Gå till innehåll

3betsrange tidigt i en turnering?


strahl

Recommended Posts

Ska man ha en 3betsrange tidigt i en turnering? Jag själv 3bettar nästan aldrig under dom första nivåerna under en turnering. Jag synar hellre in mig med hela min range tidigt. Är jag helt ute å cyklar? Jag syftar såklart på freezout tours. (Får in det med random skräp i en rebuy:roll: )

Skulle vara kul om man fick lite respons på detta:)

 

Hur spelar ni tidigt i en mtt och vrf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då de flesta som spelar MTT´s inklusive jag suger rätt hårt med att spela bigstackat cg mot FI´s som har samma stackdjup har inte heller jag speciellt stor trebetsrange i början av turrar. De allra första händerna sätter jag den säkert så tajt som QQ+. Den öppnas däremot upp väldigt mycket senare i spelet då spelet av en mängd anledningar förändras.

 

 

Det jag upplever som svårast är vilken range jag ska trebetsfolda, vilken range jag ska fembetta, och vilken range jag ska syna fyrbet med. Oftast blir ju resultatet att jag trebettar och viner en liten pott/ cbettar flopp och vinner en liten pott och de gånger jag får motstånd kommer jag få svårt att spela om min trebetsrange så tidigt är för vid samt att FI ofta knappt har nån skillnad på sin tvåbetsrange och sin trebetssynrange så tidigt vilket gör det svårt att sätta FI på en hand. Detta alltså i de 5-50 turrar jag deltar i.

 

Jag är medveten om luckan men tidigt i turrar vill jag typ knappt ha nån trebetsfoldrange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...