Gå till innehåll

mrTight hemfärd!


ludvvig

Recommended Posts

  • Svars 148
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

 

Cypern låter bra, jag och fishftw funderar på att åka ner. Ayia napa eller? KOmmer du ha tillgång till Internet?

 

 

.

 

 

Klart ni ska komma ner! Japp NAPA BABY!!!:D

Joo dom flesta pubarna har gratis WiFi så är väl inne 2-3ggr/veckan.

 

Vi kan ju höras närmare om de när de börjar bli aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älskar poker:

 

kulmedomaha.jpg

 

Lite dimmig just nu men tror iaf jag vann en all-in då FI sjukt nog missade sin enoutare på AKKx all-in turn, jag med AAxx, han med Kxxx.

 

Man slutar aldrig förvånas över variansen va? Inte en showdown gick att vinna under 4,5 timmar. Tålmdigt spel, träff till-slut, bad-beat, varje gång, varje hand. Passade på att köra en turre för att "bryta mönstret", gick lika ungefär bra där när jag pushade AA all-in pre och fick syn av KJ som såklart träffade nått skit, hallelulja.

 

 

 

Kom iaf just hem till vår amerikanska polare som bjuder på middag idag, nice. Han passade också på att dra ur sig följande för att toppa den underbara dagen:

 

"You know what, when you go back to Sweden maybe you should consider importing that car of yours instead of buying a new one?"

 

 

Jojo...

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol 800 vad för vad?

 

:)

800 quetzales styck för påsarna, löjligt dyrt jämfört med Sverige. 1 quetzal är f.ö nästan exakt lika med 1 SEK

 

_______________________________________________

 

För två dagar sen (efter vår sämsta onlinedag här nere hittills, surprise) tyckte vi att vi skulle skulle skita i våra nivå-regler resten av kvällen (max PLO200 var dealen som inte fick brytas).

 

Tiltad som jag var lät det asball så jag nappade omgående. "Finns väl inget bättre sätt att snabbt vinna igen förlorade pengar än att sätta sig på mid/high med nästan hela onlinesaldot?"

 

 

Självklart gick det precis som jag förtjänade under tiden Thor satt och liverailade och Ludde som på soffan och nu åker VISA-kortet fram för första gången på ett tag, hatar att fylla på.

 

 

 

Lite komtemplation blev det med anledning av ovanstående...skäms gör man. I vintras/våras var jag en stabil/effektiv grind-maskin men nu har jag alltmer gått tillbaka i "gamla fotspår", tiltar/teamar/skottar etc etc.

 

 

Skärpning måste till, nedanstående två regler gäller t.o.m sista Juli och är heliga löften till ALLA ni som läser detta. Om jag uppenbart bryter mot dessa regler lovar jag dyrt och heligt att dricksa minst 10k quetzales (runt 10ksek) till vår kokerska när jag drar härifrån. Runt 8 månadslöner för henne. Reglerna:

 

1. Max PLO200, € eller $. Max 5/10 sek.

2. Stopploss per dag: $1k, €800, 8 000 kr.

 

____________________________________________

 

 

Har också kontaktat två heltidsspelande vänner och ska försöka styra upp någon form av samarbete (främst avseende tiltkontroll). Råd aveende upplägg mottages varmt, inser att det enda sätt som långsiktigt funkar (för mig) för att hålla ordning på spelet i längden är att behöva stå till svars inför någon annan än sig själv, att i efterhand behöva "motivera sina idiotspel" är oftast nog avskräckande för att inte göra dem överhuvudtaget.

 

 

Surt men sant, vet inte hur många gånger jag skrivit en jävla massa regler som jag sedan alltid brutit mot om de endast varit löften gentemot mig själv. Enda gången jag höll regler ordentligt en längre tid var när jag körde med Isberg som kontrakterad coach några månader, måste hitta tillbaka till den disciplinen som ju faktiskt varade runt 6 månader efter avslutat samarbete med Isberg också.

 

_____________________________________________

 

Annars: Skaffade just Omaha Manager för att tagga extra nu inför "nystarten" med 30 friska ksek insatta, preliminärt tycker jag det verkar äga PTO på i princip alla sätt som går, får se om intrycket består.

 

______________________________________________

 

Annars fortfarande grymt bra här även om det idag regnat hela dagen för första gången sen vi kom hit. Både jag och Ludde har mest bott framför diverse tankade TV-serier idag ;)

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med omaha manager i ryggen blev det grind och en turre idag. ITM, 13/223 i turren (hyfsat nära miniklonk men FI rivrade färgen tyvärr...) och kross på cg efter solid omaha 100% utan tilt/skott trots beats=roligare med poker igen. Ska ge mig fan på att hålla OM rent från idiotspel, bra med nystart.

 

Omaha manager rockar btw, bye bye PTO+PaHud+PGrapher etc.

 

Både jag och Ludde har annars lyckats tappat nycklarna till huset -> tur den äldre av oss hade tänkt till och lämnat extranyckel till grannen. Imorn kommer kocken igen, bra då maten tog slut just ;)

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta mer om fördelarna med omaha manager!

