gEeWhiZm8 Postad 25 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 December , 2009 Haterz sas.. Vi är ju rena rama metropolen, utkörningspizza osv... Tror vi har mest pizzerior per capita i Sverige på runt 20st fördelat på runt 30k invånare. BOOM, lawyered! vi har......typ 10st på 17k invånare, fast det bor bara typ 8-10k i centrala kalix.. BOOOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowboy Postad 25 December , 2009 Rapport Share Postad 25 December , 2009 vi har......typ 10st på 17k invånare, fast det bor bara typ 8-10k i centrala kalix.. BOOOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LOOOOOOL, vi har minst 10 på 6-8k invånare...SHIP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 26 December , 2009 Rapport Share Postad 26 December , 2009 Sundbyberg vinner, finns typ bara pizzerior, kinakrogar och frisörer här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 26 December , 2009 Rapport Share Postad 26 December , 2009 Sundbyberg vinner, finns typ bara pizzerior, kinakrogar och frisörer här indianska restaurangen vi åt på då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 26 December , 2009 Rapport Share Postad 26 December , 2009 indianska restaurangen vi åt på då? Ändra kinakrogar till asiatiska restauranger så blir det nog rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
speltorsk_LOL Postad 26 December , 2009 Rapport Share Postad 26 December , 2009 Ganska standard att köpa hem en massa tomat ost skinka-pizzor och ha i frysen för att värma på sten i ugnen när pizzasuget kommer och orken inte infinner sig - på speltorsk_LOL´s vis. (Toppas gärna med andra ingredienser efter behag sas) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jnxjnxy Postad 26 December , 2009 Rapport Share Postad 26 December , 2009 LOOOOOOL, vi har minst 10 på 6-8k invånare...SHIP not so hidden fail Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 27 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 December , 2009 Vet inte hur roligt det är för er som inte känner någon av personerna men... Det här är det bästa jag någonsin hört! Vad som behövs klargöras före ni läser convon: Leffe = polare som jag festade med igår Emil Larsson = Annan polare till mig som inte jag eller leffe hängde med alls igår Skaburbian = Band från Luleå som hade live uppträdande på hotellet Hotellet = Hotell & även bar & nattklubb på helger Sandra = leffes gf Robin säger: Hörde du vad leffe gjort igår efter hotellet? jockeee säger: nope? säkert nå legendariskt Robin säger: JAH! bråkade med sandra vägrade fara hem och sova, drog på efterfest hos nån kille klockan 6 drog han tillbaka till hotellet Han har flera kompisar som bor precis bredvid hotellet oxå så det finns ingen anledning att gå dit och sova! jockeee säger: LOL ?????? Robin säger: ingen som svarar i receptionen lägger sig å sover på en soffa där jockeee säger: HAHAHAHA AHHAHAHAHA HAHAAHHAHAHAH Robin säger: Emil Larsson kommer klockan 7 och väcker han jockeee säger: LARSSON HUR!? Robin säger: drar upp han på efterfest i deras hotellrum jockeee säger: VAD GÖR HAN DÄR HAHAHA NEJ det finns ju inte Robin säger: Dom går in i rummet bredvid jockeee säger: ???????????? Robin säger: där ligger skaburbian och sover jockeee säger: ???????????????????? HAHAHAHA HAAHAAHAHAHAHAHA Robin säger: han ställer sig å lira på deras gitarrer jockeee säger: NEJ DE GÖR HAN INTE Robin säger: hahah han gör det Sen somnar han i en stol i larssons hotellrum vaknar typ vid 8 går ner i receptionen betalar ett rum och en loka går upp å sover Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 27 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 December , 2009 BB på 5 10 hu i år Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 27 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 December , 2009 amanda får kläder för 500kr av mig på H&M om hon ser Paranormal Activity.. ;D såg den igår och den var svinläskig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Phyre Postad 28 December , 2009 Rapport Share Postad 28 December , 2009 amanda får kläder för 500kr av mig på H&M om hon ser Paranormal Activity.. ;Dsåg den igår och den var svinläskig Vill se den filmen. Hörde att folk gick från biosalongen för dom pallade inte kolla klart Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowboy Postad 28 December , 2009 Rapport Share Postad 28 December , 2009 amanda får kläder för 500kr av mig på H&M om hon ser Paranormal Activity.. ;Dsåg den igår och den var svinläskig Vill se den filmen. Hörde att folk gick från biosalongen för dom pallade inte kolla klart Skämtet? =( är som att se någon slags spökdokumentärserie på Tv4+ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 28 December , 2009 Rapport Share Postad 28 December , 2009 Vill se den filmen. Hörde att folk gick från biosalongen för dom pallade inte kolla klart I usa yes. Såg filmen på premiären och tyckte den va brutalt jävla dålig. En läskig scen i hela filmen, slutet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 28 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 December , 2009 Vill se den filmen. Hörde att folk gick från biosalongen för dom pallade inte kolla klart Ja jag tycker sällan att skräckfilmer är bra filmer men den här var ruskigt bra. Jävligt bra skådespelare trots att det typ var första filmen båda av dom varit med i någonsin. Läste på IMDB att hela filmen bara kosta $11~15k att göra och de 2 huvudrollsinehavarna fick betalt $500. Och ändå drog filmen in $9.1M under första veckan i USA. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emil Postad 28 December , 2009 Rapport Share Postad 28 December , 2009 tror väl mer på att dom gick ur biosalongen för den var så jävla dålig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 28 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 December , 2009 Ehh, blev precis vräkt från min nya lägenhet som jag precis flyttat in i. Samma bolag som hyr ut åt mig. Anledning: Jag hade inte städat ur min gamla lägenhet. Dom kom och inspekterade min gamla lägenhet den 18e dec, då hade jag inte hunnit städa ur den(hade dock tagit bort alla grejor förutom min dator och någon lampa). Sen kom dom igen och inspekterade lägenheten den 23e och då hade jag inte hunnit städa ur den heller. Och så nu ringde dom idag och sa att jag blivit vräkt från min nya lägenhet för att jag inte städat ur min gamla och mitt "nonchalanta betéende". Han klagade även på att jag hade suttit framför datorn då inspekterarn var i lägenheten, tydligen måste man följa han runt lägenheten???? Och han sa även att jag varit dryg osv mot han som inspektera. Vilket jag absolut inte varit. helt jävla sjukt känns det som. Och nej, jag har inte fått några klagomål från några grannar sen jag blev vräkt från den första lägenheten. känns som att dom bara söker efter en anledning att kicka ut mig. och jag kommer inte kunna få någon ny lägenhet i kalix eftersom alla fastighetsbolag snackar alltid med varandra innan dom tar in en ny boende. great edit5: När jag blev vräkt från första lägenheten så fick jag ändå avsäga mig den själv för när jag väl pratade med han och berättade hur jag upplevt allt från min point of view så förstod han mig. Och då man avsäger sig en lägenhet så betalar man hyran på den i 3månader till vare sig man vill det eller inte. Om inte kalixbo hittar någon ny som dom kan hyra ut den till efter man flyttat ut för då slipper man betala hyran på den. Så jag trodde ju att jag hade 3 månader på mig att helt vara ute??? Ja visst, jag var lat som inte städade ur lägenheten när dom sagt åt mig att dom ska komma och inspektera den men wtf, inte fan trodde jag att jag skulle bli vräkt pga det "han" som jag nämner hela tiden är chefen för kalixbo som är så jädkföladfj.. fick hålla tillbaks så jävla mkt från att totalt lacka i telefon edit10: sammanfattning: Han ringer upp säger att vi måste gå "skilda vägar, joakim jägerving och kalixbo går inte ihop, du är för arrogant" med världens jävla drygaste röst. Men jag får ändå stanna i min nya lagg tills mitt test kontrakt på 3 månader går ut. Och då frågar jag: "Så jag får inget nytt kontrakt när test kontraktet går ut?" Då svarar han: "nejnej nej det sa jag inte.. men du har ett stort minus pga det här" ????????? idiotjävel edit14: har ju aldrig haft problem med betalningar och har betalat redan för hela december Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 28 December , 2009 Rapport Share Postad 28 December , 2009 Fan va sjukt Finns ju en upside till det också iofs, sthlm nästa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
smooger Postad 28 December , 2009 Rapport Share Postad 28 December , 2009 Fan va sjukt Finns ju en upside till det också iofs, sthlm nästa haha +1, tänkte precis skriva samma sak:mrgreen: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 28 December , 2009 Rapport Share Postad 28 December , 2009 Ehh, blev precis vräkt från min nya lägenhet som jag precis flyttat in i. Samma bolag som hyr ut åt mig. Anledning: Jag hade inte städat ur min gamla lägenhet. Dom kom och inspekterade min gamla lägenhet den 18e dec, då hade jag inte hunnit städa ur den(hade dock tagit bort alla grejor förutom min dator och någon lampa). Sen kom dom igen och inspekterade lägenheten den 23e och då hade jag inte hunnit städa ur den heller. Och så nu ringde dom idag och sa att jag blivit vräkt från min nya lägenhet för att jag inte städat ur min gamla och mitt "nonchalanta betéende". Han klagade även på att jag hade suttit framför datorn då inspekterarn var i lägenheten, tydligen måste man följa han runt lägenheten???? Och han sa även att jag varit dryg osv mot han som inspektera. Vilket jag absolut inte varit. helt jävla sjukt känns det som. Och nej, jag har inte fått några klagomål från några grannar sen jag blev vräkt från den första lägenheten. känns som att dom bara söker efter en anledning att kicka ut mig. och jag kommer inte kunna få någon ny lägenhet i kalix eftersom alla fastighetsbolag snackar alltid med varandra innan dom tar in en ny boende. great edit5: När jag blev vräkt från första lägenheten så fick jag ändå avsäga mig den själv för när jag väl pratade med han och berättade hur jag upplevt allt från min point of view så förstod han mig. Och då man avsäger sig en lägenhet så betalar man hyran på den i 3månader till vare sig man vill det eller inte. Om inte kalixbo hittar någon ny som dom kan hyra ut den till efter man flyttat ut för då slipper man betala hyran på den. Så jag trodde ju att jag hade 3 månader på mig att helt vara ute??? Ja visst, jag var lat som inte städade ur lägenheten när dom sagt åt mig att dom ska komma och inspektera den men wtf, inte fan trodde jag att jag skulle bli vräkt pga det "han" som jag nämner hela tiden är chefen för kalixbo som är så jädkföladfj.. fick hålla tillbaks så jävla mkt från att totalt lacka i telefon Där blev det ett riktigt gott skratt kan jag meddela. Vräkt från nya lyan för att du inte städat ur den du blev vräkt ifrån förra veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 28 December , 2009 Rapport Share Postad 28 December , 2009 edit10: sammanfattning: Han ringer upp säger att vi måste gå "skilda vägar, joakim jägerving och kalixbo går inte ihop, du är för arrogant" med världens jävla drygaste röst. Men jag får ändå stanna i min nya lagg tills mitt test kontrakt på 3 månader går ut. Och då frågar jag: "Så jag får inget nytt kontrakt när test kontraktet går ut?" Då svarar han: "nejnej nej det sa jag inte.. men du har ett stort minus pga det här" ????????? idiotjävel Seriöst tror jag det löser sig, annars hade han definitivt tagit chansen att säga att det är kört när du frågade. Är nog egentligen bara fråga om att de vill ge dig en näsbränna för vad de upplevt vara en oförskämd hyresgäst. Undrar också om det är ok att göra så mtp de regler som finns. Men antar iofs att du inte är med i hyresgastföreningen, och varför skulle man egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolboll Postad 28 December , 2009 Rapport Share Postad 28 December , 2009 Alltså det jag inte förstår, du betalar för lägenheten till sista dec? Alltså borde du ju få ha vad du vill där fram tills dess, har aldrig varit med om en inspektion förens man verkligen flyttat UT från lägenheten. Be han suga kuk och återkomma 1 jan, så länge du betalar för skiten måste du ju få förvara vad fan du vill där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Orrarah Postad 28 December , 2009 Rapport Share Postad 28 December , 2009 Trist! Jävla fittmentalitet! Dags att dra från Kalix! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 28 December , 2009 Rapport Share Postad 28 December , 2009 mmm vafan hur kan dom tro att du ska behöva tömma lägenheten när du fortfarande betalar hyra för den? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MS Postad 28 December , 2009 Rapport Share Postad 28 December , 2009 Håller med er ovan, låter helt sjukt detta hoppas det löser sig... Flytta ner till västkusten Skiter man i att sanera lägenheten, gör dom det när 3 mån är gångna.. Detta mot kommunal timpeng, lätt värt det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Burning Postad 28 December , 2009 Rapport Share Postad 28 December , 2009 Verkar som din hyresvärd är ute och seglar lite. Visst ska du städa lägenheten innan du flyttat ut men om du har betalt för december och ni inte har kommit överens om att du ska flytta tidigare så ska han inspektera först efter du flyttat. Ta kontakt med hyresgästföreningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts