Gå till innehåll

Slow learning newbie and his road back to zero!

Recommended Posts

Postad

Tjenare! Även jag tänkte ge mig på att skriva en lite pokerdagbok... Jag är snart 30 år och har spelat lite poker till och från, vid tidigare försök har de främst handlat om SNG men just nu lirar jag NL10 6-max.

Jag gör inte direkt någon jätte insatts vid bordet utan håller mig mest lite flytande... Målet är dock att bli en bättre pokerspelare och lära mig behärska en nivå i taget!

Jag är grymt tacksam för all hjälp jag kan tänkas få med kommentarer på mina händer och mitt spel i allmänhet! Dock är jag tacksam om jag slipper en massa dryga intetsägande kommentarer, tänk på att jag är en newbie!

• Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Spelat drygt 600 händer idag, har verkligen gått upp och ned och några händer har varit lite extrema!

Dagens höjdpunkt är ju lätt denna hand i alla fall!

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP ($10.20)

CO ($4)

Button ($29.60)

SB ($9.85)

Hero (BB) ($16.70)

UTG ($12.15)

Preflop: Hero is BB with Kheart.gif, Aspade.gif

3 folds, Button bets $0.40, 1 fold, Hero calls $0.30

Flop: ($0.85) Aheart.gif, Aclub.gif, Adiamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $0.60, Hero calls $0.60

Turn: ($2.05) 6diamond.gif(2 players)

Hero bets $1.50, Button raises to $4, Hero raises to $6.50, Button raises to $28.60 (All-In), Hero calls $9.20 (All-In)

River: ($33.45) 10heart.gif(2 players, 2 all-in)

Total pot: $33.45 | Rake: $1.65

Results:

Button mucked Qclub.gif, Qspade.gif (full house, Aces over Queens).

Hero had Kheart.gif, Aspade.gif (four of a kind, Aces).

Outcome: Hero won $31.80

Kul att man kan ha lite flyt i alla fall :-)

Men annars har jag problem med att jag förösker sno blinds men blir indragen i händer samt att jag inte upptäcker stegdragen utan verkligen bara kliver rakt in i dem!

Slutade dock på ungefär en buy in pluss, men var nere på minus en :roll:

Lite osäker på vart jag gör fel men delvis handlar det nog om att lägga mediokra händer tidigare...

Preflopp ligger jag på 24,7/19,7/3,5 och det känns rätt bra för jag har varit på tok för tight tidigare. Tycker jag attakerar blinds bättre även om jag borde lägga mig vid en reraise mer och jag spelar lite fler marginella händer från mitten för att hålla mina statts uppe... Vad tror ni som kan det här om det? Om jag sjuker för lågt, typ 12/12/0 kan man raisa riktiga skithänder från knappen och få upp statsen lite? Känns som att typ alla sitter och glor på statistik då de lirar...

Ska man gå all in preflopp med JJ mot en 17/17/0 (19 händer)? Jag gjorde det men det var förmodligen helt fel, eller? Med QQ skulle det vara korrekt?

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (Button) ($12.20)

SB ($1.70)

BB ($15.80)

UTG ($10)

MP ($10.45)

CO ($9.80)

Preflop: Hero is Button with Jspade.gif, Jdiamond.gif

1 fold, MP bets $0.40, CO calls $0.40, Hero raises to $1.20, 2 folds, MP raises to $3.20, 1 fold, Hero raises to $12.20 (All-In), MP calls $7.25 (All-In)

Flop: ($21.45) Qheart.gif, 4diamond.gif, 8heart.gif(2 players, 2 all-in)

Turn: ($21.45) 9heart.gif(2 players, 2 all-in)

River: ($21.45) Qspade.gif(2 players, 2 all-in)

Total pot: $21.45 | Rake: $1.05

Results:

Hero mucked Jspade.gif, Jdiamond.gif (two pair, Queens and Jacks).

MP had Kheart.gif, Kspade.gif (two pair, Kings and Queens).

Outcome: MP won $20.40

Vad säger ni? Riktig newbie varning eller standard förfarande? Mina handreadings skills är tydligen inte prima... Om inte annat kan vi se detta i denna hand!

