Alexxzz Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 hejsan alla glada pokerlirare! Jag har varit retierd från poker ungefär 2-3 månader, men har nu fått tillbaka suget, och tänkte börja spela på SVS, och har då några frågor.. Vet dock inte om detta är rätt forumdel, och då ber jag om ursäkt, och så får väl MOD flytta inlägget eller något. Iallafall: På Svs hemsida så står det att man måste skriva ut och skicka in något papper om man vill kunna casha ut pengar, men jag har hört något helt annat från andra som spelat där, att man inte behöver skicka in något papper? Hur ligger det till osv? En fråga jag tror jag vet svaret själv på, är om svs är skattefritt? Måste man skatta på vinster man tar ut? Jag har fått för mig att man INTE ska behöva det, men vill vara säker. I svs 500 Kr turre varje kväll kl 22, brukar det vara bra värde i den? Brukar det vara fina värden i dem andra turneringarna på svs? Och så till sist, är Svs en bra pokersite? Jag spelade där för ett antal år sedan, när sidan var ny i princip och då var det inget att hänga i granen direkt.. Det var väl dem frågorna jag hade att ställa nu, och skulle vara väldigt tacksam om jag fick svar =) Hoppas ni har en bra dag! hejpåre! Citera
Ängeln17 Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 På Svs hemsida så står det att man måste skriva ut och skicka in något papper om man vill kunna casha ut pengar, men jag har hört något helt annat från andra som spelat där, att man inte behöver skicka in något papper? Hur ligger det till osv?! Det behöver du göra. En fråga jag tror jag vet svaret själv på, är om svs är skattefritt? Måste man skatta på vinster man tar ut? Jag har fått för mig att man INTE ska behöva det, men vill vara säker.? Skattefritt. I svs 500 Kr turre varje kväll kl 22, brukar det vara bra värde i den? Brukar det vara fina värden i dem andra turneringarna på svs? Iaf de gånger jag lirar den . Och så till sist, är Svs en bra pokersite? Jag spelade där för ett antal år sedan, när sidan var ny i princip och då var det inget att hänga i granen direkt. Är väl en smaksak. Vet de som avskyr den. Själv tycker jag den är helt okey. Fördelarna uppväger iaf nackdelarna. Citera
megaspappa Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 Är väl en smaksak. Vet de som avskyr den. Själv tycker jag den är helt okey. Fiskarna uppväger iaf nackdelarna. FYP Citera
manbearpig Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 1) Jag behövde skicka in papper, men om du har spelat på siten och tagit ut pengar nångång ska du inte behöva göra det. Det var ett jäkla krångel med att skicka in pappren har jag för mig.. 2) SvS är skattefritt 3) 500 krs, och alla andra turneringar är det väl hyfsat bra värde i. Dock är det turbostruktur i de flesta turneringar, i princip alla utom sverigerankingen och de diverse vecko/månadsfinalturneringar som anordnas. 4) Jag gillar SvS pga omahan. Turneringarna är bra men för få. Tror inte det är nån vidare action på sngs (har spelat några st 5manna och motståndet e väl ganska kasst...), och texas NL cashgame ska det vara mkt usla spelare på vad jag hört, men jag spelar aldrig texas. Citera
megaspappa Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 1) Jag behövde skicka in papper, men om du har spelat på siten och tagit ut pengar nångång ska du inte behöva göra det. Det var ett jäkla krångel med att skicka in pappren har jag för mig.. Det tar 30 sekunder att fylla i om man kan sitt kontonr... exakt vad var krångligt? Citera
nutshellcracker Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 Det tar 30 sekunder att fylla i om man kan sitt kontonr... exakt vad var krångligt? Exakt. Finns ställen där man måste skicka in kopia på pass och kortet för att kunna ta ut pengarna till samma kort man betalade in med. Sik. Citera
manbearpig Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 allting som kräver att man skickar brev är i mitt tycke jobbigt. Citera
