Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hade inga bra reads på jasper. det var mycket action på bordet med mig paudie och tiltmonster. jasper såg rätt många floppar men var sedan passiv. kändes som en kung och att han inte vill släppa frikort på turn. är A ett bra bluffkort? jag reppar ändå Ahxh rätt bra tänkte jag. har han en 6a är ju checken på river otroligt vek, om han inte vill locka fram just en bluff eller är superpassivmongofisk. tänkte som fan innan jag bestämde mig här.

***** Betfair Poker Hand History for Game 528371674 *****

NL $0.25/$0.50 Texas Hold'em - Friday, May 29, 01:31:48 GMT 2009

Table Neon 137 6-max (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of active players : 5

Seat 1: Jazvec ( $50.45 )

Seat 2: Paudie101 ( $79.36 )

Seat 3: jasperdog ( $51.15 )

Seat 4: HERO ( $44.47 )

Seat 5: tiltmonster ( $50 )

Seat 6: lazarus59 ( $131.50 )

tiltmonster posts small blind [$0.25]

lazarus59 posts big blind [$0.50]

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 4h, 5h ]

Paudie101 raises to [$1.50]

jasperdog calls [$1.50]

HERO calls [$1.50]

tiltmonster folds

lazarus59 folds

** Dealing Flop ** [ 6h, Kc, 3h ] (pot ca 5)

Paudie101 checks

jasperdog bets [$2]

HERO raises to [$7]

Paudie101 folds

jasperdog calls [$5]

** Dealing Turn ** [ 6s ] (pot ca 20)

jasperdog bets [$9.62]

HERO calls [$9.62]

** Dealing River ** [ Ac ] (pot ca 40)

jasperdog checks

HERO kliar sitt huvud...

Postad

Synar nog pre alla dagar i veckan, riktigt billigt att köpa in sig med en ok draghand.

Enda sättet att vinna potten är ju att betta river. Betta för att reppa Ahxh är väl ok. Vet inte hur pass tänkande FI är men FI kan mkt väl checka river för att inducera bluff från missat färgdrag om han sätter dig på det. Dock tror jag inte att en random FI på nl50 tänker så långt och att han har en halvbra K och troligen viker mot en bet på ~25 på river.

Postad

Hade du haft 100-120 BB när handen började så åker degen in rätt ofta här utan read men du är tyvärr för short för att bluffa här imo.

Ang pre så är det ett så marginellt beslut att vaken eller borde spela så stor roll.

Postad
Det var väl en rätt bra river för bluff, så jag tycker du kan pusha.

Vad gäller pre går det inte att folda.

Fi får paya 27 för vinna en pott på ca 90..

Han kommer syna alla 6or, antaligen missat nötfd om han är semibra. Viker antaligen KQ alla missade andra missade fd.

Älskar shoven här men du skulle varit reloaded pre för att den imo ska vara standard.

Postad
Synar nog pre alla dagar i veckan, riktigt billigt att köpa in sig med en ok draghand.

Enda sättet att vinna potten är ju att betta river. .

Man måste inte vinna varje pott =)

Du reppar ju för övrigt inte särskilt mycket när du pushar river där, 6a eller set borde du raisat turn med, K raisar du knappast flop med och du har ju inte AK i din range.

Fi kan ju inte värdebetta så mycket när A kommer och du bara har massa bustade drag så han går säkert för check-call med alla sina värdehänder (typ K och några höga pockets, Ax, nöt)

Postad
Fi får paya 27 för vinna en pott på ca 90..

Han kommer syna alla 6or, antaligen missat nötfd om han är semibra. Viker antaligen KQ alla missade andra missade fd.

Älskar shoven här men du skulle varit reloaded pre för att den imo ska vara standard.

bara för att vi inte kan potta betyder väl inte det att fi inte kan checkfolda? Bluffar vi mindre behöver vi ju inte vinna lika ofta, tror verkligen inte vi satsar på att få bort en K. Jag hade checksnappat en K här om jag var fi men finns ju massa sämre händer än så som slår oss som vi kan vara sugna att få bort.

Postad

För balanseringsskäl bör du gå AI på turnen. Annars gör du bara AI med iprincip nöt där om du inte floatar på detta sätt. Jag har kört att lägga till monsterdrag som att betta dem som nöt på flopp och turn i alla fall. Kanske inte optimalt men i alla fall ett system enkelt att ha koll på. Det händer inte så ofta men spelar man ett tightaggroäckligt spel så gagnar det i alla fall helheten.

Postad
För balanseringsskäl bör du gå AI på turnen.

[mer text, bra förklaring]

jag gillar det. det finns ju annars en stor risk att man blir lättläst på syn turn, och inte får mer betalt på river av ex en svag 6a, svag K eller nått pp även när man träffar.

du är tyvärr för short för att bluffa här imo.

det var den här rösten i mitt huvud jag lyssnade på. "nä, det blir för billigt. han kommer syna med K".

jasperdog checks

HERO kliar sitt huvud...

HERO checks

** Showdown **

jasperdog shows [ Qc, 3c ] two pair, Sixes and Threes

HERO mucks [ 4h, 5h ]

** Hand Conclusion **

jasperdog wins $36.59 from main pot with two pair, Sixes and Threes

fast det "borde" varit den här.

bara för att vi inte kan potta betyder väl inte det att fi inte kan checkfolda? Bluffar vi mindre behöver vi ju inte vinna lika ofta, tror verkligen inte vi satsar på att få bort en K. Jag hade checksnappat en K här om jag var fi men finns ju massa sämre händer än så som slår oss som vi kan vara sugna att få bort.

jag satte honom på en för specifik hand och missade att han kanske hade nått svagare. räcker ju att jag vinner 2/5... det är möjligt att det är marginellt, men jag tror att jag bluffar för lite och det här läget är nog en bra början.