Hero (CO) ($13.40)

Button ($12.90)

SB ($6.45)

BB ($10.55)

UTG ($9.45)

MP ($21.70)

Preflop: Hero is CO with 3s.gif, 3h.gif

2 folds, Hero bets $0.40, 1 fold, SB calls $0.35, 1 fold

Flop: ($0.90) 3c.gif, 4d.gif, kh.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $0.70, SB raises to $1.40, Hero raises to $2.10, SB raises to $2.80, Hero raises to $3.80, SB raises to $6.05 (All-In), Hero calls $2.25

Turn: ($13) ac.gif(2 players, 1 all-in)

River: ($13) 6d.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: $13 | Rake: $0.65

Results:

SB had 4heart.gif, 4club.gif (three of a kind, fours).

Hero had 3spade.gif, 3heart.gif (three of a kind, threes).

Outcome: SB won $12.35

Men ärligt? Är det inte en hand man får leva med? Blev ifs rätt upprörd, hade honom först på Kx och med tiden typ AK men det visade sig vara fel... Finns det någon chans att jag skulle ha foldat?

Det var några händer från idag! Men jag hoppas få med mindre flashiga händer och mer fundersamma händer med tiden...

Någon som har några tankar kring mina frågor och funderingar, i så fall skriv gärna något =09

Tack och adjö!

/Gasimoe

Postad

Spela där du trivs, det är lättaste sättet att bygga rulle. Visst suger de fetpung på SvS 0,5/1, men trivs du bättre på en annan klient, go for it.

Jag suger visserligen på texas cashgame, men för att ge mina åsikter.

AK. Varför beta turn? Låt honom skjuta igen.

JJ. 19 händer säger inte mycket om en spelare. Däremot säger 4-bet på NL10 i princip KK+. Om du 3-betar JJ så tycker inte jag att det är ett misstag att vika mot 4-bet på den nivån.

33. Enda felet jag tycker du gör är minraisarna hela tiden. Dra på lite, du vill få in degen med set här.

Vet inte om HM funkar till SvS, det är däremot förbjudet att använda det.

Postad
http://www.ladda-upp.com/bilder/20652/resultat-poker

Mitt resultat so far! Ingen glad syn! :rolleyes:

http://www.ladda-upp.com/bilder/20651/dubbla-ess

Inte so ofta man ser! (gissar jag)

Du ligger på -4BB/100, det är inte särskilt farligt som nybörjare. Läser du på forumet och försöker utveckla dig själv så kommer du säkerligen vända trenden så småningom.

Det snygga i den andra bilden är ju att du lyckats matcha färgerna också. :-D

Postad

Alltid kul med lite kloka tankar!

Nummer ett är väl att jag stressad då jag spelar, lite svårt att slappna av och tänka rätt... När det gäller mitt bettningsmönster så är det nog lite det som spökar, jag tänker inte riktigt och törs inte slowplaya bra händer :-( Men jag skall jobba på det! :-) Tror inte heller att jag ser någon skillnad mellan 3-bet och 4-bet, är jag med till 3-bet så vill jag all in, är förmodligen fel tänkt det med...

Tänkte försöka lira några händer nu, blir nog inte så mycket idag dock... Jag skall fortsätta tänka på att lägga händer av typen top kicker top pair om jag raisar och får reraise på flopp eller de senare gatorna, så trist att åka på folk med triss (borde det vara bra?) Dessutom ta det lungt och föröska undvika att åka på dålda stegar...

Försöker skriva något senare! 8-)

/Gasimoe

Postad

Jag slänger in en fråga här får vi se om någon tar sig tid att läsa och svara...

Jag har sökt på folk på de bord jag spelar på (2 bord) och vissa spelar så många som 16 bord! Någon som har några tips på hur man spelar mot den typen av spelare? 3-betta och stjäla blinds?

Ha de!

Postad

Spelat några få hundra händer sedan senast, men det går lite segt... Ligger på noll men har förlorat på missade draghänder och en lite trist hand:

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (5 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB ($13.10)

UTG ($10)

MP ($10)

Button ($9.15)

Hero (SB) ($9.90)

Preflop: Hero is SB with Aclub.gif, Kclub.gif

UTG bets $0.20, 2 folds, Hero raises to $0.60, 1 fold, UTG calls $0.40

Flop: ($1.30) Kspade.gif, Adiamond.gif, 10club.gif(2 players)

Hero bets $1, UTG raises to $2, Hero calls $1

Turn: ($5.30) Qdiamond.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $4.10, Hero folds

Total pot: $5.30 | Rake: $0.25

Results:

UTG didn't show

Outcome: UTG won $5.05

Men jag förmodar att folden var korrekt... Även spelet innan kändes rätt bra.

