cobb89 Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 Jo absolut du har rätt, för att spela balanserat så bör man ju polarisera sin trebetsrange för att inte själv bli exploaterad. Jag gjorde helt enkelt antagandet att eftersom det handlar om NL2 så kommer inte motståndet att märka att vi spelar med en opolariserad 3-bets-range för att undvika extra jobbiga beslut Men du har helt rätt och det är kanske bättre att man redan på denna nivå börjar polarisera sina ranges så att man vänjer sig vid de jobbiga besluten Om du orkar Cobb så får du gärna utveckla mera vad du egentligen menade, det vore kanon att få höra då jag inte har riktig koll känner jag! Bra dagbok det här by the way. Den har redan givit upphov till en del intressant diskussion imo Keep it up och GL vid borden _Fibonacci! Desto fler skithänder du får syn av desto fler flop/turn/rivers kommer du kunna bluffa iväg folk på. Det gäller bara att veta vilka sorters brädor samt turn/river kort man ska bluffa och inte. Angående polarisering och exploatering hit o dit så tror jag personligen att de är ganska onödigt iaf upp till 1/2 dollar. Har inte så mycket erfarenhet av det dock eftersom jag bara spelar på svs. Citera
_Fibonacci Postad 14 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2009 Färdigspelat för dagen, ingen bra dag men iaf ett plus igen. Får hoppas på en ordentligt rush under helgen då jag också kommer att spela ordentligt mycket. Soooo faaar NL 2 Antal händer: 3915 Resultat: +$7.05 (9bb/100händer) Bankrulle: $67.05 Har så långt spelat med statsen 19/15/1.67 aggf 3betsprocent på 5.38 vilket nog är lite högt. Tycker även att VPIP och PFR är något för högt också så ska tighta till mig ytterligare imorgon. Så långt vunnit mest från CO och förlorat mest från BB. Sov gott! Tack för alla kommentarer! Betyder mycket för mitt spel! Citera
_Fibonacci Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 Desto fler skithänder du får syn av desto fler flop/turn/rivers kommer du kunna bluffa iväg folk på. Det gäller bara att veta vilka sorters brädor samt turn/river kort man ska bluffa och inte. Angående polarisering och exploatering hit o dit så tror jag personligen att de är ganska onödigt iaf upp till 1/2 dollar. Har inte så mycket erfarenhet av det dock eftersom jag bara spelar på svs. Jo jag tror nog eg. att det inte är direkt viktigt att spela oexploaterat på nivån jag är nu, men kan vara bra att vänja sig med en spelstil som kommer fungera bra på högre nivåer också. För jag har ju inte tänkt harva NL2 i all evighet. Däremot har jag nog lite svårt att ibland veta när jag ska bluffa osv så bör kanske endast 3betta Suited Onegappers i position. Citera
_Fibonacci Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 /Chofritz Tack för kommentarerna, verkar iaf så långt som att jag inte gör några direkt tokigheter postflop heller. Citera
_Fibonacci Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 Jag synar ganska lite i position, föredrar att höja eller folda, men om jag gör det så är det med små par och suited connectors. Jag vill att fi ska ha i alla fall 15 ggr så mycket som synen kostar med små par och typ 20 ggr med SCs så att det finns pengar att hämta om jag träffar. Synar även med KJ, QT, QJ type of hands ibland, beroende på hur borde känns (jag vet, det är en jättedålig förklaring men jag har kört på magkänslan hittills). Du får prova dig fram lite. Har du dessutom något program som för statistik så kan du ju analysera om några 10000 händer hur det ser ut. Jag har ju PT så kan absolut analysera mitt spel. Men då ni själva analyserar erat spel, vad tittar ni på? Hur utvärderar ni det? Ge gärna förslag på vad man bör kika på i PT tex. Citera
_Fibonacci Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 19 år, bor i Rinkabyholm. Lirar 3/6$ på ongame. Ah okej. 3/6 var ju ganska högt. Men gillar du verkligen Ongame, har lirat lite på betsson tidigare men gillar inte klienten faktiskt. Citera
