Gå till innehåll

Pasteta @ Stars


Iggan

Recommended Posts

Jag körde på en grå Boss kostym när jag tog förra året. Lite annorlunda eftersom nästan alla kör svart och jävligt snygg var den. Köpte den på någon affär i Sturegallerian. Kan den hetat Jupiter? De hade skor också

 

Här har du en bild på den förresten. Kapat huvud dagen till ära.....

 

evtYSNVDE.jpg

 

Åh fyfan måste säga att den var fett nice jaoooooo, nej men ärligt den var faktiskt skitsnygg. Hur mycket fick du ge för den? Jag spelar inte lika högt som du. :lol:

 

Jaså jag fick för mig sthlm, men någonstans i malmö lär de ju sälja boss. Tiger går ju också bra som sagt

 

Aa vet en affär de säljer Boss kläder sen finns det också en tiger affär i stan, får gå dit och checka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag degade 4-5k nånting. Det är väl vad man får räkna med om man inte ska köra dressman och det vill man ju inte. Se det som en investering!

 

Ja jag håller nog med, lika bra och köpa en bra så man inte behöver byta på ett tag iaf, använder inte ens kostym mer en gång per år iaf. Men den var skiiitsnygg, hittar jag den är det stor chans att det blir den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade nyss en liten session.

 

Resultat: $39

Händer: 750

Bankrulle: $413

FPP avklarat till $47 bonus: 219/951

 

Fick upp det snabbt till 4 buyins på ca 20-30 min men spelade igen, fick en till men tappade den i slutet. Roligt var när man fick 3 inköp av samma kille på mindre än 5 min. Han var rikitg tiltmonkey och lös, tänkte posta händerna. Han spelar 63/35 över 26 händer.

 

Tiltmonkeyn

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($10.55)

Hero (MP) ($29.40)

CO ($6)

Button ($10)

SB ($10.15)

BB ($10.60)

 

Preflop: Hero is MP with 9:heart:, 8:heart:

1 fold, Hero bets $0.40, 2 folds, SB calls $0.35, 1 fold

 

Flop: ($0.90) 3:spade:, 6:heart:, 4:heart: (2 players)

SB checks, Hero bets $0.70, SB raises $3.70, Hero raises $28.30 (All-In), SB calls $6.05 (All-In)

 

Turn: ($20.40) K:heart: (2 players, 2 all-in)

 

River: ($20.40) J:club: (2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $20.40

 

Spoiler!

SB had 3:club:, 5:club: (one pair, threes).

Hero had 9:heart:, 8:heart: (flush, King high).

Outcome: Hero won $38.65

 

 

Samma

 

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button ($10)

Hero (SB) ($19.05)

BB ($6.25)

UTG ($10.05)

MP ($10)

CO ($10.60)

 

Preflop: Hero is SB with Jspade.gif, Qspade.gif

1 fold, MP bets $0.40, 2 folds, Hero calls $0.35, 1 fold

 

Flop: ($0.90) 10spade.gif, Qheart.gif, 2spade.gif(2 players)

Hero bets $0.70, MP raises $1.40, Hero raises $3.35, MP calls $2.65

 

Turn: ($9) 9club.gif(2 players)

Hero bets $5.95, MP calls $5.55 (All-In)

 

River: ($20.10) Qdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $20.10

 

Hero had Jspade.gif, Qspade.gif (three of a kind, Queens).

MP didn't show

Outcome: Hero won $19.55[/color]

 

 

Samma

 

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($10)

Hero (BB) ($10)

UTG ($6.25)

MP ($10.05)

CO ($11.60)

Button ($10.60)

 

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Jdiamond.gif

2 folds, CO bets $0.40, 2 folds, Hero raises $1.15, CO raises $3, Hero raises $8.75 (All-In), CO calls $6.60

 

Flop: ($20.05) 9club.gif, 5club.gif, 6diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Turn: ($20.05) 4diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($20.05) 2club.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $20.05

 

Hero had Aclub.gif, Jdiamond.gif (high card, Ace).