Överlag har jag legat lite lågt i 3-betting, får föröska jobba mer med det, annars vet jag inte riktigt varför det går så pass segt... Jag har lite problem att balancera på linjen mellan att våga spela en hand vidare även om den inte är super bra och att lägga mig i tid... Jag har spelat mycket mot folk med små stacks, det tycker jag inte om heller men jag får väl föröska ändra min starting hand range lite mot dem så får vi se..

http://www.ladda-upp.com/bilder/20721/graf-idag

Nu skall jag se hur det går i andra halvlek mot Malta...

Bye bye!

Postad

Borde jag ha låtit bli att spela den hand helt? Eller i alla fall lagt mig? Känns som jag hela tiden visste att jag skulle förlora handen... Att det ska vara så svårt att lägga den :roll:

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (5 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP ($5.45)

Hero (Button) ($12.90)

SB ($13.70)

BB ($12.50)

UTG ($10)

Preflop: Hero is Button with Qspade.gif, Kheart.gif

2 folds, Hero bets $0.40, SB calls $0.35, 1 fold

Flop: ($0.90) Qdiamond.gif, 2club.gif, 9heart.gif(2 players)

SB bets $0.50, Hero raises to $1, SB calls $0.50

Turn: ($2.90) Qheart.gif(2 players)

SB bets $0.50, Hero raises to $2.50, SB raises to $7.10, Hero raises to $11.50 (All-In), SB calls $4.40

River: ($25.90) 10diamond.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: $25.90 | Rake: $1.25

Results:

Hero had Qspade.gif, Kheart.gif (three of a kind, Queens).

SB had Qclub.gif, Aclub.gif (three of a kind, Queens).

Outcome: SB won $24.65

Hero (SB) ($13.65)

BB ($7.95)

UTG ($10)

MP ($14.30)

CO ($26.30) (20/14/7)

Button ($3.20)

Preflop: Hero is SB with Aheart.gif, Kclub.gif

2 folds, CO bets $0.35, 1 fold, Hero calls $0.30, BB calls $0.25

Flop: ($1.05) 8club.gif, 3diamond.gif, Kspade.gif(3 players)

Hero bets $0.70, BB calls $0.70, CO calls $0.70

Turn: ($3.15) 2diamond.gif(3 players)

Hero bets $2.50, 1 fold, CO raises to $25.25 (All-In), Hero folds

Total pot: $8.15 | Rake: $0.40

Results:

CO didn't show

Outcome: CO won $7.75

Jag tror att det var läge att lägga sig... Stinkte triss men enligt han själv hade han top pair med färgdrag... =0/

Var det dumt att folda?

Två lite tråkiga händer så nu ligger jag minus idag...

Postad

JAG BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ATT JAG FÅR STRYK AV LÖSA JÄVLA SPELARE! DE BARA TRÄFFAR SINA HÄNDER!!!

Dessutom är jag så jävla dum att jag hänger med fast det är tre färgkort på brädan och de betar på fast jag bara har trissen...

Jobbade upp mig till noll igen men sen ner 3 jävla buyins! (EV$ -1,8 buysins) Blir så trött! Hur svårt kan det vara att lära sig att vara försiktig???

Men hur fan kan man vinna en massa med 89/12/2 och sådana stats???

3000 händer bakåt i grafen då... Var ju på väg upp och nu händer det här!

Blir mest förbannad på att jag spelade fyra bord, jag vet ju egentligen att jag kommer förlora då jag spelar fyra bord samtidigt... samma vissa som vanligt, det går as bra i början med fyra bord men rätt som det är så börjar jag åka på smällar!

Vad är det för ideé att läsa guider och forum samt se filmer om man sen bara sitter där och callar/reraisar när 80/x/x folk bara skrattar lite sött då gått med på 97s preflopp då jag höjt mina 4BB... Måste fan lära mig hur man spelar mot folk som spelar ultralöst, jag tvingats betta som om ingen hade callat för annats hade jag hamnat på 5/2/1 eller nått!

