Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag spelade en Sit&go och hade näst mest pengar kvar av 4. Sen hakade spelet upp sig och det började markeras att jag inte var vid datorn och varje hand lades det in en blind och då det var stor där så förlorade jag ganska snabbt.

Kan det ha varit något liknande fusk mellan spelare eller vad hände? Virus? Tack och lov var det 3dollar sit&go och inte högre men det är ju inget kul att se alla händer läggas och förlora när jag är 100% på att jag skulle hanat i pengarna.

Det hände på party´poker

Har det hänt för någon mer?

Postad

Som jag märkte var det endast för mig det hände. Jag har skrivit till supporten men har inte fått svar än.

Men detta som hände borde väl inte vara något att oroa sig för igen? Ingen som märkt någon som detta?

Postad

du e dessvärre inte ensam om de här:(

de har hänt mej flera gånger nu (ca 5-10 gånger) å ja börjar bli rejält irriterad!

du kom ändå undan rätt så lindrigt, tycker ja!

senaste gången de här hände (va väl ett par veckor sen nu) hade ja igång 6 sngs av olika nivåer from $22 tom $55!

plötsligt slutar 4 av borden å svara på mina kommandon å ja blir autofoldad varje hand!

dom 2 borden som funka, gick såklart åt skogen dom me (spelmässigt), eftersom ja kämpa för fullt me å få ordning på dom andra borden!

blev så enormt tiltad efter detta, så när dan va slut, hade ja haft min värsta förlustdag nånsin!

helt omöjligt å vinna nånting den dan!

skicka iväg ett irriterat, men ändå rätt behärskat mail, till den svenska supporten, har skickat till den engelska supporten tidigare, men dom påstår bara att de kan bli så här, eftersom borden ligger på olika servrar, att de inte e deras fel osv, ok!?? vems fel e de då, kan man ju undra...?

fick inte de svar ja naivt nog hade hoppats på:

att ja skulle få tillbaka inköpen till sng:erna å ett löfte om att en ny uppgradering av programvaran kommer inom kort, som löser alla jordens problem!

istället svara dom att nästa gång de händer, ska ja ta en "screenshot" å en "spårrapport" å skicka till dom...

känns inge stabilt alls de här!

kan ju börja strula så här, precis när som helst känns de som:(

men, som ja skrev till supporten: "ni får ju er rake i vilket fall, så de e väl inte så noga kanske, att man blir rånad på insatsen!??

Postad
du e dessvärre inte ensam om de här:(

de har hänt mej flera gånger nu (ca 5-10 gånger) å ja börjar bli rejält irriterad!

du kom ändå undan rätt så lindrigt, tycker ja!

senaste gången de här hände (va väl ett par veckor sen nu) hade ja igång 6 sngs av olika nivåer from $22 tom $55!

plötsligt slutar 4 av borden å svara på mina kommandon å ja blir autofoldad varje hand!

dom 2 borden som funka, gick såklart åt skogen dom me (spelmässigt), eftersom ja kämpa för fullt me å få ordning på dom andra borden!

blev så enormt tiltad efter detta, så när dan va slut, hade ja haft min värsta förlustdag nånsin!

helt omöjligt å vinna nånting den dan!

skicka iväg ett irriterat, men ändå rätt behärskat mail, till den svenska supporten, har skickat till den engelska supporten tidigare, men dom påstår bara att de kan bli så här, eftersom borden ligger på olika servrar, att de inte e deras fel osv, ok!?? vems fel e de då, kan man ju undra...?

fick inte de svar ja naivt nog hade hoppats på:

att ja skulle få tillbaka inköpen till sng:erna å ett löfte om att en ny uppgradering av programvaran kommer inom kort, som löser alla jordens problem!

istället svara dom att nästa gång de händer, ska ja ta en "screenshot" å en "spårrapport" å skicka till dom...

känns inge stabilt alls de här!

kan ju börja strula så här, precis när som helst känns de som:(

men, som ja skrev till supporten: "ni får ju er rake i vilket fall, så de e väl inte så noga kanske, att man blir rånad på insatsen!??

Det där låter _INTE_ alls roligt, förfärligt rättare sagt!

Jag läste i den här tråden igår http://pokerforum.nu/forum/onlinepoker/55800-redbet-gar-inte-att-lita-pa-2.html Där läste jag nåt om nåt som kallades IBAS

"Independent Betting Adjudication Service. Hjälper spelare i tvister med spelbolag, tror de flesta sidor är bundna att följa deras beslut i tvister. Fungerar alltså som en slags säkerhet för kunden, så inte bolagen kan köra över sina spelare."

Postad

Tack för svaren.

Jag tror även den bäste skulle tilta efter din situation...

Jag har fått svar av Party-Poker. Detta är några av anledningarna att det hände enligt dem:

The reason for the disconnection on your PC might have been one of these (considering your PC and our servers did not experience internet downtime):

-one of your ISP's server might have been overloaded and ignored your internet connection's "requests" for internet access for a brief period

-your PC or firewall have blocked for a brief time the internet connection

-an intermediary server (which establishes a connection between your ISP and our servers at Party-Poker.com) have been -disconnected or overloaded

-using too many programs to connect to the internet or downloading overloads your connection and might cause lags and disconnections.

Spelar du också på Party-Poker och med en laptop? Har du också haft problem med uppkopplingen?

