Gå till innehåll

betting, känner mig blåst ( vilsen ) behöver hjälp


Recommended Posts

Den 7 maj satte jag 10 k på att vancouver skulle vinna matchserien mot chicago till oddset 2.85 i nhl. Det stod just då 2-1 i matcher.

09:40 på morgonen efter att den 4e matchen i serien har spelats får jag ett mail :

 

Hereby we must inform you that your bet on the market Vancouver Canucks - Chicago Blackhawks has been voided and the odds for this selection have been set to 1.00.

The reason for this action is that obvious wrong odds were inserted.

 

Sedan får jag ett mail efter att ha mailat deras support :

 

We also reserve the right to correct obvious errors with the input of betting odds and/or the evaluation of betting results even after the event - or to declare affected bets void. It is the client’s responsibility to ensure they place their bets correctly.

Skulle du ha andre spørsmål er du alltid velkommen til å kontakte oss igjen.

 

Dom har bara hävt hälften av mitt bet, 5k. så kan dom annulera även resterande 5 k senare? som i texten ovanför uppfattar jag det som de.

dvs vinner nu chicago så kan dom låta de vara och vinner Vancouver så kan dom hävda att dom hade satt ut fel odds och därför annulerar dom spelet och sätter oddset 1 ggr pengarna? eller har jag missuppfattat de kanske.

 

enligt reglerna kan dom göra så här. Men kan dom verkligen de ?

 

tycker det är vidrigt och luddigt som dom behandlar de. Sen tycker jag inte att dom ska kunna annulera efter första matchen är spelad samt att dom borde annulera hela spelet om dom nu ska göra de.

pratat med deras support också men dom säger att dom ska skicka vidare blabla, ja de ger inte så mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu står det 3-2 till Chicago och 6'e matchen spelas i Chicago imorgon, så de kanske sparade lite pengar åt dig. Säg att de ska ogiltigförklara hela vadet och skicka tillbaka dina pengar... för du ska byta sajt!

 

För övrigt så kan spelbolagen ogiltigförklara spel efter att det är lagda med hänvisning till att de är felsatta odds. Detta händer tyvärr ganska ofta, speciellt hos mindre och oseriösa spelbolag.

 

Får man fråga vilken sajt du lirade på?

 

Innan du väljer sajt, kolla på http://sbrforum.com/ nästa gång. B- är på gränsen vad jag skulle välja. Under B- finns bra sajter som Interwetten, Gamebookers och Betsson. Här finns skitsajter som ToteSport, Sport-1 och Jazz.

 

Betway har D- (Poor, some risk to players funds. Poor customer service, etc.)... alltså Betway ligger jävligt nära "Caution, extreme risk to players funds. Possibility of a scam."

 

Många här på forumet skulle säga att Betway är jävligt bra och en av mina favvosajter, bwin, har C-!!! Så det gäller att välja noga, svårt det här. För mig är bwin A eller iaf B+.

 

Om du känner dig blåst kan du fylla i ett klagomål hos SBR så ka de kanske hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack så mycket för svaret. Jo jag vet att chicago leder med 3-2 och jag är glad för det. Men eftersom betsson hade 2.85 på vancouver och unibet hade 2.85 på chicago så var det ett uppenbart surebet :-)

Betsson var alltså siten i fråga. Men det lustiga är att dom bara har annulerat halva bettet och inte hela. då dom hänvisar till fel oddsättningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack så mycket för svaret. Jo jag vet att chicago leder med 3-2 och jag är glad för det. Men eftersom betsson hade 2.85 på vancouver och unibet hade 2.85 på chicago så var det ett uppenbart surebet :-)

Betsson var alltså siten i fråga. Men det lustiga är att dom bara har annulerat halva bettet och inte hela. då dom hänvisar till fel oddsättningar

Okay, de vill bara ta halva bettet för att vara schysta. De har förmodligen fått väldigt mycket spel på Vancouver och vill minimera riskerna. Betsson tänkte väl inte på att Vancouver hade högre ranking och 7'e avgörande på hemmaplan.

Jag tycker du ska vara nöjd. Andra sajter hade väntat tills serien var slut och därefter voidat hela det spel om du vunnit, eller bara tagit pengarna om du torskat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så dom kommer göra så med den andra halvan som fortfarande står ? eller det kan hända ?

tycker fortfarande att regeln låter rätt sjuk med tanke på att dom kan göra så som du just sa.

 

Edit : så då ska jag vara orolig för att dom voidar mitt bet på unibet ? alltså om chicago nu lyckas ta detta så kasnke dom voidar det och syftar på överodds ... garanterat back, kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack så mycket för svaret. Jo jag vet att chicago leder med 3-2 och jag är glad för det. Men eftersom betsson hade 2.85 på vancouver och unibet hade 2.85 på chicago så var det ett uppenbart surebet :-)

Betsson var alltså siten i fråga. Men det lustiga är att dom bara har annulerat halva bettet och inte hela. då dom hänvisar till fel oddsättningar

 

Ett uppenbart surebet och lika uppenbart är det att Betsson vänt på oddsen. Dvs de skulle oxå haft 2.85 på Chicago och inte Vancouver. I dessa lägen har de enligt sina regler möjlighet att annullera lagda spel till det felaktiga oddset.

 

Om de valt att endast annullera halva din insats så kommer de självklart stå fast vid det. Och Unibet kommer inte annullera några spel för att du hittat överodds, utan detta händer endast när oddsen är helt felvända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...