SUCK!

Så där, nu har jag fått skriva av mig lite i alla fall!

Lärdommar:

* Spela endast två bord tills du behärskar spelet bättre

* Tänk lite då du spelar mot fiskar och dyligt löst folk, även om det knappt går att läsa deras händer

* Fundera på hur du skall vinna mot dem

* Om folk rerisear med tre kort i färg på bordet mot din triss du väntat på i fyra timmar, folda...

Ärligt, kan det finnas någon idée att gå upp från NL10 till NL25 om man får stryk av typen 60+/10-/3 och vinner mest av spelare kring 40/20/2? Min tanke är ju att det bara är dumt om man inte ens kan behärska denna nivå ordentligt...

Postad

UTG ($10) (50/22/0)

MP ($2)

Button ($2.95)

Hero (SB) ($11.50)

BB ($11.80)

Preflop: Hero is SB with 6diamond.gif, 6heart.gif

UTG calls $0.10, MP (poster) checks, 1 fold, Hero bets $0.40, BB calls $0.30, UTG calls $0.30, 1 fold

Flop: ($1.30) 6spade.gif, Qspade.gif, 7diamond.gif(3 players)

Hero bets $1, 1 fold, UTG calls $1

Turn: ($3.30) Aspade.gif(2 players)

Hero bets $3, UTG calls $3

River: ($9.30) 8diamond.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $5.60 (All-In), Hero calls $5.60

Total pot: $20.50 | Rake: $1

Results:

Hero mucked 6diamond.gif, 6heart.gif (three of a kind, sixes).

UTG had 8spade.gif, 5spade.gif (flush, Ace high).

Outcome: UTG won $19.50

Visst skulle han kunna ha träffat färgen, men med 85 från UTG?

Jag vet att jag borde ha kasstat handen, fruktansvärt dåligt!

Kollat egenom HM och dagens förlust handar tillstor del även på att jag inte får med mig folk då jag har träffat mina händer... På 540 händer är min största vinnst 1/3:s buyin... Vet i katten hur det kunde bli så illa! :cry:

Postad

För mig helt obegripligt! Jag bara förlorar och förlorar nu igen! Helt sjukt!

På de senaste 1000 händerna har ju vunnit en pott på över halva buy in och förlorat typ 8 sådana potter, eller större...

Denna månad ligger jag på -11,4BB/100 hands har 22,4/17,5/3,0

Ser detta överjävligt ut?

Jag läser och studerar men gör uppenbart någon helt fel!

Snälla hjälp mig! :cry:

Postad

Nu har jag sansat mig lite...

Jag är egentligen medveten om vad ett av felen är, jag tänker inte... Jag tror jag spelar okey preflopp men efter floppen slutar jag tänka ordentligt. Jag måste börja ta motspelarnas signaler på alvar och då ajg skall calla en bet fundera på vad talar för att min hand faktiskt är bättre än motspelarens hand istället för allt fan är hans hand sämmre än min, det måste den ju vara. Även om jag kanske inte tänker riktigt så nu...

Mitt andra problem är att få med mig folk i de potter jag faktiskt vinner! 70%-100% av potsize, är det alltid rätt?

Ta det lugnt och läs motståndarens händer, ta det resultat du kommer fram till på alvar - Det får bli ett ledord! :-)

Nu kommer det bli en paus från pokern några dagar, det kan nog vara bra!

Postad

Jag är ingen expert men det kan vara vettigt att tighta till sig i början och hitta en tight vinnande stil innan du öppnar upp ditt spel och då främst på knappen. Har själv testat alla möjliga olika varianter av preflopspel och på dessa nivåer upp till NL10 iaf så verkar en tight spelstil vara den mest vinnande. Iaf för mig och de vinnande spelarna jag har i min databas så verkar det vara det som fungerar bäst. Tror inte ditt spel skulle må dåligt av att gå ner till 16/14 eller något i den stilen.

Sen fyrbett på NL10 är i princip alltid KK+. Ytterst sällan man ser andra moves.

Lycka till!

Postad

Tack för din kloka kommentar!