_Fibonacci Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 Jo absolut du har rätt, för att spela balanserat så bör man ju polarisera sin trebetsrange för att inte själv bli exploaterad. Jag gjorde helt enkelt antagandet att eftersom det handlar om NL2 så kommer inte motståndet att märka att vi spelar med en opolariserad 3-bets-range för att undvika extra jobbiga beslut Men du har helt rätt och det är kanske bättre att man redan på denna nivå börjar polarisera sina ranges så att man vänjer sig vid de jobbiga besluten Om du orkar Cobb så får du gärna utveckla mera vad du egentligen menade, det vore kanon att få höra då jag inte har riktig koll känner jag! Bra dagbok det här by the way. Den har redan givit upphov till en del intressant diskussion imo Keep it up och GL vid borden _Fibonacci! Bra att dagboken så långt varit intressant. Vill gärna ha intressanta diskussioner kring strategi, statistik, money management etc etc. Så ska försöka fortsätta ställa frågor till er hela tiden som kan vara hjälp att utveckla mitt spel samt ge en intressant dagbok! Citera
bananuz Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Du verkar otroligt seriös. Jag tror dock inte du ska lägga alltför mkt energi på att finkalibrera dina opening ranges på NL2. Citera
_Fibonacci Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 Du verkar otroligt seriös. Jag tror dock inte du ska lägga alltför mkt energi på att finkalibrera dina opening ranges på NL2. Jag har bestämt att jag ska vara riktigt seriös nu och lära mig poker på allvar och bli riktigt bra eller åtminstone ge det ett allvarligt försök. Kan vara att man inte behöver göra det för NL2 men känner att jag vill försöka lära in goda vanor direkt istället för att behöva ändra alltför mycket då man kommer upp i nivåer. Citera
DrClemetnz Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Du verkar otroligt seriös. Jag tror dock inte du ska lägga alltför mkt energi på att finkalibrera dina opening ranges på NL2. +1 Lägg mer energi på postflop-spelet istället imo. Citera
_Fibonacci Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 +1 Lägg mer energi på postflop-spelet istället imo. Kommer att lägga mycket tid på det med så fort jag får ordning på en preflop stil som jag trivs med så ska allt krut läggas på postflop spelet. Citera
bananuz Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Jag har bestämt att jag ska vara riktigt seriös nu och lära mig poker på allvar och bli riktigt bra eller åtminstone ge det ett allvarligt försök. Kan vara att man inte behöver göra det för NL2 men känner att jag vill försöka lära in goda vanor direkt istället för att behöva ändra alltför mycket då man kommer upp i nivåer. Men det är ju inte så lyckat att ha en helt statisk preflop-strategi. Dina prefloptendenser bör ju variera en del beroende på motstånd, spelhistorik vid bordet etc. Citera
_Fibonacci Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 Men det är ju inte så lyckat att ha en helt statisk preflop-strategi. Dina prefloptendenser bör ju variera en del beroende på motstånd, spelhistorik vid bordet etc. Nej jag håller med om detta också att tex öppningshänder bör variera om bordet är tight, om man blir trebettad hela tiden etc etc. Men jag är för osäker hur jag ska gå tillväga mot specifika spelare och deras tendenser just nu så vill hitta en solid startgrund och sen bygga vidare från den. Alltid enkelt att säga om du spelar mot en spelare som 3bettar dig mycket ska du spela tight eller 4betta light mot honom, men vid vilka situationer? Vilka händer? Vilken position mm mm. Sånt är jag inte nog duktig för att kunna analysera på egen hand just nu. Citera
Starfitter Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Använder du HM? Om inte så skaffa det och dra upp många bord så borde du kunna krossa genom att bara vara nit. Citera
_Fibonacci Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 Använder du HM? Om inte så skaffa det och dra upp många bord så borde du kunna krossa genom att bara vara nit. Nej inte Holdem Manager men använder Pokertracker. Jag kör 4 bord samtidigt oftast och tror man vinner mest på dessa nivåer genom att vara Nit. Men vad betyder nit för dig?? Citera
