Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan, nu har jag tagit beslutet att åter börja spela lite poker, har inte sedan tidigare varit direkt aktiv på forum så tänkte ta och presentera mig själv.

Jag är 23 år och har spelat onlinepoker "on and off" sedan jag fyllde 18. Mitt "gamble-intresse" har funnits sedan gymnasiet då man gick till kiosken där man kunde lämna in sina tippskupponger utan att visa leg,..

De första spel som hände med Texas hold'em var online, på expekt, då de tillhörde prima om jag inte missminner mig, satte in sådär 50-100 SEK och spelade antingen en sit 'n go eller provade på lite NL50 med 5-10 dollar vid bordet, jag tyckte det var ett fartfyllt spel och väldigt spännande att se korten falla och hoppas att just mitt kort skulle dyka upp, det var inte så mycket tanke bakom utan mer trycka in med 2 höga kort och hoppas på träff. Mina första riktiga vinnster var väl en MTT som kostade 5-10 dollar att spela och "klonkade" en andra plats och vann ca: 400 dollar, strax innan de var uppspelade på CG så lyckades jag gå och vinna en 25 dollars freezeout på 2115 dollar, jag tog ut pengar och köpte mig en ny dator för det mesta och det andra pissades bort på NL100-NL200... det där med att ha rulle var inget som jag hade någon direkt tanke på utan jag ville bli rik, snabbt skulle det gå...

Jag mognade till slut i mitt spel, satte in 400 dollar och började 4-tabla NL20 gick ganska bra och jag varvade med MTT's, CG var aldrig min starka sida utan gick nog ungefär +-0 med rakeback inräknat men rulle växte ändå, jag var en hygglig turneringsspelare, till slut sa jag upp mig från jobbet i ett passande läge och flyttade till sthlm, spelade hela nätterna och klarade mig ganska bra, efter hyra och el hade jag runt 5-6SEK att leva på i månaden, men att gå från det till att bo hemma och arbeta 3-skift på industri så tyckte jag inte att pengarna var värt det.. så 5 månader senare hoppade jag av spelet och flyttade tillbaka till min hemort och började igen arbete på en annan industri, spelade lite poker MTT's vid sidan av för att det var roligt, men blev inga pengar direkt, ett par klonkar runt 1500 dollars sträcket kom väl in men tror inte ROI:n var sådär jättehög.., Har sedan dess arbetat och just nu Pluggar jag Grafisk Form och arbetar extra på en lokaltidning.. har gjort ett par halvhjärtade grindstarter som börjat bra men jag har avslutat vid första downswingen för att jag inte haft råd med att backa som student, nu när jag har extrajobbet tänkte jag doc k försöka hinna skaffa en bankrulle som ska kunna ersätta större delen av studielånet i månaden men spelar utan press och det känns bra, att vinna pengar snabbt är inte lika viktigt som att spela bra denna gången och tålamodet är mycket bättre utan press.

Jävlar vilken lång presentation det blev, Nu till den dagsaktuella pokern:

Stake : 150 Euro på b2b (thx mate ;)),

RB : 60% (thx mate 2 ;))

Limit: NL10, med eventuella "helgskott" på NL20 när rullen är 250+

Mål: Spela NL10 tills BR är på 500 eur (kommer boosta rullen vid månadsskiftet för att komma ifrån NL10 a.s.a.p med ca 150-250 eur)

Började spela den 15.onde denna månaden och ska posta lite händer och andra tankar, men nu har jag inte tid :P.

På återseende!

Postad
gl :) kommer följas. Hur mycket lir/månad kommer det bli ungefär? nl50 innan sommarlovet!

Hej du, Jo det kommer nog bli mellan 15 000 - 25 000 händer i månaden beroende på hur mycket jobb/plugg jag har att göra, ju bättre det går ju mindre jobb blir det och därmed fler händer ;), Tanken just nu är nog att försöka nå NL20 till sommarlovet (som börjar om 2 veckor) och gör jag inte det så boostar jag rullen om jag kan så det ska gå, men NL50 tills efter sommarlovet hade varit mycket trevligt, men har inte beslutat så långt fram, vill spela tryggt och utan press :) för hårda mål blir press och det ska man akta sig för, iaf jag.

