Peder.A Postad 14 Juni , 2009 Rapport Postad 14 Juni , 2009 Spelade nyss denna sjuka hand på Everest. Jag har suttit ca 20 min på bordet, motståndarna har inte utmärkt sig på något sätt utan det mesta har varit ganska standard. Använder inte pokertracker eller annat hjälpprogram för tillfället så några stats på Fi har jag inte heller. Alla har fulla stackar (100$) utom SB som har 160 CO+1 höjer till 3,50 CO synar Jag på knappen synar med SB synar BB synar Pot: 17,50 Flop: SB betar 12 BB fold CO+1 höjer till 32 CO går all-in för 106 Spontant upplever jag läget som att man naturligtvis skall ställa in (vi lägger ju inte ett floppat set i första taget) men man känner ändå på sig att man blivit översettad. Andra möjliga händer hos moståndare är ju färgdrag, stege, underset, top-tvåpar Hur stor bedömer ni att risken är att någon av Fi har 88 här? Någon som skulle hitta folden? Citera
Danka Postad 14 Juni , 2009 Rapport Postad 14 Juni , 2009 Ungefär 0.5 promilles chans tror jag det är att han har 88. In med det bara otur att han hade 88. Du ska inte ens tänka tanken på en så våt bräda. Citera
Metaddict Postad 15 Juni , 2009 Rapport Postad 15 Juni , 2009 Ungefär 0.5 promilles chans tror jag det är att han har 88. In med det bara otur att han hade 88. Du ska inte ens tänka tanken på en så våt bräda. Ehm NEJ? Det är mer än 0.5 promilles risk att någon har 88. Men det kvittar. "Någon som skulle hitta folden?" Ja, ett retard. Citera
Tottyville Postad 15 Juni , 2009 Rapport Postad 15 Juni , 2009 om du vill vika här så betyder det alltså att du endast spelar vidare floppade stegar, nötfärgar och topset på flopp? tror du motståndaren spelar vidare några händer på flopp som är sämre än set? <-- svaret på om du ska folda eller syna Citera
Weedobooty Postad 15 Juni , 2009 Rapport Postad 15 Juni , 2009 Inget att diskutera. In med stacken. Det är väl två överpar och ett drag. Eftersom du gör en tråd av det, antar jag att någon hade åttorna eller stegen, men fold är fel. Citera
Starfitter Postad 15 Juni , 2009 Rapport Postad 15 Juni , 2009 var inte resultatorienterad. aldrig fel få in det här och ul att du fick penis... Citera
Espen Postad 15 Juni , 2009 Rapport Postad 15 Juni , 2009 CO range skulle väll kunna vara ganska bred här om han sätter CO+1 på överpar, så ställer han antagligen om han träffat 2par. Så 4-4/4-6/6-8/nötfärgdrag/stege/8-8/. Finns ju helt enkelt många mer händer du slår än du inte slår, så att släppa kan ju inte ens vara ett alternativ. Även om du spelade mot en supertight spelare som bara ställer med stål, så skulle han kunna ha 4-4/8-8/steg här, så även här skulle det ju knappt vara matematiskt korrekt att släppa? Citera
Peder.A Postad 15 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2009 Handen slutade med att alla fyra var all-in¨vilket gjorde att min känsla för att någon hade 88 steg markant. Så var det dock inte... SB CO+1 CO Citera
m1978 Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 Stod den? han har ju bäst han klart den inte stod Citera
Peder.A Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2009 Färgen fylldes tyvärr på rivern... Citera
Recommended Posts