CO didn't show

Outcome: Hero won $19.05[/color]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 36/18 över 11 händer. Bra fold på river?

 

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($11.05)

CO ($10)

Button ($11.15)

Hero (SB) ($10.30)

BB ($7.90)

UTG ($6.10)

 

Preflop: Hero is SB with Jheart.gif, Qdiamond.gif

UTG calls $0.10, 3 folds, Hero bets $0.45, 1 fold, UTG calls $0.40

 

Flop: ($1.10) 9heart.gif, 7diamond.gif, Jclub.gif(2 players)

Hero bets $0.80, UTG calls $0.80

 

Turn: ($2.70) Adiamond.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $0.60, Hero calls $0.60

 

River: ($3.90) 4diamond.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $1.90, Hero folds

 

Total pot: $3.90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HM kör sin designergrej nu med Matthew Williamson, start idag. Flickvännen var inne i Malmö tidigare och sa att han hade ok kostymer som inte borde gå på över 2000 Kr. De lär sticka ut en del men kanske inte för mycket. Plus att inte så många andra lär ha samma.

 

Annars rekommenderar jag Boss, de finns bland annat på Malmströms tror jag. De gör sjukt trevliga kläder överlag även om det är dyrare än vad du hade som budget. Se det som en investering som någon sa ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta turn med QJ istället och checka ner river

 

Okok tack, brukar nog vara för passiv på turn när ett scarecard kommer. Om han hade synat min bet på turn och jag checkat, vad skulle jag gjort om han bettar halvpott? Syna eller, han kan ju betta med sämre J.

 

HM kör sin designergrej nu med Matthew Williamson, start idag. Flickvännen var inne i Malmö tidigare och sa att han hade ok kostymer som inte borde gå på över 2000 Kr. De lär sticka ut en del men kanske inte för mycket. Plus att inte så många andra lär ha samma.

 

Annars rekommenderar jag Boss, de finns bland annat på Malmströms tror jag. De gör sjukt trevliga kläder överlag även om det är dyrare än vad du hade som budget. Se det som en investering som någon sa ovan.

 

Okej, får väl kolla kostymerna i HM också men jag tror jag inte kmr vara något stort fan av kostymer som sticker ut. :)

 

Problemet med investeringen är att jag inte har alls cash nu förutom på pokerrullen som jag inte vill ta ut för jag bygger, och farsan vill nog inte punga ut 5k på kostym utan snarare 2k. Får väl nog låna pengar av kusin/kompis/syrra. :D Är det någon smart idé att vänta på studiebidraget 29 maj och köpa en "dyr" kostym efteråt, kommer ha 10 dagar på mig eller är det för kort tid att hitta en bra? :P

 

EDIT: Kom på att jag kan leta efter en nu och köpa en efter studiebidraget kommer. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okok tack, brukar nog vara för passiv på turn när ett scarecard kommer. Om han hade synat min bet på turn och jag checkat, vad skulle jag gjort om han bettar halvpott? Syna eller, han kan ju betta med sämre J.

 

 

 

Okej, får väl kolla kostymerna i HM också men jag tror jag inte kmr vara något stort fan av kostymer som sticker ut. :)

 

Problemet med investeringen är att jag inte har alls cash nu förutom på pokerrullen som jag inte vill ta ut för jag bygger, och farsan vill nog inte punga ut 5k på kostym utan snarare 2k. Får väl nog låna pengar av kusin/kompis/syrra. :D Är det någon smart idé att vänta på studiebidraget 29 maj och köpa en "dyr" kostym efteråt, kommer ha 10 dagar på mig eller är det för kort tid att hitta en bra? :P

 

EDIT: Kom på att jag kan leta efter en nu och köpa en efter studiebidraget kommer. :P

 

Nöttipset i så fall är att köpa en lite billigare kostym och få en skräddare att anpassa den till dig (det bör man egentligen göra med alla kostymer). De sitter sjukt mycket bättre och det kostar inte förfärligt mycket (tror jag, fixar mest sånt i Polen, där är det billigt).