Jag undrar för jag vill se om det är något gemensamt som gör så det händer...

Postad

Ferna: thx! får kolla upp de där...

Thomas90: ja, ja lirar på partypoker, men inte på nån laptop!

inga som helst problem me uppkopplingen till internet, när de här händer!

dessutom funkar ju en del av borden felfritt, så de borde ju innnebära att uppkopplingen till party, oxå e ok...

har hittat en lösning på de här problemet å har även blivit rekommenderad av partys support å göra så här, men den e inge vidare bra, tycker ja!

först måste man skriva ner turnerings id, så supporten kan kolla upp saken (annars e de nog ingen idé å ens kontakta supporten), därefter stänga ner bordet/ borden, å sen starta upp dom igen!

då ska de funka, men om blindsen e höga å kvarvarande spelare få, blir de till att göra detta snabbt, så man inte förlorar alltför många blinds!

ingen bra lösning på ett fullkomligt oacceptabelt problem, men de verkar dessvärre som att man får nöja sej me de här!??:(

Postad

Okej... Jag spelar på en laptop och har ofta problem med uppkopplingen. När jag spelat lite på cashgame så är jag tvungen att aktivera all in skyddet och jag behöver göra det så ofta att det inte går att aktivera det till slut pga begränsningen. Uppkopplingen går inget vidare ibland på sit&go heller. :-(

Hur lång tid tog det innan du hoppade högra mellan nivåerna? Vad är det för skillnad på de lägre och de högre tycker du? Det känns som att jag inte kan bli bättre på 3 dollar då de flesta spelar väldigt dålig poker där...

Hur lärde du dig strategin för sit&go bord? Tjänar du mycket? Har du några tips? Det skulle uppskattas. :-)

Postad

Det här problemet, med att knappar försvinner eller borden ej svarar på kommandon och man inte kan göra ett skit förutom att folda ut, är en gammal klassiker. Stötte ihop med det redan 2006 och när supporten skyllde på min dåvarande helt nya dator eller min supersnabba felfria internetuppkoppling så blev det tack och adjö partypoker. Lite "lusitigt" att samma problem finns kvar idag :roll:

Postad

vet inte riktigt hur lång tid (nån månad kanske)!

satte in 1250$ (lira bara cashgame innan, så ja hade en liten rulle å plocka av) å börja på $22 nivån!

för å lira på $11 nivån, skulle ja nog ha en rulle på ca $500...

spela upp mej till 1700$ å gick då upp till $33!

när ja va uppe på $3000, börja ja testa $55!

numera har ja börjat me en extremt "safe" bankrullestretegi" å kör efter att, för å lira $22 skulle ja behöva ha en rulle på $2200, $33 en rulle på 3300$ osv...

tycker nog den största skillnaden e att på lägre nivåer, blir man utdragen mycke oftare, för de görs mycke mer dåliga syner!

folk vägrar lägga en hand, om dom investerat i potten!

har lagt ner rätt mycke tid på å läsa både böcker å i olika forum å kollat på sngvideor!

inga genvägar!

ju mer tid du lägger ner, desto bättre blir du (förhoppningsvis)!

du kanske brukar lira på 1 bord, men annars (om du lirar på flera bord) e ett bra tips att när de blir dax å gå upp i nivå, å blanda in ett bord från den högre nivån, me dom andra borden (från din vanliga nivå) till att börja me!

då blir de en ganska "safe" övergång...

bodybuilder120: mm, ja skulle oxå ha lämnat för länge sen, om de inte va för att ja har rätt mycke kontakt me skaparen av ett "hjälpprogram", som e rätt intressant (bollar idéer osv)!

Postad

japp, väldigt nyttigt program!

har inte satt mej in i alla inställningar osv, utan brukar bara gå in å kolla om ja kan hitta orsaken till att ja förlorar, efter en dålig dag/ period!

man kan gå in i efterhand å kolla på spelade sngs å se vilka händer man spelade fel osv...

sngvideor hittar du på olika coachingsajter!

tex sngicons, sitandgogrinders mm!

finns många, men bara dom (va ja vet iaf), som fokuserar enbart på sngs!

• 4 weeks later...
Postad

det där hände mig typ 10 ggr i lördags.

fick samma kassa svar om att det var fel på min sida. jag disconnectade från internet. trots att jag snackade i skype utan att kopplas ner, samt att jag fortfarande såg vad som hände på bordet (de andra bettade o spelade som vanligt).

riktigt dåligt.

lösningen var att stänga ner party poker och logga in igen. med lite tur hann man in till nästa hand.

Postad

Jag har haft samma problem med partypoker. Ni får lov att starta om mjukvaran illa kvickt när det händer.

Troligen är de som driver partypoker helt dumma i huvudet. Allting tyder på det.

Postad
verkar som att dom släppte en uppgradering av programvaran nu i helgen, som tydligen äntligen ska fixa de här skandalösa strulet...

jag blev autofoldad några händer under söndagsgrinden innan jag startade om klienten så det verkar inte funkat så jättebra.

Postad

Hände mig med på Party för något årsedan. Var och varannan gång jag satt och lirade Sit&go så sluta något eller alla bord att fungera och jag blev autofoldad. Tog ut alla pengar och har aldrig loggat in på sidan igen efter det....