cutoff.

 

2. edit...

 

edit. sag fel pa hand tva. Givetvis slar vi upp pre. Limp ar bara illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! Tack för alla dessa svar!

 

Då förstår jag det som att det var korrekt att syna hans omslag all in iaf! Smartade hade faktiskt varit att pusha här som många säger, då har jag förmodligen vunnit handen. Nu hade jag otur och han hade Q6d och floppade färgen...

 

I hand nummer två tolkar jag det som att vi inte skall tveka att pusha in degen när man har ett överpar i form av pocket JJ? Känner att jag åkt mycket med QQ, JJ och 1010 senaste tiden men det är väl inte så mycket att göra åt? Nu hade han KK vilket jag även här åkte på... Ingen idé att vika efter mitt bett på turn antar jag eftersom jag är så pass pott comittad.. Kändes ändå som att jag var slagen efter en sådan checkraise på turn...

 

Vad gäller att reraisa all in med JJ pre tänker jag att jag får se floppen först så att inga AKQ kommer upp och sedan kör in degen? Mest pga att vi är så tidigt i turneringen? Samma resonemang gör jag med AK och AQ vilka jag limpar fram till 50/100 nivån så länge jag inte har väldigt många med i potten. Hur ställer ni er till detta?

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...