 

Edit: För övrigt så bör det inte vara några problem att hitta en kostym på 10 dagar om du inte är jättekräsen med passformen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöttipset i så fall är att köpa en lite billigare kostym och få en skräddare att anpassa den till dig (det bör man egentligen göra med alla kostymer). De sitter sjukt mycket bättre och det kostar inte förfärligt mycket (tror jag, fixar mest sånt i Polen, där är det billigt).

 

Edit: För övrigt så bör det inte vara några problem att hitta en kostym på 10 dagar om du inte är jättekräsen med passformen.

 

Jaha okej, men om jag ska vara ärlig skiter jag i om den inte står perfekt, orkar inte bry mig så mkt om den sitter perfekt eller inte, bara den sitter nogorlunda bra.

 

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?DisplayItemID=41690&Position=3&ListType=1&BrandID=218&CategoryID=0|0&Gender=0&SizeID=0

 

E den skjortan bra att ha under kostymen? Jag har ingen aning vilken man ska ha, får väl fråga någon irl som vet haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha okej, men om jag ska vara ärlig skiter jag i om den inte står perfekt, orkar inte bry mig så mkt om den sitter perfekt eller inte, bara den sitter nogorlunda bra.

 

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?DisplayItemID=41690&Position=3&ListType=1&BrandID=218&CategoryID=0|0&Gender=0&SizeID=0

 

E den skjortan bra att ha under kostymen? Jag har ingen aning vilken man ska ha, får väl fråga någon irl som vet haha.

 

Nej, skjortan var schysst men kragen duger inte imo. Du ska ha slips också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde uppdatera igår:

 

Resultat: +$24

Händer: 1084

FPP avklarat: 284/951

Bankrulle: $428

 

Tänkte ta en 4-buyin shot på NL25 när jag får upp rullen till $500 och droppa till NL10 igen om jag loosar 4 buyuins. Sen tänkte jag också att flytta över rullen till FTP för bonus + rb när jag får $600. Smart/dumt?

 

Kommer med några händer strax!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 49/7 över 46 händer. Bra spelat?

 

Party Poker $10.00 No Limit Hold'em - 6 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

UTG: $15.35

MP: $3.15

Hero (CO): $10.00

BTN: $5.40

SB: $6.85

BB: $9.85

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is CO with K:club: K:diamond:

2 folds, Hero raises to $0.40, BTN calls $0.40, 1 fold, BB calls $0.30

 

Flop: ($1.25) J:heart: Q:spade: Q:club: (3 players)

BB bets $0.20, Hero calls $0.20, BTN calls $0.20

 

Turn: ($1.85) 9:diamond: (3 players)

BB bets $0.50, Hero calls $0.50, BTN folds

 

River: ($2.85) 4:club: (2 players)

BB bets $1.40, Hero calls $1.40

 

 

Fi 34/27 och gör några konstiga moves ibland har jag märkt. Syn/fold river?

 

Party Poker $10.00 No Limit Hold'em - 6 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

Hero (BB): $10.00

UTG: $9.85

MP: $21.55

CO: $10.20

BTN: $1.35

SB: $4.60

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BB with J:heart: A:diamond:

UTG raises to $0.30, 2 folds, BTN calls $0.30, 1 fold, Hero calls $0.20

 

Flop: ($0.95) 6:heart: 5:diamond: J:diamond: (3 players)

Hero bets $0.70, UTG calls $0.70, BTN folds

 

Turn: ($2.35) 8:spade: (2 players)

Hero bets $1.55, UTG calls $1.55

 

River: ($5.45) Q:heart: (2 players)

Hero checks, UTG bets $3.30, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite grann nyss och resultatet blev +$10 men måste dra och träna nu. Men det var en hand jag var osäker på. Kirrade 100k händer från NL25 @ Stars gratis,från en hand history service sida, inte för att det är så dyrt annars men gratis är alltid skönt haha. Så nu kan jag tableselecta med Table Scanner när jag movar upp till NL25. :D

 

Fi spelar 40/17 agg.f: 3.0 över 50 händer.