_Fibonacci Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 Har justerat ytterligare på mina ranges, bland annat tagit bort 3bets med suited onegappers ur position. UTG 22+, A2s+,KQs,QJs,JTs,T9s, A9o+ UTG+1 22+, A2s+,KQs,QJs,JTs,T9s, A9o+,KQo 3BET KK+, AK, Suited Onegappers CO 22+, A2s+,KQs,QJs,JTs,T9s,98s, A9o+,KQo 3BET QQ+, AQ, Suited onegappers BUTTON 22+, A2s+,KQs,QJs,JTs,T9s,98s, A3o+,KQo,QJo 3BET 88+,AQ+, Suited onegappers SB (öppningsraise eller limp in) 22+, A2s+,KQs,QJs,JTs, A8o+,K8o+,Q8o+ 3BET TT+, A9+, BB (öppningsraise endast mot limpande SB, annars endast öppna TT+,A9o+ vid flera limpare) Alla händer om endast SB limpat!! 3BET TT+,A9+, (Suited onegappers om endast small blind raisat) I alla positioner syna med Pockets om fi har 15ggr ursprungsraisen bakom sig SC om fi har 20ggr ursprungsraisen bakom sig Axsuited om fi har 20ggr ursprungsraisen bakom sig Citera
Starfitter Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Tycker inte dina ranger är spec nittiga iaf. Vet inte vilka stats det blir men att 3beta 88+ och suited onegapers som standard är en bra bit från nit. Under 18 i vpip och 16 i pfr 4 3bet är typ nit imo. 6handed obv Citera
cobb89 Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Alltså säg inte åt honom att inte anstränga sig på sitt preflop spel, de är bland de viktigaste att börja med imo. Har inte läst några handanalyser ännu men om du nu vill försöka bli bättre så hjälper jag gärna till med nån analys då och då iaf. Kör gärna teman isf så att du kör en viss sorts händer osså lägger du upp 1-2 st. Spelar 2,5/5 - 5/10 svs btw, du frågade förut Citera
Aaaah Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Har justerat ytterligare på mina ranges, bland annat tagit bort 3bets med suited onegappers ur position. Du spelar på tok för löst, de enda positionerna som det ser bra ut är på CO och BUTTON. Det är bättre att du är för tight från början, sen när du känner att du hanterar det så kan du öppna upp din range något. Det viktigaste av allt är just pos, så 3betta inte skit utan pos, folk har inte vett att lägga så de ser en flopp sen sitter de med pos och du blir utspelad alldeles för ofta för att det ska vara lönt (undantaget är folk med en hög fold to 3bet%, dom kan du 3betta ofta). Raisa 100% på BB om SB completat och ingen annan är med. Setmina inte mot endast en spelare om du inte har position (undantag om det är fler spelare med eller om du är helt säker på att få betalt om du träffar). Mao 3betta eller folda dina låga pockets från blindsen om BUTTON stjäl ofta. Citera
_Fibonacci Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 Har varit så otroligt trött efter arbetet idag så har i princip sovit från 18-23 ikväll men nu är jag igång igen och ska starta upp grinden. Gissar att man sitter hela natten och nöter. Citera
_Fibonacci Postad 16 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2009 Det går segt för mig just nu, står väldigt still resultatmässigt iaf. Lirade till 05.30 i morse och ska nu dra igång en till session hade jag tänkt. Så långt set det ut som följer på NL2 Antal händer: 5706 Resultat: +$5.45 (4bb/100händer) Bankrulle: $65.45 Lägger in några händer här också...Vad tycker ni är intressant att ha för info för att kunna göra vettiga handanalyser? Vilka stats på fi och så?? Full Tilt Poker Game #12196164830: Table Spear (6 max) - $0.01/$0.02 - No Limit Hold'em - 12:50:02 ET - 2009/05/13 Seat 1: _Fibonacci ($2.06) Seat 2: FishyzNchipsyZ ($2), is sitting out Seat 3: SonkeySlayer8 ($1.36) Seat 4: poRAVko ($0.42) Seat 5: megosu ($2.76) Seat 6: glefor123 ($2) _Fibonacc posts the small blind of $0.01 SonkeySlayer8 posts the big blind of $0.02 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to _Fibonacci poRAVko folds megosu folds glefor123 folds _Fibonacci raises to $0.06 FishyzNchipsyZ has reconnected SonkeySlayer8 calls $0.04 *** FLOP *** _Fibonacci bets $0.08 SonkeySlayer8 calls $0.08 *** TURN *** FishyzNchipsyZ has returned _Fibonacci bets $0.18 SonkeySlayer8 calls $0.18 *** RIVER *** _Fibonacci has 15 seconds left to act _Fibonacci bets $0.40 SonkeySlayer8 raises to $1.04, and is all in _Fibonacci calls $0.64 *** SHOW DOWN *** SonkeySlayer8 shows two pair, Aces and Threes _Fibonacci shows three of a kind, Threes _Fibonacci wins the pot ($2.54) with three of a kind, Threes SonkeySlayer8 adds $2 *** SUMMARY *** Total pot $2.72 | Rake $0.18 Board: Seat 1: _Fibonacci (small blind) showed and won ($2.54) with three of a kind, Threes Seat 2: FishyzNchipsyZ is sitting out Seat 3: SonkeySlayer8 (big blind) showed and lost with two pair, Aces and Threes Seat 4: poRAVko didn't bet (folded) Seat 5: megosu didn't bet (folded) Seat 6: glefor123 (button) didn't bet (folded) Full Tilt Poker Game #12196703082: Table Bruin (6 max) - $0.01/$0.02 - No Limit Hold'em - 13:30:50 ET - 2009/05/13 Seat 1: glefor123 ($4.44) Seat 2: ejs462 ($2.79) Seat 3: MutulicaPF ($7.58) Seat 5: xxxMUGxxx ($2) Seat 6: _Fibonacci ($2.23) ejs462 posts the small blind of $0.01 MutulicaPF posts the big blind of $0.02 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to _Fibonacci xxxMUGxxx folds _Fibonacci raises to $0.07 glefor123 folds ejs462 has 15 seconds left to act ejs462 raises to $0.28 MutulicaPF has 15 seconds left to act MutulicaPF folds Topp_Dawg_8 sits down _Fibonacci calls $0.21 *** FLOP *** Topp_Dawg_8 stands up ejs462 checks _Fibonacci checks *** TURN *** ejs462 checks _Fibonacci bets $0.54 ejs462 calls $0.54 *** RIVER *** ejs462 checks _Fibonacci checks *** SHOW DOWN *** _Fibonacci shows a pair of Threes ejs462 shows a pair of Aces ejs462 wins the pot ($1.55) with a pair of Aces _Fibonacci adds $0.59 *** SUMMARY *** Total pot $1.66 | Rake $0.11 Board: Seat 1: glefor123 (button) didn't bet (folded) Seat 2: ejs462 (small blind) showed and won ($1.55) with a pair of Aces Seat 3: MutulicaPF (big blind) folded before the Flop Seat 5: xxxMUGxxx didn't bet (folded) Seat 6: _Fibonacci showed and lost with a pair of Threes Cobb du skrev att jag skulle köra teman. Du kan gärna ge något förslag på ett tema för handhistoriken som jag kan börja med, eller någon annan får gärna ge förslag också så ska jag lägga upp lite händer för analys. Nu blir det mer lir, och ska mot era önskningar faktikst spela lite lösare igen från tidig position men tightare i blindsen, ungefär som jag startade upp och se om det går bättre. Måste ju kunna ha bättre winrate än 4bb/100händer på NL2. Citera
cobb89 Postad 16 Maj , 2009 Rapport Postad 16 Maj , 2009 Båda händerna är gräsliga. Folda K3o pre med glädje på SB och försök att bara checka ner 33, pre kan du nog folda 33an också, även om det nog är ganska marginellt. Teman skulle kunna vara typ värdebets, bluffar, pottkontroll osv. Citera
_Fibonacci Postad 16 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2009 Båda händerna är gräsliga. Folda K3o pre med glädje på SB och försök att bara checka ner 33, pre kan du nog folda 33an också, även om det nog är ganska marginellt. Teman skulle kunna vara typ värdebets, bluffar, pottkontroll osv. Dom händer är lite gamla. Skulle samma situationer uppkomma nu så foldar jag faktiskt i båda fallen. Däremot med 33handen tycker jag att han verkar så extremt svag då han checkar till mig två ggr så försöker köpa hem potten. Men ger upp potten då han synar mitt turnbet men man kanske inte ska försöka sig på detta. Citera
Iggan Postad 16 Maj , 2009 Rapport Postad 16 Maj , 2009 Dom händer är lite gamla. Skulle samma situationer uppkomma nu så foldar jag faktiskt i båda fallen. Däremot med 33handen tycker jag att han verkar så extremt svag då han checkar till mig två ggr så försöker köpa hem potten. Men ger upp potten då han synar mitt turnbet men man kanske inte ska försöka sig på detta. Jag foldar båda pre. Men som spelat på hand 2 kan du stabba potten om du vet att hans range är stor, annars är nog c/f tror jag. Fast kanske bättre att stabba på flopp än på turn. Citera
cobb89 Postad 16 Maj , 2009 Rapport Postad 16 Maj , 2009 Dom händer är lite gamla. Skulle samma situationer uppkomma nu så foldar jag faktiskt i båda fallen. Däremot med 33handen tycker jag att han verkar så extremt svag då han checkar till mig två ggr så försöker köpa hem potten. Men ger upp potten då han synar mitt turnbet men man kanske inte ska försöka sig på detta. Alltså, om han är svag så leder du. Därav vill du bara checka ner potten. Citera
Recommended Posts