strahl Postad 12 Maj , 2009 Rapport Postad 12 Maj , 2009 Ska man ha en 3betsrange tidigt i en turnering? Jag själv 3bettar nästan aldrig under dom första nivåerna under en turnering. Jag synar hellre in mig med hela min range tidigt. Är jag helt ute å cyklar? Jag syftar såklart på freezout tours. (Får in det med random skräp i en rebuy:roll: ) Skulle vara kul om man fick lite respons på detta:) Hur spelar ni tidigt i en mtt och vrf? Citera
Supertequila Postad 12 Maj , 2009 Rapport Postad 12 Maj , 2009 Då tidiga skedet av en turre liknar cashgames, så är din fråga likställd med o fråga om man ska ha en trebetsrange i cashgames... Citera
strahl Postad 12 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2009 Då tidiga skedet av en turre liknar cashgames, så är din fråga likställd med o fråga om man ska ha en trebetsrange i cashgames... Alltså är jag heeeelt ute å cyklar mao? Citera
R_Cruiser Postad 12 Maj , 2009 Rapport Postad 12 Maj , 2009 Varför 3-beta överhuvudtaget i någon form av poker? Kom på argument för att 3-beta och läs runt om dina tankar är sunda. Sen försök applicera det i en turnering om du tycker det är rätt Citera
Rebonius Postad 12 Maj , 2009 Rapport Postad 12 Maj , 2009 Dumt att inte ha det i de flesta lägen, men har t.ex. ingen 3-betsrange UTG+1 mot UTG öppning fullring. Som ST säger så liknar det mycket cg ibörjan av MTTs. Citera
sulla Postad 12 Maj , 2009 Rapport Postad 12 Maj , 2009 Då de flesta som spelar MTT´s inklusive jag suger rätt hårt med att spela bigstackat cg mot FI´s som har samma stackdjup har inte heller jag speciellt stor trebetsrange i början av turrar. De allra första händerna sätter jag den säkert så tajt som QQ+. Den öppnas däremot upp väldigt mycket senare i spelet då spelet av en mängd anledningar förändras. Det jag upplever som svårast är vilken range jag ska trebetsfolda, vilken range jag ska fembetta, och vilken range jag ska syna fyrbet med. Oftast blir ju resultatet att jag trebettar och viner en liten pott/ cbettar flopp och vinner en liten pott och de gånger jag får motstånd kommer jag få svårt att spela om min trebetsrange så tidigt är för vid samt att FI ofta knappt har nån skillnad på sin tvåbetsrange och sin trebetssynrange så tidigt vilket gör det svårt att sätta FI på en hand. Detta alltså i de 5-50 turrar jag deltar i. Jag är medveten om luckan men tidigt i turrar vill jag typ knappt ha nån trebetsfoldrange. Citera
Recommended Posts