thechronic8 Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 Tjenixen Jo, nu e de såhär. Jag är under 20 år och har fastnat för nätpokern. Har spelat ihop en hel del pengar på freerolls, och bara spelat med egna pengar på Expekt. Dom torskade rätt snabbt så jag vägrade sätta in mer. Någontans. Jag har hittils utgått från att jag har haft allting under kontroll, tills min flickvän idag frågade hur det kommer sig att jag spelat poker ett par kvällar istället för att vara med henne. Missade bl.a hennes pappas födelsedag som jag lovat att komma på. Den ljusa sidan är väl att jag inte lägger in egna pengar, jag har bankrullar på över 50$ på Expekt, Bodog, Poker Utd och 24H Poker. Nu undrar jag hur ni, utifrån era erfarenheter, skulle se på detta? Brukar såna som jag fastna ännu mer? Finns det någon statistik på detta? Jag är inte oroad just nu, kan tillägga att jag får in över 30 tusen kr i månaden med jobb + pappas företagspengar inräknat, men nu när jag läste historierna här på forumet så ser de ju ut som att alla började som jag.. Citera
Skanke Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 Du kan inte bara se ett beroende i pengar, tiden och det du försummar runt om när du istället spelar är minst lika viktigt att lägga in i beräkningarna. Är din flickvän viktig för dig rekomenderar jag att du ALDRIG frångår det du lovat av någon anlednig och absolut inte pga att spela poker. Det behövs inte många sådanna situationer för att hon ska få nog eller iallafall börja misströsta dig... Citera
speccan Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 Well, så länge du bara spelar frirullar så är det väl inget o oroa sig för. Jag är själv jävligt beroende och spelar bort mängder med pengar dock utan jobb eller så. Men jag är väl också en ganska psykiskt svag människa i allmänhet. Så länge du känner att det inte är någon fara och du inte spelar bort någon större summa pengar tror jag inte du behöver oroa dig. Det känns så jävla fel att säga till sin flickvän att vi kanske inte bör träffas idag, av den simpla anledningen att man känner sig pokersugen. Citera
Larzzon67 Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 Tjenixen Jo, nu e de såhär. Jag är under 20 år och har fastnat för nätpokern. Har spelat ihop en hel del pengar på freerolls, och bara spelat med egna pengar på Expekt. Dom torskade rätt snabbt så jag vägrade sätta in mer. Någontans. Jag har hittils utgått från att jag har haft allting under kontroll, tills min flickvän idag frågade hur det kommer sig att jag spelat poker ett par kvällar istället för att vara med henne. Missade bl.a hennes pappas födelsedag som jag lovat att komma på. Den ljusa sidan är väl att jag inte lägger in egna pengar, jag har bankrullar på över 50$ på Expekt, Bodog, Poker Utd och 24H Poker. Nu undrar jag hur ni, utifrån era erfarenheter, skulle se på detta? Brukar såna som jag fastna ännu mer? Finns det någon statistik på detta? Jag är inte oroad just nu, kan tillägga att jag får in över 30 tusen kr i månaden med jobb + pappas företagspengar inräknat, men nu när jag läste historierna här på forumet så ser de ju ut som att alla började som jag.. Dom flesta människorna klarar ju av att bruka saker inom så rimliga gränser att bruket inte övergår i ett missbruk. Spel , alkohol osv är ju exempel på sådana saker. Med tanke på din goda stabila inkomst och det du beskriver om ditt spelande så ger du iaf mig intrycket av att vara en person med rätt spärrar och en sund inställning. Dock ska du absolut inte försumma andra viktiga saker i livet till förmån för poker får då kan man lätt hamna snett. Strunta aldrig i läxor/arbete , motion , umgänge med vänner/flickvän , tvättider , rasta hunden etc. Så be din flickvän om förlåtelse och spela bara när du verkligen har tid. Nu känner ju inte jag dig så det blev en liten amatöranalys , men bara att du kände varningsklockorna själv och skrev här tyder på insikt. Lycka till !! Citera
Snygglenn Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 Spela 50-60k händer nästa månad så kommer du aldrig vilja röra skiten igen Citera
Larzzon67 Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 Spela 50-60k händer nästa månad så kommer du aldrig vilja röra skiten igen Inte bra att skämta i denna delen av världen. Citera
sexyterran Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 skippa gf's pappas födelsedag e ju dåligt.... men annars e det väl bara att du tycker poker e kul, vilket är bra. fortsätt hålla koll på läget bara. gl Citera
gdaily Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 Spelberoendeforskningsmänniskor mäter inte spelberoende i "bortslösade pengar" utan i "bortslösad tid". Citera
Cyntax Postad 13 Maj , 2009 Rapport Postad 13 Maj , 2009 Spelberoendeforskningsmänniskor mäter inte spelberoende i "bortslösade pengar" utan i "bortslösad tid".*räcker upp handen* Även om man vinner lite ska man ställa det i kontrast till bortslösad tid och eventuell timlön. Någon kanske säger att man då kan se det som en hobby eller ett gratis nöje. -Ja, så länge ingen annan lider av att du spelar. Alltså att du inte kommer på födelsedagar osv. Tänk klokt. Citera
thechronic8 Postad 13 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2009 tack för svaren allihopa! väldigt intressant att läsa och tog till mig det mesta! Citera
Recommended Posts