Posta lite resultat med för oss nyfikna=)

 

Lycka till med liret

 

Tyty ;)

 

Historiken är att jag kört PTO/PT sedan tidernas begynnelse typ, svårövertalad när det gäller byte m.a.o. ;)

 

 

Men... för att vara rakt på sak ser jag i princip ingen anledning till att inte köra Omaha Manager som har allt det PT saknar och lite till. Allt i ett, inga add-ons för hud och grafer.

 

Stats för ALLT, bättre hud på alla sätt, 3bet stats, stöd för det mesta och hud som funkar på svs omaha (med HHconverter som nödvändig add-on)), modernare layout, överskådligt, komplett.... har ännu inte hittat något jag saknar förutom möjligheten att se donk-bet på annat ställe än i Hud:en (beror dock troligen på att jag inte hittat funktionen ännu).

 

Och just det ja.... verkar saknas stöd för MTT på prima, ongame funkade dock vilket också är något PT saknade (men bara avseende hud-stats i realtid verkar det som, hittar inget i resultatdelen i mjukvaran). Funkar också samtidigt för både holdem och omaha (om man nu spelar båda). The list goes on....

 

 

 

_____________________________________________

 

Avseende resultat kommer här en kurva för 2 dagars spel på ongame och prima sen jag bytte till omaha manager. Tight lowstakes vilket det också blir resten av sommaren, beloppen i € och $ blandat (lägg märke till möjligheten att själv lägga till rakebacken i kurvan, snyggt ;)):

 

omahamanagerfirst2days.jpg

 

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-4 dagar sen jag skaffade omaha manager nu och nytändning har det blivit. 2,2k händer utan en enda riktig cp-tabbe. Idag mest solid nötförsäljning och trots att dagen började med nedansående efter 10 min var tilten aldrig nära.

 

 

 

FI nedan var all-in var och varannan hand, 77/30 pre, jag väntade in läget som också kom. Min betsizing på turn må se skum ut men vad är jag rädd för med topp 2 och nötfärg på turn. Bara allt åker in på river så är det ju grönt, så blev det också:

 

 

http://www.pokerhand.org/?4401867

 

Småkallt va? ;)

 

 

 

______________________________________________

 

 

Anyway, flera nötfloppar fick stå, så jag ska inte gnälla, exempel nedan, dagens största pott och bättre kan man knappast få in det i omaha. Donkminibet är ej att underskatta mot vissa FI då det ofta tolkas som svaghet/halvdana drag:

 

http://www.pokerhand.org/?4401877

 

 

 

 

 

___________________________________________

 

Upp några inköp även idag, får gärna fortsätta så. Viktigast av allt är att fortsätta på inslaget spår och inte tilta/steama som så ofta förr.

 

Har också kört vidare med min polare som "tilt-kontrollant under upplärning". Riktigt j..la bra att hela tiden behöva motivera sitt spel för någon annan.

 

 

 

______________________________________________

 

Jag och Ludde satt och gjorde lite överslagsmatte för nån dag och kom fram till att vi tillsammans tiltat bort kanske en miljon sek senaste 1-2 åren, runt 500ksek var, inte helt bra va...? Spelteori/kunskap/reads etc. i all ära men största läckan hos de flesta low/mid grinders är nog ändå pissig disciplin/kontroll när det swingar neråt, så även för mig.

 

 

 

 

______________________________________________

 

Avslutar med en hand där jag motvilligt la turn. FI samma vilda kille som klonkade str8 flush ovan. Kommentarer kring mitt spel här? Ett av dagens få mindre supersolida spel från mig. Min image på bordet är ultrasolid (om man nu antar att de andra har en aning om image, range etc).

 

Undrar ändå om mitt spel nedan ändå inte är helt ok...eller? Har i allt större utsträckning börjat donka OOP med bredare range, speciellt i flervägare där jag vill ha info/odds ....eller få in det direkt med monster. Kommentarer välkomna, checka turn och vika mot pottbet känns ju inte kul men kanske ändå är en fungerande linje? Folden mot pushen på turn känns väl också given?

 

Angående min donk på floppen är jag också lite tveksam nu i efterhand. Några vettiga tillägg som tvåparsdrag/runnerstegar etc har jag knappast att lägga till mitt NTFD så det skulle kännas småkallt att dega flopp, även mot fisken, eller? F.ö kan man också lätt argumentra för fold preflopp här, handen kan inte träffa så mycket mer än nötfärg och jag sitter OOP

 

....som alltid, det SUGER att spela OOP ;)

 

http://www.pokerhand.org/?4401921

 

______________________________________________

 

Anyway, dagens graf nedan:

 

24ejuni.jpg

 

 

 

 

______________________________________________

Nog nu, ikväll är det lowstakes livepoker med amerikanska fiskar ;)

 

 

 

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så fick man anledning att använda sin nya fina stopploss på $1k, hallelulja. 3 Timmar med 4 bord omaha SH utan att vinna en enda all-in, vettefan om det någonsin hänt innan:

 

 

stopploss.jpg

 

 

It´s "only" money och allt annat är bra iaf. Bara att nöta vidare så ska det väl lossna. Gjorde egentligen bara en dyr tabbe idag, fortsätter jag så ska det absolut ordna sig (för i helvete j..la !"#!@4@1" ;))

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...