Gå till innehåll

Turn beslut med KK?


Hero86

Recommended Posts

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

UTG ($92.06)

MP ($54.61)

CO ($57.25)

Button ($46.50)

SB ($46.84)

Hero (BB) ($120.52)

 

Preflop: Hero is BB with Kspade.gif, Kclub.gif

1 fold, MP bets $1.50, CO calls $1.50, 2 folds, Hero raises $6.50, 1 fold, CO calls $5.50

 

Flop: ($15.75) 5heart.gif, 4spade.gif, 8heart.gif(2 players)

Hero bets $12, CO calls $12

 

Turn: ($39.75) 9diamond.gif(2 players)

Hero ?

 

 

 

fi är en tight aggressiv spelare som har höjt ofta från sen position och han har lagt sig alla gånger då jag har trebettat förut.

 

Så frågan är vad ni gör på turn då fi bara har ett potbet kvar i sin stack och vad ni anser hans range bör vara här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

UTG ($92.06)

MP ($54.61)

CO ($57.25)

Button ($46.50)

SB ($46.84)

Hero (BB) ($120.52)

 

Preflop: Hero is BB with Kspade.gif, Kclub.gif

1 fold, MP bets $1.50, CO calls $1.50, 2 folds, Hero raises $6.50, 1 fold, CO calls $5.50

 

Flop: ($15.75) 5heart.gif, 4spade.gif, 8heart.gif(2 players)

Hero bets $12, CO calls $12

 

Turn: ($39.75) 9diamond.gif(2 players)

Hero ?

 

 

 

fi är en tight aggressiv spelare som har höjt ofta från sen position och han har lagt sig alla gånger då jag har trebettat förut.

 

Så frågan är vad ni gör på turn då fi bara har ett potbet kvar i sin stack och vad ni anser hans range bör vara här.

 

Skepp. Massa drag ute. Tvåbarrelar hellre lite vidare här då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
op, Om inte det är självklart för dig va du ska göra här så ska du nog inte spela poker...

 

Med tanke på ditt IQ befriade svar så känns det som att du bör inte ens vara tillåten till att använda internet, du borde nöja dig med MS Röj.

 

 

Alla säger dega, det finns ett par händer som han foldar om vi degar men som han kan ställa om vi checkar till honom.

 

Så vi är överens om att pengarna ska in, men frågan är hur går vi bäst tillväga för att lyckas med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på ditt IQ befriade svar så känns det som att du bör inte ens vara tillåten till att använda internet, du borde nöja dig med MS Röj.

 

 

Alla säger dega, det finns ett par händer som han foldar om vi degar men som han kan ställa om vi checkar till honom.

 

Så vi är överens om att pengarna ska in, men frågan är hur går vi bäst tillväga för att lyckas med det?

 

Nej, alla är överens om att vi ska dega.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på ditt IQ befriade svar så känns det som att du bör inte ens vara tillåten till att använda internet, du borde nöja dig med MS Röj.

 

 

Alla säger dega, det finns ett par händer som han foldar om vi degar men som han kan ställa om vi checkar till honom.

 

Så vi är överens om att pengarna ska in, men frågan är hur går vi bäst tillväga för att lyckas med det?

 

Checkar du till han och han checkar efter dig, vad ska du då göra på river om ett A, 7 eller hjärter dyker upp? Nee alldeles för svag hand för att ta risken att ge han gratis kort, du måste trycka in in det här.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi är TAG så är väl två syner pre inte standardspel precis? Ska vi tyda det som att det är något i den nedre delen av hans spelrange som han gått in med? Typ 88-TT, AQ eller suited connectors?

 

Om han har nötfärgdrag - skulle en kompetent TAG då syna ett potbet här? Är det inte mer troligt att han höjer eller rentav ställer och låter FE + de 40% att sätta draget vid syn från dig + eventuella outs på träffat ess jobba för honom? Samma - i än högre grad - borde gälla för lägre färgdrag som inte samtidigt ger hålstegemöjligheter (QJ, JT och T9 i hjärter)

 

Om han har 88-TT, synar han då ett potbet på floppen som nu? Ja det kanske han gör?

 

Om han har drag så är det troligen en hålstege eller ett färgdrag, för jag undrar om en TAG verkligen köper in med 32? Det skulle kunna vara en hålstege med toppar (alltså 87)

 

Att en TAG-fi synar utan något annat än hålstegdrag och möjligen mellanpar, verkar det troligt här? Känns i varje fall inte som ett lönsamt spel med tanke på de effektiva stackdjupen.

 

Återstår då att han faktiskt synade in sig med 76. Fullt rimligt.