Jo jag borde kanske tight upp mer preflopp för att få ett enklar postflopp spel om inte annat... Jag tror att mitt spel på knappen och CO är det som gör att jag har så pass högt som 22/17 och det borde väl vara ett korrekt preflopp spel eller tänker jag fel?

På mina senaste 13k händer (vet inte ur man ändrar det i HM) så ligger jag på 20% steal från CO, 38 steal från knappen och 47% steal från SB. Är det för mycket tror du (ni?)

Om inte annat kanske jag borde minska ned det för att slippa spela vidare med händerna senare i spelet...

Får man fråga avd du har för databas som du kunde se dessa siffror i?

Postad

Lirade några få händer i förmiddags, gick väl lite så där... Träffade inte direkt något men gick lite plus i alla fall. Spelar mycker försiktigare preflopp och c-bettar mycket på floppen, var ingen som föröskte floata mig så det funkade hyffsat.

Men så rätt som det är får jag en intressant hand mot en lös spelare som jag har en hel del som reads på!

Han är 58/7/0 och jag vet att han tycker om att göra en bet på floppen om man checkar till honom. Normalt hade jag bettat på floppen men låter honom ta kommandot då det inte finns något färgdrag (finns ifs en viss risk för stegdrag om han sitter på 89) men så här i efter hand vet jag inte om det var så bra för det blir inte så mycket pengar i potten...

CO ($11.15)

Button ($19.05)

SB ($10)

BB ($11.05)

UTG ($6)

Hero (MP) ($10.25)

Preflop: Hero is MP with 10heart.gif, 10diamond.gif

1 fold, Hero bets $0.40, 1 fold, Button calls $0.40, 2 folds

Flop: ($0.95) 7diamond.gif, Qheart.gif, 10club.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $0.50, Hero calls $0.50

Turn: ($1.95) 5diamond.gif(2 players)

Hero bets $1.50, Button calls $1.50

River: ($4.95) Qdiamond.gif(2 players)

Hero bets $7.85 (All-In), 1 fold

Total pot: $4.95 | Rake: $0.20

Results:

Hero didn't show 10heart.gif, 10diamond.gif (nothing). - Varför skriver den nothing? Kåk tycker jag att det ser ut som...

Outcome: Hero won $4.75

Känns som att jag kanske borde ha bettat på floppen (närmare potsize) och sen har jag så svårt med spelet på rivern... Jag gissar att jag skall betta (så han inte bara checkar vidare han med då jag bettade på turn ) Men hur mycket? Då man ser på "guide filmer" på nätet brukar de ofta gå all in, men här var det tydligen dumt. Ska kolla på det där med betsize mer, borde kanske nöjt mig med 75-90% av potsize, eller?

Nåja, storleken på mina bettar och att suga fast folk i potter är verkligen något jag borde bli bättre på!

Ha det! Blir några små händer till innan det blir några dagars uppehåll igen! Glst med poker just nu!

Trevlig midssomar! :-P

Postad

Satt och spelade lite och fick mest skräp kort, MEN så efter ett tag fick jag QQ!

Button ($9.35)

Hero (SB) ($11.40)

BB ($9.95)

UTG ($10.85)

MP ($18.70)

CO ($9.95)

Preflop: Hero is SB with Qheart.gif, Qdiamond.gif

2 folds, CO bets $0.40, 1 fold, Hero raises to $1.20, 1 fold, CO raises to $2.80, Hero calls $1.60

Flop: ($5.70) 10heart.gif, 3diamond.gif, 10club.gif(2 players)

Hero bets $3.40, CO raises to $7.15 (All-In), Hero calls $3.75

Turn: ($20) Jdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

River: ($20) 4diamond.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: $20 | Rake: $0.95

Results:

Hero had Qheart.gif, Qdiamond.gif (two pair, Queens and tens).

CO had Aspade.gif, Adiamond.gif (two pair, Aces and tens).

Outcome: CO won $19.05

Vad ska man säga? Är ju rätt uppenbart att han har KK eller AA och jag kände det på mig men spelade lite för snabbt och tänkte för lite! Fan... Borde ha lagt mig redan på floppen, eller?

Får kämpa vidare, tråkigt bakslag bara! Hoppas jag kan lära mig lägga denna typ av händer :-(

Postad
Jag slänger in en fråga här får vi se om någon tar sig tid att läsa och svara...