Postad

Kom på att jag inte har berättat reglerna för Tourneringsspel

Regler för MMT: Inköpen till freezeout får ej vara större än 50% av ett fullt inköp på den aktuella nivån (gäller även S'nGs).

När det gäller re-buy tourneringar så är det 20% som gäller

Jag tar gärna emot tankar och tips när det gäller Managment av min BR, vet inte vad som gäller men jag anser mig själv slå NL10/NL20 utan större ansträngning, vet att NL20 blivit mycket tightare än när jag spelade det senast, provspelade där lite grann och såg att många spelar med VP/IP 25/15, men det är helt klart slagbart då de spelar ABC och väldigt lite hjärna, bara att det kommer ta lite längre tid.

Postad

Okej, såhär har min dag sett ut idag, gick upp 09:50 för att hinna till skolan 10:40, skulle gärna skriva mer om det men who cares? ;).. Sedan rusade jag ifrån skolan vid lunch för att hinna till jobbet 15:00 som ligger 8 mil (?) från min bostad, fick en badbeat då köksklockan lurade mig på en timme så jag var en timme för tidigt men de löste sig då jag åkte hem till "Trixxter" för att se han lira lite NL100 men han satt och coachade en annan på NL100 :P, men kul iaf diskuterade händer och snackade lite skit, sedan off to work då jag hade fritid nog att lägga upp denna :P, lämnar jobbet vid 23:00 och får ett samtal från en vän i Nässjö som råkar ligga mellan Eksjö (arbete) och Jönköping (bostad) och hon hängde med mig hem för att ligga i min säng och vicka med fötterna.. själv spelade jag 721 händer NL10, hade blivit fler men ska upp 07:30 imorrn till skolan och jag har en 5 timmarsregel när det gäller sömn :P nu till dedär 721 händerna..

Känndes bra, inte allt för trött och hyggligt pokersug. postar lite händer som ni kan skratta/gråta/kommentera:

Hand 1: http://weaktight.com/1123774

Game # 1212785466 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.05/0.10 - Table "Nijmegen"

Players(max 6):

creTzulea (EUR 10.00 in seat 1)

JJ_Ace (EUR 17.35 in seat 2)

mpantani (EUR 12.71 in seat 3)

titussoy (EUR 0.00 in seat 4)

Simo90 (EUR 8.16 in seat 5)

SpaouN (EUR 13.30 in seat 6)

Dealer: mpantani

Small Blind: Simo90 (0.05)

Big Blind: SpaouN (0.10)

SpaouN was dealt: Ad - Ac

creTzulea Fold

JJ_Ace Fold

mpantani Raise (0.35)

Simo90 Call (0.30)

SpaouN Raise (1.30)

mpantani Call (1.05)

Simo90 Call (1.05)

Flop Ah - 3s - Ks

Simo90 Check

SpaouN Bet (2.70)

mpantani Call (2.70)

Simo90 Fold

Turn Ah - 3s - Ks - 3d

SpaouN Check

mpantani All-In (8.61)

SpaouN Call (8.61)

River Ah - 3s - Ks - 3d - 4d

SpaouN shows: Ad - Ac (a full house, Aces full of Threes)

mpantani shows: 8s - 9s (a pair of Threes)

SpaouN wins: EUR 25.52 (with a full house, Aces full of Threes)

Rake: EUR 1.30

Game ended 2009-05-20 00:14:24 GMT+01:00

vill gärna veta om ni tycker att det är standardcheck på turn för det tycker inte jag, gjorde det mot denna då han verkade gilla att pusha allt på turn och fick ju ett mycket trevligt kort och ville ge han chansen.

