Gå till innehåll

Hjälp en vilsen man


Queridan

Recommended Posts

Hej.

 

Jag är vansinnigt sugen på att åka till cosmopol i malmö på måndag och spela deras 500+100 NLHE Freezeout. Saken är den att jag aldrig spelat en liveturnering, förutom hemmaarrangemang. Därför har jag lite undringar i min stilla nervositet.

 

Hur funkar det? Jag menar hur går det till från det att man kommer dit osv, blir man guidad till ett nytt bord?

 

Det står att pokerrummet öppnar klockan 18, samtidigt som turneringen börjar, hur går det ihop?

 

Hur är stämningen där nere, schysst och uppsluppen eller tight och snorkigt mot nybörjare? Tänker både på personal och spelare.

 

Hur är motståndet i en sådan turnering? Jag är ingen höjdare själv men kommer alltid långt i online-turneringar med inköp mellan 25-60 $.

 

Vore tacksam för svar för att stilla min oro, och uppmuntran för att göra detsamma. Är medveten om att strukturen är fucked up, men syftet är mest att få upp enn känsla och prova på liveturneringar.

 

Tacksam för all hjälp, ha en härlig dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelade första gångerna på CC i göteborg tycker jag att jag fick ganska bra hjälp. Läs igenom house rules innan du kommer dit (finns på hemsidan). De flesta är trevliga, vissa dealers är ganska katastrof så får hoppas du får bra dealers i början.

 

Tänk på att vara tydlig med vad du ska göra (säg raise, fold, bet osv) och gör inga stringbets så brukar man klara sig bra. Du kommer in i det snabbt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg till när du registrerar dig vid ingången att du ska vara med i turneringen, så kollar de att du betalt och du får en biljett. När de sedan öppnar pokerrummet går du dit och lämnar biljetten och får i utbyte en lottningslapp som visar var du ska sitta - typ "bord 3, stol 6". Borden är tydligt markerade med siffror så du hittar enkelt rätt. Vilken stol som är vilken talar dealern som sitter där om - är såklart inte alls svårt att räkna själv från plats 1 som är direkt till vänster om dealern, men vissa verkar tydligen ha problem med det har jag märkt :)

 

Flytt mellan borden sköts av personalen, och om/när det blir aktuellt blir du tillsagd av dem när det är din tur att byta bord och vart du då ska gå.

 

På måndagsturneringarna brukar det vara ganska fiskigt som sagt, så det ska säkert gå bra för dig. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...