Megadeth Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Är osäker på denna också, borde kanske reraisa men efter en raise i ohöjd pott tycker jag det är ganska kallt, jag kollar på en turn o ser vad som händer. Min fråga är således främst på turn. Känner att jag spelade ganska hårt. slår ju bara tp överpar så push känns sådär med spelare bakom då stege kanske sitter. Jag väljer att minihöja då Fi som reraisar är short o jag har inget emot att loosa mot honom isf och få in pengarna. Min tanke är antagligen att folda mot en reraise/push från någon där bakom då jag måste vara slagen då (därav minirasien). Sen trodde jag att jag committade Fi men det var visst fel:-) Vad säger ni duktiga? SVS No Limit Hold'em - 5 players - View hand 126765 The Official DeucesCracked.com Hand History Converter UTG: $178.85 CO: $175.87 BTN: $585.77 Hero (SB): $507.50 BB: $1390.24 Pre Flop: ($7.50) Hero is SB with 6 5 UTG calls $5, CO calls $5, 1 fold, Hero calls $2.50, BB checks Flop: ($20.00) 5 6 T (4 players) Hero checks, BB bets $5.00, UTG calls $5, CO raises to $20, Hero calls $20, BB calls $15, UTG calls $15 Turn: ($100.00) 4 (4 players) Hero checks, BB bets $5.00, UTG folds, CO raises to $60, Hero raises to $120, BB folds, CO calls $60 River: ($345.00) 2 (2 players) Hero bets $345.00, CO folds Citera
Dead-Inside Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Fold pre. Raise flopp. 2/3 pot rver. Citera
Tottyville Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Shit va misshandlad hand, du lyckas ta fel beslut på alla gator. C/r flopp och spela därifrån. Citera
Starfitter Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 C/R flopp och få in det om du kan. Annars får du in det på turn och är fortfarande glad.. Citera
Megadeth Postad 19 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2009 Usch vad nitigt tight o folda pre med tre spelare för en halv BB. Finns inte på kartan på SVS för mig. Är det inte kallt att få in det med över 100bb med botten två mot tre spelare i ohöjd pott med potentiell stege ute och desutom efter reraise både på flop och turn? Kallt tycker jag nog... Citera
Hume Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Jag är rätt nyfiken på om det finns nåt konsensus för att syna eller folda pre. Jag synar alltid, skulle vara kul att veta om det är fel. Citera
Starfitter Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Jag är rätt nyfiken på om det finns nåt konsensus för att syna eller folda pre. Jag synar alltid, skulle vara kul att veta om det är fel. Kan med hitta synen om känslan faller in men tror inte det är speciellt stort värde i det. Även om de kostar lite så kommer vi nästan aldrig hitta nöterna och de gånger vi får en bra hand /(suckerstege, 2p, kombohänder osv) så är vi ur poss och kommer inte kunna försvara speciellt många händer utan att blåsa upp potten.. Satan va flummig jag blev men vi floppar nästan aldrig stort och vi är inte aggresor pre så vi skjuter nästan aldrig hem potten. Vi är OOP och de gånger BB slår upp måste vi folda... "Är det inte kallt att få in det med över 100bb med botten två mot tre spelare i ohöjd pott med potentiell stege ute och desutom efter reraise både på flop och turn? Kallt tycker jag nog..." Är ett bra exempel på att när vi träffar svinbra blir ändå stora potter marginella beslut. Citera
JimmyRare Postad 12 Juni , 2009 Rapport Postad 12 Juni , 2009 Du blockar ju i princip risken att någon har set i 5 eller 6 samt TT borde höjt pre. Iom detta bör man väl försöka trycka in så gott det går på flop. Den största risken är väl om BB dyker upp med T5 eller T6. Citera
Recommended Posts