Gå till innehåll

Flytta till Phuket?


kevmo

Recommended Posts

för mycket horor i patong, får ju inte vara ifred nånstans på kvällarna där.

tacka vet jag strandfesterna på phi phi :-D

 

lär bli thai i vinter igen sjukt nice där så vore ju kul att hamna där det finns lite pf folk, kanske man måste till patong ändå :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stör mej inte ett jota att det e massor horor i patong... jag ska inte ta med några horor hem så jag skiter bara i dom... dessutom finns det miljoners som INTE är horor dvs festande thais och falanger och de är knappast svåra att hitta.

 

phi phi är alltid nöten obv, kul att bo i phuket, festa i patong, sen varannan vecka dra på brakfecke på phi phi i några dagar och riktigt bränna ut sej [:

 

IMO BITCH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Tar ju bara lite över 1h från phuket till phi phi.

 

phi phi > phuket, Foh sure!

 

jamen grejen e den att du kan inte stanna på phi phi mer än max 5 dar typ för sen får man klaustrofobi då det e så jäääävla litet!

 

EN (ungifär;) ) gata på hela ön. need i say more?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en annan sak med phi phi är att de inte har nån jävla strand... det FINNS en strand men den är värdelös pga svart skit överallt, mycket kort på bredden, grumligt vatten, långgrunt utav heeeeeeelvete (gå 15 min rakt ut tills du inte ser människor längre, sitt ner och ha vatten till naveln) och en hel del tång och döda koraller... just därför e phuket så jävla bra, inte mkt slår stränder som nai harn, kata, karon, bangtao eller kamala...

 

sen finns det ju donken i patong och phuket town och det går ju inte att leva utan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en annan sak med phi phi är att de inte har nån jävla strand... det FINNS en strand

 

sen finns det ju donken i patong och phuket town och det går ju inte att leva utan

 

Du tänker på main beach va?

 

Det finns long beach också som du åker till med båt, 5-10min. Den är det inget fel på enligt mig.

Men något som inte går att leva utan är kycklingspetten för 30baht utanför thaiboxnings stället samt spelkonsolerna 10m längre bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar man en longboat så finns det ju många nötiga stränder runtom som stränderna i phuket inte kan mäta sig med. Håller dock med om att det bästa är väl att vara där max en vecka och sen kan man vara där flera ggr under thaivistelsen ist.. Crappy internet på phi phi också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som föredrar Koh Chang / Koh pangan / samui? Vi är (minst)2 st som drar i oktober för 4-6 mån griiiind. Kanske kan va lite trixigt att hitta bra lina på öarna dock, var ett par år sen jag var där.... O stortilt på disconnect-potter, det pallar man ju inte en dag ens...:roll:

 

skulle vara nöten att dela boende med ett par stycken till, för att få lite go lyx utan att köra highstakeshyra.

 

Anyways, vi letar boende för fullt - och vi verkar ju knappast vara ensamma på PF om det. NiCe!!

 

Måste bara fly när skitsverige slår ner ens övergående sommarhumör bakifrån i oktober. Som att bli knockad av en ångestbatong, FLYYYY i tell u.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en annan sak med phi phi är att de inte har nån jävla strand...

 

:shock:

 

phi phi är grymt fint, men mitt phi phi är tyvärr försvunnet. jag hade sjuk tur som drog till FMP några dagar innan tsunamin kom, var där efteråt, vår bungalow vi hade bott i 2veckor i 3pers för 700baht/natt var totalt demolerad och vi hade garanterat sovit när den slog till. men vetefan om småöar är bra för grind i dagsläget.

 

säger som jag brukar säga till alla. http://www.lamaiwanta.com mkt fint ställe för grind, inte hört många negativa reviews av de 30-50tal svenska pokerspelare jag lurat dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha - Thailands turistnäringsdepartement-thingy borde ge dig nån sorts affiliate deal mtp hur mkt pengar du genererar åt dem :lol:

 

jag får faktiskt comission. inte så mkt dock, får gratis frukost i restaurangen som tack. ja, jag vet att alla andra också får det nu

 

dock oakwood borde ge fan rakeback. vet inte hur många som bott där, säkert 10-20pers som bott där 3månader och säkert lika många till som bott där 1 månad. och alla är flitga med att betställa roomservice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får faktiskt comission. inte så mkt dock, får gratis frukost i restaurangen som tack. ja, jag vet att alla andra också får det nu

 

dock oakwood borde ge fan rakeback. vet inte hur många som bott där, säkert 10-20pers som bott där 3månader och säkert lika många till som bott där 1 månad. och alla är flitga med att betställa roomservice.

 

Du borde väl ligga bra till för en gratismånad på citysuiten oxå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...