Gå till innehåll

Posta ditt resultat för april!


sherqs

Recommended Posts

Tycker det är jäkligt många som postar (i mina begrepp) smärre fantasisummor för en månadsinkomst! Det mystiska är att de som fått in mest också förlorar mest. Det möjligen inte vara så att de spelar på alldeles för hög nivå? Att gå plus $10k på en hög nivå och sedan gå back $15k ser ju tämligen illa ut :/ Vet själv hur det var när jag gick upp i nivå för fort. Plussade sådana summor som jag aldrig trodde jag kunde, men sen försvann det lika fort. Tog en funderare, och bestämde mig för att backa tillbaka eftersom jag förmodligen förhastat mig med att gå upp i nivå.

 

Nu tar jag det jäkligt lugnt! Jag tjänar inte mycket per månad (så lite att jag inte ens räknar det för att vara ärlig), men det är som jag sagt i några andra posts inte min mening att tjäna pengar på de nivåer jag spelar på nu. Det jag vill med mitt spel nu är att lära mig så mycket som möjligt så att jag senare kan tjäna cash på de högre nivåerna!

 

Finns det någon som kan ge ett ärligt svar på vad de fått in genom att spela enbart/mestadels SnGs om det finns någon sådan här?

 

Jag hänger inte med. Vilka syftar du på? Det är väl bara McGambler som postat en jättesumma och Swede gömmer sig från IRS antar jag... :D

 

Alla andra har väl gått sisådär och i mina ögon som spelar allt från NL0,5/1 till NL5/10 så verkar siffrorna högst rimliga. Turneringar spelar jag inte längre men jag har förstått att för de killarna handlar det om att typ vinna en tävling så har de gått jätteplus en månad. Jag spelar också alldeles för högt för min rulle men so what? Jag hoppar upp och ner i utbildningssyfte och har faktiskt bra koll på rullen ändå. Dessutom är det faktiskt mycket roligare att spela 2/4 än 0,25/0,5! Anser man sig ha råd så får man väl spela var som helst, antar jag.

 

Nej alltså du får absolut spela på vilken nivå du vill, jag klandrar dig inte ett dugg! :)

 

Men jag börjar fundera över mig själv lite. Visserligen så sitter jag och tragglar på låga nivåer och studerar tokmycket nu för tiden, men jag går ändå inte plus mer än ett par hundra dollar i månaden. Går upp i nivå väldans sakta iof.

 

Det jag menar är, att många som postar här skulle i princip kunna ha ett jobb som telefonförsäljare och ändå dra in en lön vilken motsvarar den av en VD i Sverige. Tycker att runt 30-35,000:- EXTRA inkomst är groteska pengar.

 

Det jag reagerad på var mest posts som ko-Ocken som gick plus $6000 på en vecka, loosade sen $4000 och slutade på +$8500 (runt 60,000:-) för månaden. Och han ska bara ha spelat i 4 månader...

x31xx låg plus $10000 och sedan förlorade $13500.

McGambler som du nämde ska ha gått pluss runt 350,000:-

 

Tycker bara det låter så jäkla mycket. Ändå så har ju PF.nu hyggligt ärliga medlemmar dock, därför börjar jag bli kritisk till mina vinster :) Jag har spelat bra mycket längre än 4 månader, och jag har absolut aldrig varit i närheten av att dra in 60,000:- på en månad kan jag ju säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej alltså du får absolut spela på vilken nivå du vill, jag klandrar dig inte ett dugg! :)

 

Men jag börjar fundera över mig själv lite. Visserligen så sitter jag och tragglar på låga nivåer och studerar tokmycket nu för tiden, men jag går ändå inte plus mer än ett par hundra dollar i månaden. Går upp i nivå väldans sakta iof.

 

Det jag menar är, att många som postar här skulle i princip kunna ha ett jobb som telefonförsäljare och ändå dra in en lön vilken motsvarar den av en VD i Sverige. Tycker att runt 30-35,000:- EXTRA inkomst är groteska pengar.

 

Det jag reagerad på var mest posts som ko-Ocken som gick plus $6000 på en vecka, loosade sen $4000 och slutade på +$8500 (runt 60,000:-) för månaden. Och han ska bara ha spelat i 4 månader...

x31xx låg plus $10000 och sedan förlorade $13500.

McGambler som du nämde ska ha gått pluss runt 350,000:-

 

Tycker bara det låter så jäkla mycket. Ändå så har ju PF.nu hyggligt ärliga medlemmar dock, därför börjar jag bli kritisk till mina vinster :) Jag har spelat bra mycket längre än 4 månader, och jag har absolut aldrig varit i närheten av att dra in 60,000:- på en månad kan jag ju säga.

