Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Dessa två händer utspelar sig efter varandra. wolfer har precis satt sig till bords. werenka har nyss vunnit en pot på närmare 100 euro. Har ingen speciell read på honom...

Players:

liquid (EUR 30,50 in seat 2)

Torkel_Top (EUR 12,00 in seat 3)

werenka (EUR 111,25 in seat 4)

wolfer (EUR 10,75 in seat 5)

Ahebahe (EUR 10,00 in seat 6)

Dealer: werenka

Small Blind: wolfer (0,25)

Big Blind: Ahebahe (0,50)

liquid was dealt: Js - Qd

liquid Call (0,50)

Torkel_Top Call (0,50)

werenka Call (0,50)

wolfer Call (0,25)

Ahebahe Check

Flop Qs - 6d - 3d

wolfer Check

Ahebahe Check

liquid Bet (2,25)

Torkel_Top Fold

werenka Raise (4,50)

wolfer Call (4,50)

Ahebahe Fold

liquid Call (2,25)

Turn Qs - 6d - 3d - 4s

wolfer Bet (0,50)

liquid Call (0,50)

werenka Raise (5,75)

wolfer All-In (5,25)

Känner mig slagen i det här läget och ångrar att jag överhuvudtaget gav mig in i den här handen...

liquid Fold

River Qs - 6d - 3d - 4s - Ks

wolfer shows: 9d - 9c (a pair of nines)

werenka shows: Qh - Jd (a pair of queens)

Typiskt också, hade blivit en splitpot mellan mig och werenka. Jaja, det är inte så mycket att göra åt.

werenka wins: EUR 27,25 (with a pair of queens)

Players:

liquid (EUR 25,00 in seat 2)

Torkel_Top (EUR 11,50 in seat 3)

werenka (EUR 127,75 in seat 4)

wolfer (EUR 25,00 in seat 5)

Ahebahe (EUR 9,50 in seat 6)

Dealer: wolfer

Small Blind: Ahebahe (0,25)

Big Blind: liquid (0,50)

liquid was dealt: 9h - Th

Torkel_Top Call (0,50)

werenka Call (0,50)

wolfer Call (0,50)

Ahebahe Call (0,25)

Bra kort att ha som Big Blind och jag behöver inte betala extra. Tack, Tack!

liquid Check

Flop 9s - 7h - Kh

Ahebahe Check

liquid Check

Torkel_Top Bet (0,50)

werenka Call (0,50)

wolfer Raise (1,00)

Ahebahe Fold

Både ett par och färgdrag. Känner att det är läge för en raise.

liquid Raise (3,75)

Torkel_Top Fold

werenka Call (3,25)

wolfer Raise (5,50)

liquid Call (2,75)

werenka Call (2,75)

Börjar ana lite oråd när två motspelare följer... Men bara jag får färgen eller nian ska jag ta hem detta.

Turn 9s - 7h - Kh - 5h

Pang! Färgen sitter och jag Bettar utan att tveka

liquid Bet (5,00)

werenka Fold

wolfer Raise (10,00)

Tycker ändå att jag borde ta honom. Dessutom känns det som att det är försent att lägga sig.

liquid Call (5,00)

River 9s - 7h - Kh - 5h - 6c

Nu jävlar!

liquid All-In (8,00)

wolfer All-In (8,00)

liquid shows: 9h - Th (a flush, king high)

wolfer shows: 8h - Jh (a flush, king high)

wolfer wins: EUR 57,00 (with a flush, king high)

Det är så man kan börja gråta...

Skulle vara schysst med lite feedback på mitt spel på dessa händer.

Tack

Postad

Angående den första så är väl den enda anmärkningen på en gång att du la dig i handen. Du hade ju så stora odds där att du nästan var tvungen att spela. Du hade ju 5.33 mot 1 potodds, och med topparet och ok kicker så är det i min bok en solklar syn. För att förtydliga varför jag skulle sätta mig själv som favorit i den handen så kan vi börja med att kolla på pre-flop spelet.

Du synar endast din hand från tidig pos. Hade de andra suttit på AQ, AA, KK eller till och med KQ så borde de höjt med den stigande potten. Ingen höjde dock, vilket visar på marginella händer. Kom alltid ihåg att medan potten stiger så kostar det inte mer att syna förrän någon höjer. Varje spelare efter dig har alltså bättre potodds och de sista har ju så bra potodds att de bör spela på vilken hand som helst. Om de hade haft AQ, KQ eller högt PP borde de visat styrka pre-flop.

Floppen kommer och du har högsta par och förmodligen bästa kicker. Du satsar runt potbet vilket är bra för att få flushdragarna att betala dyrare än de bör för att dra ut på dig. Du får mothugg och synar. Vad du skulle kunnat göra här är ju att hugga tillbaka. Gå all-in själv och sätt press på honom! Då kommer du se att folk blir lite mer försiktiga mot dig i potter hädanefter.

Däremot så kommer det spel du gjorde i denna hand inte vara fördelaktigt för din table image. Uppmärksamma kommer ju se det här. Du spelar aggressivt till en början men hoppar av när det börja bränna till lite.

Sen vet du vad jag tycker om folden där på turn också :)

Bara min $2 angående den handen. Återkommer angående nästa hand snart ;)

Postad

Den första handen tycker jag är knepig i och med att jag får motstånd av två spelare. Då känns det spontant som att någon av dom har mig slagen. Men det är klart, ingen höjer ju preflop vilket du också påpekar.

Postad
Floppen kommer och du har högsta par och förmodligen bästa kicker. Du satsar runt potbet vilket är bra för att få flushdragarna att betala dyrare än de bör för att dra ut på dig. Du får mothugg och synar. Vad du skulle kunnat göra här är ju att hugga tillbaka. Gå all-in själv och sätt press på honom! Då kommer du se att folk blir lite mer försiktiga mot dig i potter hädanefter.

Men vänta nu. Han betar ut på floppen, blir höjd, en spelare till synar höjningen och han ska gå all-in med topp-par och en knekt som kicker?