Gå till innehåll

Analys av mina stats


lackerbiten

Recommended Posts

Hej, undrar om någon kunnig skulle kunna ta en titt på mina stats från pokertracker 3 och ge mig förslag på hur jag kan förbättra mitt spel.

 

Om någon skulle var aså godhjäratd så PMa mig. Vill inte dela med mig av mina stats till alla;).

 

Vore verkligen skitschysst!

 

Tack på förhand

 

/OSU

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över hur många händer handlar det om?

 

Hur som, jag tror du är lite väl paranoid då det handlar om dina stats. Du kommer inte ge upp någon edge genom att posta dem, och även om jag skulle ha fel så kommer det kompenseras av det faktum att du får bättre feedback av fler personer.

 

Sedan kan du ju faktiskt censurera ditt screen name om det nu svider så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag frågade också om hjälp med detta.. ångrar det lite nu. om du kan tänka fram det rätta svaret själv så har du blivit en bättre pokerspelare på en gång. finns ju inget facit för vinnande poker direkt. dåligt spel preflop kan absolut kompenseras med bra spel postflop, och därmed även vinnande poker. tvärtom gäller väl också.

 

statsen säger inte hur många big blinds du har ens en gång

 

think ! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över hur många händer handlar det om?

 

Hur som, jag tror du är lite väl paranoid då det handlar om dina stats. Du kommer inte ge upp någon edge genom att posta dem, och även om jag skulle ha fel så kommer det kompenseras av det faktum att du får bättre feedback av fler personer.

 

Sedan kan du ju faktiskt censurera ditt screen name om det nu svider så.

 

Okej då jag postar väl skiten här då:P

 

Jag lirar NL20 6max 12-15 bord.

 

Jag vet inte riktigt vilka stats som är relevanta men jag tar väl med ett par stycken så får ni säga till om det är något ni saknar.

 

Händer: 64 200

Vunna händer: 13,78 %

Vunna sessioner: 45,89 %

Vunna pengar 339 euro

BB/100 1,32

 

VP$IP : 18,61

PFR: 7,44

W$WSF: 39,94

WTSD: 24,53

W$SD: 59,17

AF: 3,87

AFq: 46,15

3Bet: 2,42

fold 3B: 71,78

Att to steal: 13.3

Fold BB to steal: 78,82

Fold SB to steal: 86,11

 

Det jag skulle vilja veta är ifall det är något fel med den spelstilen? Vad jag kan ändra på?

 

Tips på nivåer som nl20 och nl50, vilken spelstil som passar bäst osv.

 

Andra förslag som kan hjälpa mig mottages tacksamt.

 

Tack på förhand.

 

OSU

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har suttit på nl20 jag med ett tag.

din lucka mellan PFR och VPIP är för stor. du behöver få in pengar med mer än 7% av händerna preflop, annars är du lättspelad för att vi känner till din range väldigt väl.

 

du trebettar AA KK och eventuellt QQ ? samma där... alla på nl20 har hud och ser detta:P

 

du har 1,32 i BB/100. försök få upp den i 10-15 iallafall. ;)

 

det mesta finns förmodligen i ditt postflopspel. bettar du alltid 2/3pot och checkar 5/6 turn och sen skjuter river varje gång för att dom checka bakom?.. t.ex.

bettar du aldrig mindre med valuehänder, så att du kan köra billiga bluffar?

 

du bör faktist vinna mer än 40% av showdowns över ett så stort sample. det är svårt att vinna annars. du betalar av för mycket, eller värdebettar alldeles för löst på river. ändra inställningen till att "jag ska inte ge bort en krona" på varje river, varje turn varje flop osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...