 

Tja, jag har bara spelat i åtta månader och jag kan garantera dig att jag inte ens kan alla regler i Holdem. De var exempelvis alldeles nyligen som jag fattade att ett floppat tvåpar kan få stryk om någon sitter på höga pocks och bordet sedan paras. Följaktligen är min spelstil otroligt primitiv. Exempelvis spelar jag inte suitade connectors eftersom jag inte har en aning vad jag ska göra med dem. Jag kör alltså väldigt basic poker och så använder jag lite list som tillägg. Det räcker för att jag ska plussa iaf och bonusarna hjälper mycket.

 

Jag känner till flera spelare som plussar mycket mer än mig och jag vet det eftersom jag spelar mot dem ganska ofta. De har givetvis spelat poker i flera år, både live och på nätet, och studerat hårt och de drar in pengar med alla möjliga händer. Av vad jag sett har ingen av dem postat sina resultat här men du fattar säkert... :D

 

Jag kan posta mina resultat. Det är ju liksom ändå bara skitpengar i jämförelse men de har gett mig en riktigt fin löneförhöjning! CSN-lån igenbetalat i förtid, gymkort, balla solbrillor med bra glas, två utlandsresor, ny dator med platt 20-skärm, nu blir det en platt tv+inspelningsbar DVD och jag har ett sparkonto! Jag har alltså som du märker cashat ut mina vinster och investerat dem i konkreta saker. Rullen (det jag har på Neteller) håller jag mellan 2 000 och 3 000 dollar och tycker inte att det finns anledning att öka den. För tillfället alltså... ;)

 

Att snubbarna här har stora swings är inte konstigt. Du ser ju hur jag lyckades under april. Först solid och påhittig powerpoker på 2/4 och 5/10 och rullen jäste planenligt. Sen kom den där äckliga kvällen där allt sket sig och mitt spel försvann. Men så funkar ju poker. Jag har haft samma sorts upplevelser på lägre nivåer men då var det mycket mindre pengar.

 

Och då kommer vi till nivåerna. Jag spelar mycket bättre på högre nivåer! Så är det bara. Jag kan inte förklara varför men förmodligen för att jag tycker att det är roligare. Jag retar dessutom upp mig på spelarna på de lägre nivåerna. Jag borde ju jubla men ibland tiltar jag nästan för att folk spelar så vansinnigt uselt. Jag mår bättre på de högre nivåerna - typ. Och spelar man högre så plussar men mer om det går bra.

 

Jag tror nämligen att det är lätt att fastna på en nivå och liksom avstanna på den nivån intellektuellt. Jag har också nu förstått att en hel del av de duktiga spelarna på de högre nivåerna inte alls grindat sig upp från de lägre nivåerna utan i stället tagit chanser på de högre, lyckats och sen stannat kvar.

 

Jag får se hur jag gör... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^^

 

Aha ok, ja det är skoj att det fungerat för dig iaf :)

 

Kanske man ska slopa SnGs och börja köra cashgames istället eh? ;p

Jag är en sådan som dock tror på att lära sig basics och sakta men säkert öka i nivå. Men vem vet, kanske man borde sätta sig lite på ett cashgame för att testa igen. Blir ju onekligen lockad av de siffror som postas här kan jag ju påstå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

April gick jag runt 4500$ plus. Men nu har jag nog trillat in i min första rikitgt dåliga period. Hört om bad streaks osv men aldrig trillat dit mer än ett par dagar innan..

 

Har svurit i en vecka nu. Hade just en underbar hand. 66 på handen flop 736 Jag bettar glatt på settet. (har stegen i bakhuvudet men blir bara synad). Turn 7 tjoho in med degen.. All in. Killen vänder upp K7, River 3.

 

Typ exempel på hur de första dagarna denna månad varit. Så jag får väl se hur min rapport för maj ser ut.. för tillfället är jag väl 1500$ ner eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^^

 

Aha ok, ja det är skoj att det fungerat för dig iaf :)

 

Kanske man ska slopa SnGs och börja köra cashgames istället eh? ;p

Jag är en sådan som dock tror på att lära sig basics och sakta men säkert öka i nivå. Men vem vet, kanske man borde sätta sig lite på ett cashgame för att testa igen. Blir ju onekligen lockad av de siffror som postas här kan jag ju påstå...

 

I cash-games slipper du "all-in pokern", vilket jag gillar skarpt. Ditt sng-spelande hoppas jag du spelar någonstans där en bra struktur tillämpas så du lär dig på "riktigt". Du får isåll mycket bra HU-rutin, som du kan använda om du skulle hamna HU i WPT...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...