Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har börjat min 4 månader långa pokerkarriär med FL, men i framtiden är det ändå NL jag siktar på då det verkar vara där pengarna finns. Jag undrar nu lite över hur man ska gå tillväga den dag man börjar spela NL. Jag vill inte gå in oseriöst och helt oförberedd utan göra "rätt". Har ni som spelar NL börjat med det direkt eller gått vägen via FL? Förstår att det är svårt att säga vad som är rätt och fel, men ni kanske kan ge råd iaf.

Min tanke är att spela ihop pengar på FL först för att sedan prova på NL efterhand. Bekanta mig gradvis med NL då jag inte vill sätta in stora belopp som jag sen spelar bort direkt på NL. Vad säger ni om den strategin?

Vilka sidor har microlimit, typ 0.1-0.2 osv?

Hur mycket pengar bör man ha för att spela NL?

Vilka bra böcker finns som man kan lära sig NL med?

Tar gärna emot andra bra tips och råd för min fortsatta pokerkarriär!

* RP - QoS *

Postad

1) Primanätet, Stars och PokerChamps (bland annat). Rekommenderar den sistnämnda (dåligt motstånd).

2) Läs här. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=481

Du behöver 3000 ggr big blind (men det är ju inte tillämpligt på mikrolimit där du alltid kan sätta in en ny hundralapp, artikeln är skriven för pokerspelaren som livnär sig på NL och samtidigt bygger bankrulle.

Följ gärna gfs86 äventyr på NL-borden på Multipoker på http://www.pokerdagbok.org

3) Bäst är Bob Giaffones och Wtewart Reubens "Pot-limit & no-limit (eller om det var tvärt om) poker"

3.5 - Läs här på forumet, här hittar du råd i världsklass!

Postad

Gdaily: Är det stor skillnad mellan Stars och Pokerchamps. Spelar nu på Champs där det är äckligt lätt motstånd, det är dock väldigt lite spelare. Svårt att hitta fulla bord i 0.1/0.2NL.