Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej.

Är det någon som vet hur man kan räkna ut hur mycket man rakar per månad??

Går det att se detta i "mitt konto" på något vis?

Är det möjligt att estimera raken med hjälp av hur mycket summit-points man tjänar in?

Tacksam för svar!

Postad
Hej.

Är det möjligt att estimera raken med hjälp av hur mycket summit-points man tjänar in?

Tacksam för svar!

Ja, det är möjligt då man får exakt 1sp/$ i bordsrake på fullring borden och 1,4sp/$ i bordsrake på 6-manna borden.

Postad
Ja, det är möjligt då man får exakt 1sp/$ i bordsrake på fullring borden och 1,4sp/$ i bordsrake på 6-manna borden.

ok...så om jag spelar full ring så dividerar jag detta med 10, och short med 6??

detta borde alltså bli en ungefärlig rake eller?!

Låt säga att jag har 3500 summitpoints på en månad, har bara spelat full ring då har jag i princip rakat $350. Stämmer detta tror du?

Postad
ok...så om jag spelar full ring så dividerar jag detta med 10, och short med 6??

detta borde alltså bli en ungefärlig rake eller?!

Låt säga att jag har 3500 summitpoints på en månad, har bara spelat full ring då har jag i princip rakat $350. Stämmer detta tror du?

3500/10 blir ungefärlig rake för fullring ja

För 6-manna borde ungefärlig (MGR, dealt rake etc.) bli 3500/1,4/6 om jag inte tänker fel.

Postad
Fel! Gr inte att räkna ut så då man får summitpoints även opm man inte är med i potten = inte betalar någon rake

Lär inte skilja så extremt mycket.

Skulle bli oerhört förvånad om det skiljer mer än 30% mot vad man faktiskt rakar ens med en ubernittig eller en ultrashort-stack strategi.

Dessutom framgår det rätt tydligt från min post ovan att jag hela tiden pratat om ungefärlig rake.