Gå till innehåll

50/50 lägen med 30BB


Gunnfjaun

Recommended Posts

Spelade 50r pa boss igar och har lite fragar kring 2 hander jag spelade. Bada utspelar sig nara bubblan (20/188)

 

hand 1:

 

23 spelare kvar

En random spelare öppnar fran HJ för 5400 pa 1000/2000 ante ca 125. han sitter med 16k bakom och jag har 55 i BB med ca 60k. Alla foldar fram till mig. vad gör jag?

 

hand 2:

 

19 spelare kvar

Blinds 1500/3000 ante ca 150

telednk (telefonkiosk?) gar all in for 22k fran CO. Jag sitter pa ca 65k med 77 i SB. Foldas fram till mig. BB sitter med 80k. Vad gor jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag ser inte värdet i att ställa med 55 i första handen.

Fi har typ 10BB, bet/fold skulle ju vara extremt dåligt, och utan FE, vill vi fightas om nästan halva vår stack mot en range som består av bättre pockepar och överkort?

 

Dessutom, tycker jag en höjning från HJ ser väldigt stark ut givet Fi stack.

Tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte värdet i att ställa med 55 i första handen.

Fi har typ 10BB, bet/fold skulle ju vara extremt dåligt, och utan FE, vill vi fightas om nästan halva vår stack mot en range som består av bättre pockepar och överkort?

 

Dessutom, tycker jag en höjning från HJ ser väldigt stark ut givet Fi stack.

Tänker jag fel?

 

Ja, du verkar tycka att våran stacksize själva är allt för relevant (den är inte jättrelevant så länge vi täcker fi), sen ger du fi en allt för tight range mot vad som är optimalt att stoppa in med där och sist och slutligen glömmer du de döda pengarna i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...