Rey_noob Postad 29 April , 2005 Rapport Share Postad 29 April , 2005 Hej! Jag har inte spelat så länge men tillräckligt länge för att hata samtidigt som att älska detta spelet. Man kan ju tro att man är shitizofren..en studen blir helt helt saligt glad för att 2 minuter senare vilja slå sönder allt man får tag i!! Efter att jag hade spelat denna handen var jag nära att slänga laptopen genom fönstret ner på Achebergsgatan....hoppades innerst inne oxå att spårvagnen skulle köra över den med! Men det kunde ju ha blivit dyrt då jag bara lånar den av skolan Men här kommer handen jag spelade....det kanske var jag som spelade den dåligt eller hade jag bara otur med korten? Tacksam för alla svar..var ärliga nu och säg om jag verligen var ute och simmade eller om mina bet var bra och så... Jag är inte så bra på odds och sånt men efter floppen vad var mina chanser att vinna/förlora Jag förlorade egentligen inga pengar då jag inte spelar med så höga instatser ännu men det spelar ingen roll! Jag tycker att det finns principer och en av dessa är att jag borde ha vunnit här!! Faaaaaaan!"#¤!"#¤"#¤! Normal Table Fixed Limit 0.05/0.10 Rake: 0.07 Seat: 1 Kötto1 Seat: 2 think Seat: 3 hairy69 Seat: 4 Detta är jag Jag får AJ på given (Ändrat till AJ - Kubo) Seat: 5 Martin555 Seat: 6 grenadine Seat: 7 redoigen Seat: 8 SRoark Seat: 9 Orlandon (Dealer) Seat: 10 fredyba ------------------ OpeningBetRound ------------------ fredyba : Posts small blind 0.02 Kötto1 : Posts big blind 0.05 think : Calls for 0.05 hairy69 : Folds Detta är jag : Raises for 0.10 Martin555 : Folds grenadine : Folds redoigen : Calls for 0.10 SRoark : Folds Orlandon : Folds fredyba : Calls for 0.08 Kötto1 : Calls for 0.05 think : Calls for 0.05 ------------------ Flop här kommer det upp K43 Nu har jag drömhanden men vågar inte beta. Jag tänkte check raisa...och det lyckas ------------------ fredyba : Checks Kötto1 : Checks think : Checks Detta är jag : Checks redoigen : Bets 0.05 fredyba : Calls for 0.05 Kötto1 : Calls for 0.05 think : Folds Detta är jag : Raises for 0.10 redoigen : Raises for 0.10 fredyba : Calls for 0.10 Kötto1 : Calls for 0.10 Detta är jag : Raises for 0.10 redoigen : Calls for 0.05 fredyba : Calls for 0.05 Kötto1 : Calls for 0.05 ------------------ Turn Här kommer det upp en 4 Okej någon kan sitta med en triss men jag tänker....Finns inte en möjlighet att nån kan ha kåk...vem fan sitter med en 4 efter så mang bet efter floppen...så jag chek raisar igen ------------------ fredyba : Checks Kötto1 : Checks Detta är jag : Checks redoigen : Bets 0.10 fredyba : Calls for 0.10 Kötto1 : Calls for 0.10 Detta är jag : Raises for 0.20 redoigen : Raises for 0.20 fredyba : Calls for 0.20 Kötto1 : Calls for 0.20 Detta är jag : Raises for 0.20 redoigen : Calls for 0.10 fredyba : Calls for 0.10 Kötto1 : Calls for 0.10 ------------------ River kommer det en K Okej nu fattar jag att någon kan ha en kåk. Men vem fan skulle följa med såhär långt med en 4 och en K...........jo kötto1 ------------------ fredyba : Checks Kötto1 : Checks Rey_noob : Checks redoigen : Checks Detta är jag : Shows cards redoigen : Mucks cards fredyba : Mucks cards Kötto1 : Shows cards ------------------ Showdown ------------------ Kötto1 [ KS, KH, KD, 4S, 4D - Fullhouse ] Detta är jag [ AS, KS, JS, 4S, 3S - Flush ] redoigen [ KS, QS, 7S, 4S, 3S - Flush ] fredyba [ KS, KH, 4S, 4D, 8S - Two Pair ] Hur in i helvete gick detta till....? Jag har ju inte spelat så mycket men det sättet som kötto1 spelar är det verkligen vanligt/normalt....?ska man gå som han gör med en K4....jag har lärt mig att man