Hand 2 : http://weaktight.com/1123773

Game # 1212785766 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.05/0.10 - Table "Barendrecht"

Players(max 6):

-edvin- (EUR 3.48 in seat 1)

jap_pt (EUR 5.93 in seat 2)

armandobj (EUR 5.96 in seat 3)

SpaouN (EUR 10.00 in seat 4)

ale1001 (EUR 6.62 in seat 5)

pyhdj588 (EUR 1.98 in seat 6)

Dealer: SpaouN

Small Blind: ale1001 (0.05)

Big Blind: pyhdj588 (0.10)

SpaouN was dealt: 8s - Jc

-edvin- Call (0.10)

jap_pt Call (0.10)

armandobj Fold

SpaouN Raise (0.55)

ale1001 Fold

pyhdj588 Fold

-edvin- Call (0.45)

jap_pt Fold

Flop 8c - 5h - 5c

-edvin- Bet (0.45)

SpaouN Raise (1.57)

-edvin- Call (1.12)

Turn 8c - 5h - 5c - Qc

-edvin- Check

SpaouN Check

River 8c - 5h - 5c - Qc - 4h

-edvin- Bet (0.50)

SpaouN Call (0.50)

-edvin- shows: Kc - 7c (a flush, King high)

SpaouN didn't show hand (8s - Jc)

-edvin- wins: EUR 5.24 (with a flush, King high)

Rake: EUR 0.25

Game ended 2009-05-20 00:11:29 GMT+01:00

Preflop var väl tanken att stjäla för jag satt på ett ganska tight bord och hade vart ganska kortdöd hade VP/IP på 9/7 tror jag..

Flop, jag höjjer för att få veta vart jag står och med hans syn satte jag han på pockets under 8, känndes som han kunde limpa x2 preflop med alternativt färgdraget

Turn, Färgdraget känndes som han hade missat då han inte betar när jag visat så mycket styrka på flop, men jag checkar bakom för att hålla nere potten och check/syna på river

River: se turn.

___

Resultat: +€21.81

VP/IP: 20/14

nl101.jpg

Postad

Hand #1: Ganska standard. Betar ut ifall det är en passiv callingstation vi möter, men check är kanon mot agr. FI. Han drar ju 'alltid' dött.

Hand #2: Gillar inte :/ iso-raisen pre är väl ok, även om jag gärna har lite bättre hand där. Tycker inte om flopraise här, och raise för info är nästan aldrig bra. Vi får spela en större pot med en marginell hand, och vi vet ändå inte riktigt var vi står. Vi kan även bli 3bet-bortbluffade av färgdraget som vi ofta leder mot, om han inte har 2 overs. Och jag tror han viker alla sämre händer, som par under 8. Syna och omvärdera turn, beta för 'tunt' värde eller fånga hans bluffar.

Postad
Hand #2: Gillar inte :/ iso-raisen pre är väl ok, även om jag gärna har lite bättre hand där. Tycker inte om flopraise här, och raise för info är nästan aldrig bra. Vi får spela en större pot med en marginell hand, och vi vet ändå inte riktigt var vi står. Vi kan även bli 3bet-bortbluffade av färgdraget som vi ofta leder mot, om han inte har 2 overs. Och jag tror han viker alla sämre händer, som par under 8. Syna och omvärdera turn, beta för 'tunt' värde eller fånga hans bluffar.

alltså syn på flop och c/f på resterande, eventuell syn på river och det luktar fischy? eller har jag missuppfattat?

Postad

Jahapp, skulle spela hela kvällen vart det tänkt på min lediga dag men nejdå, internetproblem och istället för massa händer blev det bara drygt 500, inget jätteintressant, men sprang ganska bra :)

http://weaktight.com/1129004

- kommentarer?

+€22

och den Totala bankrullen är nu på €258, och därmed är målet för denna månaden faktiskt uppnådd, €+100 var startmålet, men jag har sprungit bra och tar resultatet med en nypa salt, ska väl försöka överträffa mina egna mål och ta 5 inköp till :), imorgon blir det nog runt 2-3 000 händer iaf hoppas jag.. om jag når 300 sträcket blir det eventuellt NL20 lir i helgen om jag hittar lite fyllefisk eller dyl. (tankar om det?)

God natt, Grind on sir, grind on.

Postad

Spelade en turnering igår, inget resultat i den, men tycker det kommenteras dåligt och motivationen att hålla denna igång sjunker, någon som kan rekomendera ett annat forum med mer aktivt kommenterande medlemmar? =)