Gå till innehåll

festivaler i sommar?


darkone85

Recommended Posts

var ett par år sedan jag var ivæg, men jag och ett par kompisar har bestæmt (i stort sett) oss før att gøra en hultsfredfestival till. funderar också på peace&love som har sjukt bra line-up i år. roskilde får vara før i år.

 

skulle ju va asnice om det ær många av forumiterna som ska dit och stælla till med ett brakkalas (men rætt svårt iof) vid nåns tæltsplats føre en spelning elelr hela natten lång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De tre bästa festivalerna (varje år typ):

 

Sweden Rock

 

Graspop metal meeting

 

Wacken open air

 

Såååååja, en connaisseur :mrgreen:

 

 

Jag hade LÄTT åkt på Sonisphere om jag inte redan hade sett Cradle of Filth (en gång, inte närheten av klassen på skivorna) och Meshuggah (typ 7-8 gånger, världens bästa liveband), samt att jag ska se Metallica och Lamb of God för första gången (var det Mastodon också?) i Köpenhamn i juli.

 

 

 

Roskilde är alltid jävligt fett för övrigt! Kan bli första gången på 4 eller 5 år jag inte är där. Förra året åkte jag bara på söndagen men innan det har jag faktiskt varit festivalarbetare åt Orangea Scenen och haft VIP-pass som tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr i England :-( (Daresbury), 29-30 augusti !..

De där e bara en bråkdel av line-upen också, finns så sjukt många fler grymma djs där typ Pete Tong, Boys Noize, Dirty South, Erick Morillo, Basement Jaxx .. :-D :-D :-D

 

Då ere bara att börja spara pengar då :-D

 

Lyckades googla fram hemsidan och den där festivalen verkar riktigt fet. Just look at the pictures! :-P

 

Annars så finns det bara ett måste i Sverige i år.

 

Arctic Monkeys på way out west.!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roskilde har ju grym line-up som vanligt i år.

 

Annars får jag säga att Way Out West och belgiska Pukkelpop ser riktigt bra ut.

 

Pukkelpop lockar tex med:

 

Faith No More, My Bloody Valentine, Beirut, Booka Shade, Simian Mobile Disco, Grizzly Bear, Kraftwerk, Vitalic, Squarepusher, MSTRKRFT, Birdy Nam Nam, Fever Ray, Paul Kalkbrenner, Bill Callahan, Dave Clarke, Ellen Allien, Peaches, Moderat, Gang Gang Dance och Hayseed Dixie. :)

( http://www.pukkelpop.be/en/line-up/ )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...