 

Så var står vi då på turn? Vi har några tänkbara par vi fortfarande slår (fast 9:orna har settat nu) och vi har 87. Det är fortfarande övervikt åt att vi har bästa hand, men jag är inte alls lika optimistisk som den som sa "massa drag ute" Iaf inte om analysen att det är en tight TAG-spelare är riktig. Ändå självklart övervikt åt att dega, men jag tror inte att vår ekonomiska edge blir jättestor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på ditt IQ befriade svar så känns det som att du bör inte ens vara tillåten till att använda internet, du borde nöja dig med MS Röj.

 

 

Alla säger dega, det finns ett par händer som han foldar om vi degar men som han kan ställa om vi checkar till honom.

 

Så vi är överens om att pengarna ska in, men frågan är hur går vi bäst tillväga för att lyckas med det?

 

Känns ju balanserat o bra o check-syna med potbet kvar bakom ifall fi väljer o skjuta där o inte ta gratiskortet på den här trevliga brädan.

 

För att inte glömma den stora delen av hans range som inte värdebetar o checkar bakom men ofta tar en syn som man missar gigantiskt värde mot.

 

A just det,,, vi får ju inte glömma att typ hälften av korten på river är scarecards som antingen knullar dig , eller totalt dödar din action....

 

Men va vet Iq-befriade jag? Spelen är nog klurigare på NL50 än va jag kommer ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här hade jag betat nästan pott,

 

Antagligen har väl FI ett drag om han nu normalt spelar aggresivt, men nu bara synar pre och post...? Eller så handlar det om ett slowspelat set, men de går ju typ inte att skydda sig emot i vilket fall, så ös på bara och låt han inte se river billigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är problemet? du har väll bankrulle för att spela på nivån. Färgdrag har han inte eftersom han har pos på dej och skulle då slagit om flop om han är en iaf hyffsad spelare. Har du blitt 2outad så får du ta det, du har ju som sagt BR för nivån, ba pusha!:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ditt svar var jävligt iq befriat. anta inte att alla spelar poker för att dra in pengar, finns även nöjesfiskar som vill lära sig.

 

och jag vill också dega

 

tack. tycker det kænns jævligt oskønt att lægga nedlåtande svar så fort någon verkar vara under ens egen "klass" som om dom skulle vara sæmre mænniskor før det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju balanserat o bra o check-syna med potbet kvar bakom ifall fi väljer o skjuta där o inte ta gratiskortet på den här trevliga brädan.

 

För att inte glömma den stora delen av hans range som inte värdebetar o checkar bakom men ofta tar en syn som man missar gigantiskt värde mot.

 

A just det,,, vi får ju inte glömma att typ hälften av korten på river är scarecards som antingen knullar dig , eller totalt dödar din action....

 

Men va vet Iq-befriade jag? Spelen är nog klurigare på NL50 än va jag kommer ihåg.

 

håller med dig helt och hållet och ja han borde ge upp poker eller lägga på ett jvla kol och käka sina vitaminpiller eller slicka iveys röv lr något annat drastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte det vanligaste men finns spelare jag vill c/pusha mot. Alltså, på de där nivåerna kommer många spelare linda sig själva runt ditt finger så du kan sitta och c-bet bluff, 2-barrel bluff, 3-barrel bluff, c-bet --> c/r madehand med jämna intervall för att de bara väntar på något som fungerar. Är fan inte förvånad om det går att ta fram en matematisk ekvation med tid som enda variabel. :oops: Så i det scenariot kommer han ju ändå betta nära 100% av sin range själv inklusive drag, möjligtvis checka något sketet bottenpar bakom för kontroll.

 

Men annars är det ju förståss(?) få in det på egen hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Spelar inte cg. Men det är kul att spekulera lite.

 

Ska du betta (ja!) måste du betta pott såklart. Han har ju bara ca 4/5-pott kvar, så han kommer knappast raisa ett mindre bet men definitivt få värde att syna ett mindre bet med ett drag.

 

När det nu är sagt undrar jag lite över vad Fi skulle syna ett potbet med om han nu är TAG. Med tanke på preflop-spelet känns det ju som att han har antingen AA, en pocket under JJ eller något AhQh-aktigt. Svårt att inte sätta dig på överparet, eller något AhKh-aktigt. Med tanke på att han synar dig på floppen sätter han dig knappast på färgdraget. Lite väl stor pott att floata i? Hur sätter man inte någon på färgdraget? Man har färgdraget själv... Tror han att du har två överkort utan färgdrag raisar han dig väl på floppen? Tror därför att han sätter dig på överparet och vill antingen dra ut dig, eller så slowplayar han ett set eller AA och hoppas att du inte har färgdraget. Skulle nog påstå att du torskar den här 50% av gångerna (?)... Men du kommer gå back om du inte alltid trycker in här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...