megaspappa Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 allting som kräver att man skickar brev är i mitt tycke jobbigt. Okej, då har du det verkligen inte lätt.... Citera
ypsil0n Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 allting som kräver att man skickar brev är i mitt tycke jobbigt. Går att faxa, tog mig 1h från jag skrev ut pappret till dom hade godkänt det och jag kunde ta ut pengar. Citera
speccan Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 Fördelarna med svs är väl att det känns simpelt osv med tanke på att det är svenskt, uttag/insättning är skitbra imo max 2bank dagar vid uttag. Deras turneringar har väl imo inget större värde då dom inte lägger till några prispengar. Lowstakes cash game är det fruktansvärt mycket fisk så det är också positivt. Citera
Pistol Pete Postad 28 Maj , 2009 Rapport Postad 28 Maj , 2009 Det där med pappret var ju svinlätt, printa ut-skriv på-faxa in. Hur smidigt som helst. Man får ju ågren på andra sidor med pass,någon räkning, kontonummer och skit. Sen är ju cash-out sjukt bra, tog ut på lördagen, hade det på måndagen, första bankdagen. Mycket bra! Citera
Alexxzz Postad 28 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2009 Hur funkar rejken? Hur mycket rejkar man / hand? och är det rejkback, isåfall när? Tack för alla svar hittills =) Citera
Snygglenn Postad 28 Maj , 2009 Rapport Postad 28 Maj , 2009 rejkback När ska dem skriva in det här i sitt äckliga nyhetsbrev egentligen? Tilt att all rake inte räknas in i pensionen, då skulle man ju kunna pensionera sig nu Citera
Ferna Postad 28 Maj , 2009 Rapport Postad 28 Maj , 2009 Hur funkar rejken? Hur mycket rejkar man / hand? och är det rejkback, isåfall när? Tack för alla svar hittills =) Har för mig att dom tar ut mycket mindre i rake än andra konkurrenter, hur mycket kan jag inte svara på. Sen måste jag säga att sedan deras 2 uppdatering för ca 2 veckor sedan har klienten blivit j*vligt ful ser exakt ut som redbets bossmedia nu, med svindålig grafik osv, älskade klienten på svs innan <3 då den var stilren! Citera
Ängeln17 Postad 28 Maj , 2009 Rapport Postad 28 Maj , 2009 Hur funkar rejken? Hur mycket rejkar man / hand? och är det rejkback, isåfall när? Tack för alla svar hittills =) Det finns ingen rakeback på SvS. Istället har de den lägsta raken i % räknat. Ungefär ½ av övriga har jag för mig. Citera
Partyjack Postad 28 Maj , 2009 Rapport Postad 28 Maj , 2009 När ska dem skriva in det här i sitt äckliga nyhetsbrev egentligen? Tilt att all rake inte räknas in i pensionen, då skulle man ju kunna pensionera sig nu Haha, du och jag ska slåss för att rejken ökas till 4% varav 2% går rakt in på pensionskontot. Mkt bra idé! Citera
Zarec Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Det finns ingen rakeback på SvS. Istället har de den lägsta raken i % räknat. Ungefär ½ av övriga har jag för mig. http://pokerforum.nu/forum/faq-vanliga-fragor/55429-raett-fel.html#post1255023 =D Citera
pezdawg Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Varför så dålig action ikväll på ss? Blir fan orolig... Lönelördag å allt... Grillar alla som har ett liv i det fina vädret? Kommer dom komma in senare när dom är fulla? Behöver jag sälja bilen för att klara månaden? Citera
Snygglenn Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Haha, du och jag ska slåss för att rejken ökas till 4% varav 2% går rakt in på pensionskontot.Mkt bra idé! Alltså jag är helt klart för att höja, kanske till och med dubbla raken om det går in på pensionskontot. Då hade jag kört dygnet runt i två år och sen chillat i Dnepropetrovsk resten av livet. Har hört att utelivet ska vara nice där, ska du med eller? Bifogar en bild på Dnepropetrovsk: Citera
Upgrade Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Varför så dålig action ikväll på ss?Blir fan orolig... Lönelördag å allt... Grillar alla som har ett liv i det fina vädret? Kommer dom komma in senare när dom är fulla? Behöver jag sälja bilen för att klara månaden? sant mindre action än vanligt i helgen....kom in en del fisk vid 5 tiden igår natt dock... Citera
Recommended Posts