Jag har sökt på folk på de bord jag spelar på (2 bord) och vissa spelar så många som 16 bord! Någon som har några tips på hur man spelar mot den typen av spelare? 3-betta och stjäla blinds?

Ha de!

Jag skrev ett inlägg i Benny81's dagbok, hur jag brukar spela mot såna spelare på på full tilt's NL100.

En viktig standardgrej är väl iaf att inte spela svaga händer mot dessa 12 bord-grinders när dom höjer från tidig position, eller synar/3-betar i SB/BB.

Och höjer dom/går all-in har dom nog nästan alltid bästa handen.

Sen skiljer det sig ju lite beroende på om dom har väldigt tighta stats, eller är mer lösaggro. Dock tror jag inte många är det sistnämnda på PS NL10 och spelar 16 bord.

Det där med att vinna pengar från folk som vinner pengar på pokern går; bara man sätter sig en nivå över dom, på ett eller annat sätt.

Jag vinner stadigt pengar från folk som grindar 10 bord och har vunnit 200k på ftp NL100.

Det gäller ju bara att se på vilket sätt DOM vill vinna pengar, och göra en motstrategi som passar.

10-bords grinders vill vinna pengar på andras misstag, och i standardsituationer, gärna för hela inköp på en gång med starka händer... så vad är deras svagheter? Dom accepterar att lägga sig i marginella situationer, pga att dom inte kan få samma read på motståndare och dynamik vid bordet eftersom dom spelar 10 bord, men räknar att få igen pengarna med starka händer senare. Men det hjälper ju inte dig, om du inte utnyttjar det!

Så hur vinner man av dom? Ta småpotter av dom hela tiden, och skapa förvirring i standardsituationer så dom betalar av med en svagare hand.

Och dom kan inte börja spela tillbaka utan att förlora kontrollen eftersom dom spelar så många bord.

------------

Svagare grinders kan man ju banka på tills dom börjar spela tillbaka, sen har man förhoppningsvis en hand när dom fått nog. Det brukar alltid gå att vinna av dom hur som helst, eftersom dom har sin plan, sin disciplin, sina handranges, men är rädd eller ovan av nån anledning.

------------

Mot dåliga spelare är det ju bara att spela standardpoker. Passar det kan man ju provocera dom lite så kommer snart pengarna flygande

Hur många bord man klarar av att spela samtidigt och ändå kunna se allt detta vid borden är väl olika, men jag tycker aldrig man borde lägga sig under den gränsen, även om man kanske vinner mer pengar IDAG.

Postad

Jag förstår din poäng... Just nu har jag väldigt svårt med mitt eget spel så jag skall återgå till verklig ABC-poker men man måste ju tänka på motspelarnas svagheter i alla fall! Men efter som de ofta är väldigt tighta får man väl främst se till att man verkligen sitter på en stark hand om man skall spela mot dem!

Postad
Jag förstår din poäng... Just nu har jag väldigt svårt med mitt eget spel så jag skall återgå till verklig ABC-poker men man måste ju tänka på motspelarnas svagheter i alla fall! Men efter som de ofta är väldigt tighta får man väl främst se till att man verkligen sitter på en stark hand om man skall spela mot dem!

Jo precis! Även om man inte har kommit så långt med sitt eget spel kan man ju praktisera att inte ge dessa grinders action/betala av när dom börjar satsa hårt eller går all-in, eftersom dom 9/10 ggr har bästa möjliga handen.

Men efter som de ofta är väldigt tighta får man väl främst se till att man verkligen sitter på en stark hand om man skall spela mot dem!

Ja i alla fall att man sitter på en stark hand när dom börjar höja din flop-bet, eller går all-in på turn/river.

Så länge dom inte synar mer än 1 gata, eller visar styrka lägger dom sig istället väldigt ofta.

Så banka på dom tills dom börjar göra motstånd helt enkelt :-P

Du känner väl om nån börjar bli provocerad av ditt spel, då är det bara att lugna ner sig en stund, eller hoppas på en väldigt stark hand, så får du antagligen bra betalt utan att vara slagen.

Det är ju större chans att ha bästa handen i en stor pott om man skapar action, istället för att hoppas på att ha bästa handen när "det bara blir" action utan att du gjort nåt.