Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tyvärr sparas inte stackarna i hh men kort såg det ut så här

7 spelare kvar, blinds 100/200.

CO+1 pushar med 1230

fold fram till mig i bb som har 920 i marker och 77 på handen.

Instapush eller instasyn eller nåt mittemellan. Själv våndades jag innan jag tog beslutet.....

Postad

Svårt att instapusha med färre marker än den som ställt innan, så frågan är ju om du ska syna eller folda. Du hade även 920 marker kvar efter postad BB vilket inte riktigt framkommer heller. Jag synar förvisso och hoppas vinna flippen eller klonka 2 outaren.

Fast säg att vi viker och klipper blindsen nästa hand då sitter vi med 1120 iom att det är 7man kvar har många runt den stacken och vi tre händer senare dubblar så är vi i slagläge för ITM8-)

Postad

Körde handen i ICM-kalkylatorn (visserligen får jag ju anta värden på de andra stackarna men tror inte det spelar så mycket roll här hur de är fördelade exakt).

Om CO+1 spelar optimalt pushar han med:

25.2%, 22+ A2s+ A7o+ A5o K7s+ KTo+ Q8s+ QJo J8s+ T8s+ 98s

och du synar med:

20.7%, 22+ A2s+ A5o+ KTs+ KJo+ QJs

Så även om vi tajtar till hans pushrange något så borde du med god marginal ha synen.

Skanke: Vi löper ju en viss risk att inte få chansen att pusha pga att många börjar bli short vid bordet. 7 spelare kvar vid den här blindsnivån brukar skapa svårbemästrade situationer tycker jag (fast det kan ju bero på att jag är kass :-) ) Jag tar absolut min chans här - det mest sannolika är att något bättre tillfälle att dubbla min stack inte yppar sig innan jag är för shortstacked/för långt bakom de största stackarna vid bordet för att verkligen ha en bra chans att komma in i pengarna utan att vinna minst en slantsingling till.

Postad

Jag skriver som en kråka, instasyn eller instafold var frågan.

Frågan hade naturligtvis blivit klarare om HH hade varit mer korrekt och med stackdjupen.

Och instasyn verkar vara den allmänna uppfattningen. Nisse Storstrut hade hittat 88 och därmed var jag bust.

Postad
Gillar inte att ställa där semidjup, hade väntat till bättre läge, med 1-2BB hade jag degat.;-) ;-) ;-) ;-) ;-):mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lol, jag skrev frågan fel, syn eller fold var det fråga om. Jag får skylla mig själv när jag skriver som en kratta:-)