 

Party Poker $10.00 No Limit Hold'em - 6 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

MP: $6.45

CO: $8.30

BTN: $11.90

Hero (SB): $14.80

BB: $10.40

UTG: $14.40

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is SB with A:heart: Q:diamond:

1 fold, MP calls $0.10, 2 folds, Hero raises to $0.50, 1 fold, MP calls $0.40

 

Flop: ($1.10) Q:heart: 7:diamond: 6:spade: (2 players)

Hero bets $0.70, MP calls $0.70

 

Turn: ($2.50) 8:diamond: (2 players)

Hero bets $1.65, MP raises to $3.30, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har haft mycket med skolan innan och inte orkat skriva men har bestämt mig att jag ska fortsätta med dagboken nu efter skolan. Fick bara fyra IG vilket är skitbra med tanke på hur mycket jag pluggat.

 

Pokern går sådär, var uppe på NL20 och NL25 men gjorde en liten cashout för jag beställde en bärbara Dell Studio 17 med skärmen som klarar upplösningen 1920*1200 och är därför tillbaks på NL10 på Stars. :D Datorn är skickad om man kollar på dells hemsida men Schenker som är leverantören är seg.

 

Har förövrigt också köpt Table Theme från tiltbuster för jag tröttnade på den DC layouten. Lägger nog upp på hur det ser ut snart.

 

Rullen ligger på $333.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände nyss :D

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Poker Stars

Hero ($10)

BB ($11.15)

UTG ($7.65)

UTG+1 ($10)

CO ($14.60)

BTN ($27.80)

 

Dealt to Hero J:spade:J:heart:

 

fold, fold, CO calls $0.10, fold, Hero raises to $0.50, fold, CO calls $0.40,

 

FLOP ($1.10) 2:diamond:J:club:9:spade:

 

check, CO bets $1.50, Hero calls $1.50,

 

TURN ($4.10) 2:diamond:J:club:9:spade:J:diamond:

 

check, CO bets $12.60 (AI), Hero calls $8 (AI),

 

RIVER ($20.10) 2:diamond:J:club:9:spade:J:diamond:2:heart:

 

 

 

CO shows 5:club:A:spade:

(Flop 1.6%, Turn 0.0%)

 

Hero shows J:spade:J:heart:

(Flop 98.4%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $19.15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är 55/22

Är det bättre att raisa på turn eller det jag gjorde?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.10(BB) Replayer

SB ($11.50)

BB ($11.80)

UTG ($10.75)

Hero ($10.60)

CO ($26)

BTN ($10)

 

Dealt to Hero A:heart:Q:diamond:

 

UTG raises to $0.20, Hero raises to $0.70, fold, BTN calls $0.70, fold, fold, UTG calls $0.50,

 

FLOP ($2.25) 2:diamond:Q:club:Q:heart:

 

UTG bets $0.80, Hero calls $0.80, BTN folds,

 

TURN ($3.85) 2:diamond:Q:club:Q:heart:T:diamond:

 

UTG bets $1.30, Hero calls $1.30,

 

RIVER ($6.45) 2:diamond:Q:club:Q:heart:T:diamond:5:spade:

 

UTG bets $3.60, Hero raises to $7.80 (AI), UTG folds,

 

Hero shows A:heart:Q:diamond:

 

Hero wins $13

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick kostymvalet till studenten? =)

 

Jag köpte ALLT dagen innan. Blev en kostym från MQ bläck, vit skjorta och slips där med, sån smal svart slips. :P Blev sammanlagt typ 4k och kostymen var ganska snygg, svart och inga ränder, lite smalare vid midjan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...