Gå till innehåll

motstrategi till preflopstrebetare (NLT CG)


pisak84

Recommended Posts

finns det nån bra strategi när man sitter över 100bb i cashgame shorthanded och har en duktig men jobbig lirare till vänster som trebetar en väldigt ofta preflop.. ofta ganska små trebet..

 

synar man för light får man spela svåra potter ur pos. för ofta

4 betar man för light kan de spela ännu större potter i pos. om man är lite djup och de tycker man verkar för light

och det känns trist att folda för mycket när man vet att de trebetar light hela tiden.

 

hur löser ni detta?

 

enda jag känner funkar är att antingen lämna bordet, eller byta position, eller spela mycket mycket tightare preflop. tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna tightare, syna och 4beta bredare.. Sen kan de ju bero lite hur ni sitter, typ du har CO han har BTN då kan man ju 4bet stacka jj+ AQ+ som standard medan om de är utg mot CO (5handed obv) så kommer iaf jag vara lite mer restriktiv till att röja mot honom. Om btn är duktig i de läget kommer han få kaffet ändå om man gör det FÖR mycket som du antyder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna tightare, syna och 4beta bredare.. Sen kan de ju bero lite hur ni sitter, typ du har CO han har BTN då kan man ju 4bet stacka jj+ AQ+ som standard medan om de är utg mot CO (5handed obv) så kommer iaf jag vara lite mer restriktiv till att röja mot honom. Om btn är duktig i de läget kommer han få kaffet ändå om man gör det FÖR mycket som du antyder.

 

eller mycket lösare om du gillar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...