foldar en K4.....Fy fan vad arg jag bli Okej det känns redan bättre nu när man har fått skriva av sig i alla fall //Rejman * RP, ett försök till tydlighet - QoS * (QoS din haschtomte! Han floppar ju nötfärgen och blir utdragen av runner runner - Kubo) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ving Postad 29 April , 2005 Rapport Share Postad 29 April , 2005 Tog en stund innan jag fattade vad du hade på handen. Kör svenska eller engelska förkortningarna. Jag läste att du inte (ej) hade någon spader på handen... Angående handen så sitter Kötto på Big Blind och träffar två par på floppen. Klart han kör på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikey Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 För det första bara en liten påpekning. Använd gärna de engelska förskortningarna eftersom det är oftast de som används på detta forum. Bekanta dig även gärna med reglerna för postning av HHs. Du kan kika på riktlinjer här: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=6460 Till frågan nu Alltså sitter han på K4? Det framgår ju ingenstans att han inte sitter på en hand som till exempel AK, KQ, KJ, KT, Kx. Om man floppar toppar så är det klart han lirar vidare. Det kostar honom alltid bara ett bet att syna så han kan ju inte lägga sin hand där. Man kan aldrig sitta och räkna med att folk floppar färg på floppen. Sannolikheten för det är ju inte jätte stort, framförallt med bara två stycken i potten och med någon som visar en viss mån av styrka pre-flop. Jag är ingen FL expert, men är det verkligen bra att checkraisa 2 ggr i rad? På turnern hade han ju lätt kunnat få ett gratis drag till kåken. Om jag skulle sitta på en medioker hand som skulle kunna bli ett monster vid nästa kort och någon som check-raisat mig på rivern checkar så finns det ju ingen chans att jag bettar då. Då tackar jag för min chans att få ihop en bra hand Men var lugn du. Du var ju favorit i den handen under lång tid, och mer ofta än inte så kommer du ju vinna cash på den Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 Ett par på brädet betyder att någon kan ha kåk. Det är sånt man får ta när man sitter med färg. Och det behöver ju inte vara med en fyra - 33 ger ju t.ex. också kåk. Två par på brädet och din färg är så gott som död, i synnerhet om många spelare har varit med och betat. Beklagligt men inget att göra åt. Var glad för att Kötto inte köttar in ytterligare bet på river, varför han nu gör så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rey_noob Postad 30 April , 2005 Författare Rapport Share Postad 30 April , 2005 Tack för alla tipsen.... Först vill jag bara be om ursäkt för att jag gjorde fel när jag skrev in korten..... ska inte ske igen lovar Mycket av det ni säger är sant och jag kanske borde ha lagt handen tidigare...men man vill inte släppa en nötfärg..... Men det e sakr jag får lära mig bara! Spelade precis en turnering på expekt i alla fall med 500 anmälda kom på 17 plats och lite pengar fick man tillbaka Chip och natti /Rejman Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikey Postad 30 April , 2005 Rapport Share Postad 30 April , 2005 Oj nej nej, släpp inte nötfärgen! Enda tillfället då du skulle bli verkligt rädd för kåken är på river i min mening, och då är det syndigt att släppa handen i det läget. Du behöver ju inte höja på rivern, utan om han skulle bettat vore det bra att bara syna. Men lägg för bövelen inte den handen där Jag skulle satt honom på par i kungar direkt eftersom han inte höjde dina raises. Framförallt efter turn kortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts