Gå till innehåll

Recommended Posts

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr5.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (BB) (kr1000)

Button (kr548.96)

SB (kr509.82)

UTG (kr366.27)

MP (kr1069.48)

 

Preflop: Hero is BB with Adiamond.gif, Aspade.gif

1 fold, MP bets kr17.50, 2 folds, Hero raises to kr65, MP calls kr65

 

Flop: (kr132.50) 4heart.gif, Qspade.gif, 3diamond.gif(2 players)

Hero bets kr90, MP raises to kr220

 

MP är en väldigt aggresiv och kompetent spelare. jag är så gott som 100% på att hans höjning är set eller air på flopen eftersom han inte höjer KK och det knappast finns några drag.

 

jag vill nog syna här men hur spelar ni turn och river isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill tillägga att set som du nämner lär vara ganska så ovanligt och du bör leda här en överlägsen majoritet av gångerna. Han kan mycket väl ha 55-JJ och tro att han leder och försvara sin hand. I så fall kommer han antagligen vika mot shove men ändå inte betala betala av mer, möjligen syna en lite vb på river.

 

Många andra händer är självklart oxå möjliga.

 

Du leder oftast här och du kommer i det flesta fallen vinna vad som ligger i potten just nu. Har han 33, 44, QQ får vi betala av och reloada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du helt säker(?!) på att han ha air eller set så ska du inte betta mer utan syna ner oavsett hur bordet utvecklas.

Bettar han av >30% av sin air(foldar 70%) så är det ju en jättefin kossa.

Skulle han värde höja med typ KQ så tappar du väl lite i genomsnitt men inte så att det ska påverka särskilt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt du i pos skulle jag synat, som det är nu skulle jag varierat det. Det är småjobbigt att 3betta där men mot vissa spelare är det absolut bra.

 

Stacka iaf 100%, för din read är totalt off och du har en bra hand.

MP är en väldigt aggresiv och kompetent spelare.

jag är så gott som 100% på att hans höjning är set eller air på flopen eftersom han inte höjer KK och det knappast finns några drag.

1+1 = 0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt du i pos skulle jag synat, som det är nu skulle jag varierat det. Det är småjobbigt att 3betta där men mot vissa spelare är det absolut bra.

 

Stacka iaf 100%, för din read är totalt off och du har en bra hand.

 

 

1+1 = 0.

hur är min read "totalt off"? han höjer AQ eller JJ här och trycker in allt mot en 3bet med ett smile på läpparna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att han är bra men samtidigt 100% säker på att han är totalt polariserad. Sen säger du att han är aggressiv också... och att han inte har KK.

 

Det går inte ihop. Alls.

 

Alltså, kort: Om han bara har ett set eller air är han inte bra så någon av readsen är off.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att han är bra men samtidigt 100% säker på att han är totalt polariserad. Sen säger du att han är aggressiv också... och att han inte har KK.

 

Det går inte ihop. Alls.

 

Alltså, kort: Om han bara har ett set eller air är han inte bra så någon av readsen är off.

 

varför skulle en bra spelare höja med KK på flopen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle inte en bra spelare 4beta kungarna eller det är något nytt grymt att inte ha någon 4bet?

 

kanske. hursomhelst bör han vara väldigt polariserad efter höjningen på flopen.

 

när jag skrev att han var aggressiv menade jag typ att han 3bettar mycket, höjer drag, checkraise bluffar osv. inte att han gör korkade höjningar med bra händer när bara bättre synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhm.. Så du menar att du är medveten om att du själv är en tight nit som bara spelar nötter och att han är tillräkligt kompetent för att förstå det? I det fallet förstår jag vad du menar.

 

Då förstår jag även varför han har mycket AIR där, eftersom du skulle vara lost även om du hade KK vilket ligger högt i rangen. Då behöver han bara vara rädd för AA/QQ.

 

Angående KK och 4bet sitter han i pos och möter en nit så syn pre är rätt normalt. Att gå broke 200bb pre då är sällan bästa linjen. Sen finns det väl andra anledningar till 4bet förutom handen i ett vakuum, men de anledningarna är försvinnande små på nivån.

 

Så ja, syna och försök c/r turn allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...